Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@13:19:47 GMT

نامه امیر کویت به امیر قطر تحویل داده شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۴۹۶۰

نامه امیر کویت به امیر قطر تحویل داده شد

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، امروز (پنجشنبه) پیامی مکتوب از «نواف آل احمد الجابر الصباح» امیر کویت در مورد روابط دو کشور و موضوعات مورد علاقه مشترک دریافت کرد.

دیوان امیری قطر در بیانیه‌ای تاکید کرد که تمیم بن حمد امروز میزبان احمد ناصر الصباح وزیر امور خارجه کویت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر قطر در این دیدار نامه‌ای را از طرف امیر کویت تحویل گرفت که مربوط به روابط عمیق برادرانه دو کشور و ابزار‌های حمایت و تقویت آن و موضوعات مورد علاقه مشترک بود.

در این بیانیه به جزئیات بیش‌تری از دیدار میان دو مقام قطری و کویتی اشاره نشده است.
در مقطع اخیر تحرکات در سطح کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس تحت نظارت کویت و در راستای رفع اختلاف میان این کشور‌ها جریان دارد.

امیر کویت روز چهارشنبه هم نامه‌ای را به «خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس امارات فرستاد که «محمد بن راشد» نخست وزیر این کشور و حاکم دبی آن را تحویل گرفت.

خبرگزاری امارات گفت که در این نامه کویت از مواضع امارات و اهتمام آن به همبستگی کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس و تقویت روند کار شورای همکاری کشور‌های عربی خلیج فارس تمجید کرد.

«یک روز پیش نیز «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر پیام مکتوبی از «عبداللطیف الزیانی» همتای بحرینی خود دریافت کرد که طی آن وی خواستار آغاز گفتگو‌های دوجانبه شده است.

این پیام وزیر خارجه بحرین را «وحید مبارک سیار» دستیار او در دیدار روز چهارشنبه (دیروز) با «سلطان المریخی» وزیر مشاور در امور خارجه قطر، تقدیم کرد.

وزیر خارجه بحرین در این پیام خود بار دیگر خواستار اعزام هیأت قطری به بحرین برای آغاز گفتگو‌های دوجانبه درباره مسائل و موارد اختلافاتی دو طرف شده است.
این نخستین سفر یک مقام بحرینی به دوحه از زمان آشتی چهار کشور عربی (امارات، بحرین، مصر و عربستان) با قطر در ژانویه گذشته است.

پیشتر الزیانی گفته بود که قطر به دعوت منامه برای بررسی مسائل اختلافی پاسخ نداده است.

ژانویه گذشته نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر العُلا عربستان سعودی برگزار شد، نشستی که به آشتی قطر با چهار کشور عربی معروف شد.

چهار کشور عربی (عربستان، بحرین، امارات و مصر) پس از گذشت سه سال و نیم قطع رابطه با قطر، سرانجام در نشست العُلا با قطر توافقنامه آشتی امضا کردند.

کویت از ابتدای بروز اختلافات بین این کشور‌ها با قطر، تلاش‌های خود برای میانجی‌گری جهت پایان دادن به این اختلافات را آغاز کرده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض امیر کویت تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر وزیر خارجه کویت پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض خلیج فارس امیر کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود

وزیر خارجه مصر با اشاره به اینکه نواز غزه به مکانی غیر قابل سکونت تبدیل شده است، تاکید کرد که باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود.

به گزارش مشرق، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز (سه‌شنبه) اظهار کرد: ما انتظار حمایت‌های بین‌المللی بیشتری از آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) را داریم.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، شکری گفت: نوار غزه به منطقه‌ای غیر قابل سکونت تبدیل شده است.

وزیر خارجه مصر در ادامه نیز تاکید کرد: باید از تشکیل کشور فلسطین جهت پایان دادن به درگیری در منطقه حمایت شود.

او همچنین از رژیم صهیونیستی خواست تا هیچگونه اقدام نظامی را در رفح در پیش نگیرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • بلینکن وارد چین شد
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس