Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@09:01:45 GMT

نامه امیر کویت به امیر قطر تحویل داده شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۴۹۶۰

نامه امیر کویت به امیر قطر تحویل داده شد

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، امروز (پنجشنبه) پیامی مکتوب از «نواف آل احمد الجابر الصباح» امیر کویت در مورد روابط دو کشور و موضوعات مورد علاقه مشترک دریافت کرد.

دیوان امیری قطر در بیانیه‌ای تاکید کرد که تمیم بن حمد امروز میزبان احمد ناصر الصباح وزیر امور خارجه کویت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر قطر در این دیدار نامه‌ای را از طرف امیر کویت تحویل گرفت که مربوط به روابط عمیق برادرانه دو کشور و ابزار‌های حمایت و تقویت آن و موضوعات مورد علاقه مشترک بود.

در این بیانیه به جزئیات بیش‌تری از دیدار میان دو مقام قطری و کویتی اشاره نشده است.
در مقطع اخیر تحرکات در سطح کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس تحت نظارت کویت و در راستای رفع اختلاف میان این کشور‌ها جریان دارد.

امیر کویت روز چهارشنبه هم نامه‌ای را به «خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس امارات فرستاد که «محمد بن راشد» نخست وزیر این کشور و حاکم دبی آن را تحویل گرفت.

خبرگزاری امارات گفت که در این نامه کویت از مواضع امارات و اهتمام آن به همبستگی کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس و تقویت روند کار شورای همکاری کشور‌های عربی خلیج فارس تمجید کرد.

«یک روز پیش نیز «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر پیام مکتوبی از «عبداللطیف الزیانی» همتای بحرینی خود دریافت کرد که طی آن وی خواستار آغاز گفتگو‌های دوجانبه شده است.

این پیام وزیر خارجه بحرین را «وحید مبارک سیار» دستیار او در دیدار روز چهارشنبه (دیروز) با «سلطان المریخی» وزیر مشاور در امور خارجه قطر، تقدیم کرد.

وزیر خارجه بحرین در این پیام خود بار دیگر خواستار اعزام هیأت قطری به بحرین برای آغاز گفتگو‌های دوجانبه درباره مسائل و موارد اختلافاتی دو طرف شده است.
این نخستین سفر یک مقام بحرینی به دوحه از زمان آشتی چهار کشور عربی (امارات، بحرین، مصر و عربستان) با قطر در ژانویه گذشته است.

پیشتر الزیانی گفته بود که قطر به دعوت منامه برای بررسی مسائل اختلافی پاسخ نداده است.

ژانویه گذشته نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر العُلا عربستان سعودی برگزار شد، نشستی که به آشتی قطر با چهار کشور عربی معروف شد.

چهار کشور عربی (عربستان، بحرین، امارات و مصر) پس از گذشت سه سال و نیم قطع رابطه با قطر، سرانجام در نشست العُلا با قطر توافقنامه آشتی امضا کردند.

کویت از ابتدای بروز اختلافات بین این کشور‌ها با قطر، تلاش‌های خود برای میانجی‌گری جهت پایان دادن به این اختلافات را آغاز کرده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض امیر کویت تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر وزیر خارجه کویت پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض خلیج فارس امیر کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ درصد از شرکت‌های غربی هنوز در روسیه هستند

الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش گفت، با وجود اعلام خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از روسیه در واکنش به درگیری بین مسکو و کی یف، اکثر شرکت‌های غربی در روسیه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

شالنبرگ در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در روز جمعه در وین ضمن اذعان به شکست تحریم‌های غرب علیه روسیه گفت که شرکت‌های اتریشی «به شدت درگیر» روسیه و اوکراین هستند. او تاکید کرد که اتریش ششمین سرمایه گذار بزرگ در اقتصاد اوکراین است.

وزیر امور خارجه مدعی شد: شرکت‌های اتریشی در کنار ۹۵ درصد از کل شرکت‌های غربی، نیز در روسیه حضور داشتند و تا حدی هنوز هم حضور دارند. شالنبرگ اصرار داشت که محدودیت‌های بین‌المللی اعمال شده بر مسکو در مورد عملیات نظامی این کشور علیه اوکراین باید «کاملاً رعایت شود... هیچ استثنایی وجود ندارد.»

او همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به استفاده از گاز و غلات به عنوان اهرم فشار در میان بن بست اقتصادی با غرب متهم کرد. شالنبرگ گفت که برای وین و واشنگتن مهم است که با توجه به درگیری بین روسیه و اوکراین «ر کنار هم بایستند».

هفته گذشته، پولیتیکو گزارش داد که واشنگتن بانک رایف اشتاین یکی از بزرگترین بانک‌های اتریش، Raiffeisen Bank International را برای خروج از روسیه تحت فشار قرار داده است. بر اساس این رسانه، آنا موریس، معاون موقت وزیر خزانه داری آمریکا به مقامات اتریشی و نمایندگان این شرکت گفته است که در صورت عدم رعایت این تقاضا، خطر بسته شدن بانک در سیستم مالی ایالات متحده وجود دارد.

رایف اشتاین گفت که از فوریه ۲۰۲۲ فعالیت‌های خود در روسیه را به میزان قابل توجهی کاهش داده است، اما همچنان تمایلی به خروج از این کشور ندارد، زیرا تقریباً نیمی از سود خود را در سال گذشته در آنجا تولید کرده است.

فایننشال تایمز در ماه اکتبر ادعا کرد که مقامات روسیه شرکت‌های خارجی را از برداشت سود خود از این کشور در واکنش به تحریم‌های غرب منع کرده اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آن زمان مستقیماً این گزارش را تایید نکرد، اما گفت که با توجه به «شبه جنگی» که توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه روسیه انجام می‌شود، «رژیم ویژه» برای شرکت‌های غربی که خروج می‌کنند برقرار است. 

اپل، IKEA، مایکروسافت، آی‌بی‌ام، شل، مک‌دونالدز، فولکس واگن، پورشه، تویوتا و اچ اند ام از جمله اولین شرکت‌هایی بودند که پس از شروع جنگ بین مسکو و کی‌یف در سال ۲۰۲۲ روسیه را ترک کردند، اما بسیاری از شرکت‌های خارجی ترجیح دادند در این کشور باقی بمانند. آنها به مالکیت روسیه یا تغییر نام تجاری تغییر می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی؛ محور رایزنی وزیر خارجه امارات و امیر قطر
  • انتقاد جالب وزیر امور خارجه مولداوی: بودجه دفاعی این کشور از رئال مادرید کم تر است!
  • انتقاد به سبک وزیر فوتبالی؛ بودجه دفاعی این کشور از رئال مادرید کم‌تر است!
  • ایتالیا: حضور ناتو در اوکراین، سرآغاز جنگ جهانی سوم است
  • وزیر امور خارجه جدید پاکستان به کابل دعوت شد
  • جزئیات جدید درباره بازداشت سعدالله امیرشقاقی؛ کشف حجم عظیم پول در محل اقامت پدرخوانده شرط‌بندی
  • امضای تفاهم‌نامه حمایت از زندانیان خارج از کشور بین وزارت خارجه و قوه قضاییه
  • ۹۵ درصد از شرکت‌های غربی هنوز در روسیه هستند
  • امضای تفاهم‌نامه حمایت از زندانیان خارج از کشور
  • حمایت از زندانیان ایرانی در خارج از کشور