Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@18:21:33 GMT

توافق هند و پاکستان بر سر آتش بس در منطقه کشمیر

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۴۹۶۱

توافق هند و پاکستان بر سر آتش بس در منطقه کشمیر

به گزارش تابناک به نقل از فارس، هند و پاکستان برای اولین بار بعد از دو دهه بر سر آتش بس در منطقه مورد مناقشه کشمیر به توافق رسیدند.

رسانه‌های پاکستان پنجنشبه گزارش دادند که ارتش این کشور با با ارتش هند بیانیه‌ای مشترک منتشر کرده اند و بعد از بررسی اوضاع در طول خطوط تماس و همچنین در همه بخش‌های دیگر به برقراری آتش بس راضی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه آمده است: «دو طرف بر سر التزام عملی به همه توافق‌ها و تفاهم‌ها و آتش بر طول خطر تماس توافق کرده اند. مقامات نظامی همچنین مسائل و نگرانی‌های اصلی دو طرف را که باعث اخلال در صلح شده و به اقدامات خشونت آمیز دامن می‌زند، بررسی کردند».

مرز‌های منطقه مورد مناقشه کشمیر تاکنون شاهد افزایش اقدامات خشونتی بوده و ارتش‌های هند و پاکستان یکدیگر را به نقض آتش بس منعقد شده در سال ۲۰۰۳ متهم کرده اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض کشمیر آتش بس هند و پاکستان پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان

وزارت امور مهاجرین طالبان همزمان با آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان از پاکستان اعلام کرد: در ادامه روند جاری اخراج اجباری پناهجویان افغان دارای مدارک اقامتی، 277 نفر از پاکستان اخراج شدند.

 بر اساس اطلاعیه این وزارتخانه که در شبکه ایکس منتشر شده است، پناهجویان اخراج شده 28 فروردین از طریق گذرگاه تورخم وارد افغانستان شدند.

این گزارش می افزاید: آنها شامل 53 خانواده هستند که به صورت اجباری از پاکستان اخراج شده‌اند.

این افراد پس از معرفی و ثبت اطلاعات‌ در اداره امور مهاجرین برای دریافت کمک به دفاتر پناهندگان کمیساریای عالی سازمان ملل و سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.

نهادهای امدادرسان گزارش دادند در حال حاضر پناهجویان اخراجی با کمبود سرپناه، غذا و فرصت‌های شغلی در افغانستان روبه‌رو هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل (+عکس)
  • پاکستان: تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد 
  • بمب‌افکن استراتژیک روسیه سقوط کرد
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • اعتراف درباره رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است