Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

اعضای گروه کنترل ماموریت مریخ‌نورد «استقامت» جمعه پیش با ادغام عکس‌هایی که دوربین‌های ناوبری‌ سفینه گرفته بودند، پانورامایی از محل فرود سفینه در دهانه «جزرو» در مریخ ساخته بودند.

عکس روز| پانورامای مریخ

اما این ۱۴۲ تصویر جدید را دوربین Mastcam-Z مریخ‌نورد گرفته است که چشمانی نافذتر دارد، بنابراین این تصویر پانورامای جدید جذاب‌تر است و جزئیات بیشتری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 587287 برچسب‌ها ناسا نجوم - سیاره - ستاره فضاپیما - کاوشگر فضا - سازمان‌ها آژانس‌های جهانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ناسا نجوم سیاره ستاره فضاپیما کاوشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی یک کوه‌نورد در زمستان، روی آنتن تلویزیون

مستند «آقا نعمت» داستان زندگی مردی است که برای نخستین‌بار در ایران به صورت پیوسته طی صعودی زمستانی از ۴ جبهه‌ قله‌ دماوند، به این کوه صعود می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فیلم مستند «آقا نعمت» روایتی از زندگی مردی است که در زندگی‌اش با چالش‌های بزرگی روبه‌رو بوده، اما به دور از ناامیدی‌ تصمیم می‌گیرد برای نخستین‌بار در ایران به صورت پیوسته طی صعودی زمستانی از 4 جبهه‌ قله‌ دماوند، به این کوه صعود کند.

تک روستا دراینباره گفت: با توجه به آنچه که می‌دیدم احساسم این بود که جامعه ما به فیلم‌های انگیزشی و امیدبخش نیاز دارد. سه سال پیش در قله دماوند بودم که آنجا به صورت اتفاقی به سوژه فیلمم رسیدم. رفتن و برگشتن از بارگاه سوم تا قله دماوند هشت ساعت طول می‌کشید و در آنجا متوجه فردی شدم که می‌گفت در مدت زمان دو ساعت و بیست دقیقه به قله رفته و برگشته است و همانجا با ایشان مصاحبه کردم و متوجه شدم که این آدم با این ویژگی‌ها حتماً در زندگی‌اش با چالش‌هایی روبرو بوده و با وجود همه مشکلات فرد ناامیدی نیست، من هم امید و انگیزه گرفتم که این سوژه را دنبال کنم.

پخش مستند «فیلسوف متخلق؛ آیت الله غلامرضا فیاضی» از قاب شبکه چهار سیما

وی افزود: «آقا نعمت» سختی‌های بسیاری در زندگی‌اش دیده و با چالش‌های بزرگی روبرو بوده و به نظر من به صورت ناخودآگاه مخاطب با چنین شخصیتی ارتباط برقرار می‌کند. از طرفی مستند «آقا نعمت» از جمله آثار مستندی است قصه دارد و ما صعود این فرد را در فضای پر تعلیق دنبال می‌کنیم.

کارگردان مستند "آقا نعمت" خاطرنشان کرد: عملکرد آقا نعمت به لحاظ ورزشی یک صعود ارزشمند را به ثبت می‌رساند که متأسفانه به دلیل نبود تجهیزات حرفه‌ای و استاندارد کوهنوردی فدراسیون کوهنوردی این رکورد را ثبت نکرد و دیگر دلیل این ثبت نکردن خطرناک بودن این رکورد است به این معنا که ممکن است پس از ثبت این رکورد هر جوانی تصمیم بگیرد که رکورد آقا نعمت را بشکند.

تک روستا درباره تولید این مستند گفت: من این فیلم را با یک دوربین فیلمبرداری،‌ هاشف و سه پایه و به صورتی کاملاً تک نفری ساختم، روز صعود فقط شرایط فرق می‌کرد، هیچ کوهنورد حرفه‌ای نمی‌تواند هم‌پای آقا نعمت چهار بار قله دماوند را در یک روز فتح کند و ما برای اینکه این اقدام او را از دست ندهیم 15 نفر تیم پشتیبان در نقاط مختلف آماده کردیم که از ورود و خروج ایشان فیلم بگیریم. آقا نعمت به من می‌گفت که تو نمی‌توانی با من به قله دماوند بیایی و من 8 تا 10 ماه همراه او به قله‌های مختلف رفتم و در تمرینات و ورزش‌هایی که داشتم 10 کیلو وزن کم کردم.

«آقا نعمت» 1 فروردین ساعت 16 از شبکه مستند پخش می شود و تکرارش ساعت 24 و روز بعد ساعت 9 خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی یک کوه‌نورد در زمستان، روی آنتن تلویزیون
  • موشک حامل کاوشگر جدید ماه چین به محل پرتاب رسید
  • (ویدئو) لحظه نجات دوقلوی ۶ ماهه توسط آتش‌نشانان در میدان ولیعصر تهران
  • لحظه نجات دوقلوی ۶ ماهه توسط آتش‌نشانان در میدان ولیعصر(عج) تهران + ویدئو
  • نخستین سیستم سرعت‌سنج مبتنی بر هوش مصنوعی تولید شد
  • فراخوان نخستین جشنواره «اتقان» منتشر شد
  • فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری «اتقان» منتشر شد
  • فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی- هنری «اتقان» منتشر شد
  • غزه؛ قله مقاومت
  • تصاویر زنده وان‌پلاس نورد ۴ در رنگ بنفش فاش شد