Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@09:46:13 GMT

دستگیری یک اخلالگر بازار بورس در اصفهان

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۴۹۷۰

دستگیری یک اخلالگر بازار بورس در اصفهان

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، کامران ریاحی اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با رصد هوشمندانه فعالیت اقتصادی مجرمانه مطلع شدند فردی بدون هیچ گونه مجوز قانونی با تشکیل یک تیم اقدام به سبد گردانی بورس و جذب نقدینگی می‌کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه فرد مذکور در دفتر خود اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه بورس و بازار سرمایه می‌کرد افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات و کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام و مشاهده کردند جلسه و کلاس مربوط به آموزش در زمینه بازار سرمایه و بورس در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از پلمب دفتر مذکور با دستور مقام قضائی خبر داد و گفت: همچنین در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم با وجود اینکه فاقد مدارک تحلیل‌گری از سازمان بورس بوده، با راه‌اندازی کانال و تعدادی اکانت در فضای مجازی اقدام به عضو گیری و اجذب افراد به سرمایه گذاری در بازار بورس می‌کرده است.

ریاحی تصریح کرد: با استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد این فرد هیچ گونه مجوزی برای انجام فعالیت به عنوان نهادمالی موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران ندارد که در این زمینه متهم دستگیر و به جرم اخلال در بازار بورس برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان با بیان اینکه پلیس با دقت هرگونه فعالیت مجرمانه در بازار بورس را رصد کرده و با اخلالگران در این بازار برخورد می‌کند تاکید کرد: تاسیس نهاد‌های مالی یا مبادرت به فعالیت نهاد‌های مالی مستلزم اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار کشور است و کسانی که فاقد مجوز‌های قانونی باشند فعالیت آن‌ها مجرمانه بوده و با برخورد‌های قانونی مواجه می‌شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض اخلالگر اقتصادی بازار بورس اخلالگر بازار بورس اصفهان پلیس امنیت اقتصادی پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سه شکارچی متخلف در قزوین

مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین گفت: سه شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده طارم سفلی با اقدام به موقع محیط‌بانان دستگیر و پس از معرفی به مراجع قضایی روانه زندان شدند.

طاهری افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در حین گشت و کنترل و اجرای قوانین شکار و صید در حوزه استحفاظی منطقه طارم سفلی به سه شکارچی غیرمجاز برخورد می‌کنند که همراه آنها لاشه یک راس بز وحشی به چشم می خورد.

وی اضافه کرد: با توجه به شکار غیر قانونی از سوی این افراد، ماموران یگان حفاظت محیط زیست متخلفان را دستگیر کرده و پس کشف و ضبط ادوات شکار و صید و تشکیل پرونده قضایی آنها را برای ادامه مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند.

طاهری با بیان اینکه شکارچیان با دستور قضایی روانه زندان شدند، اظهار کرد: با شکارچی‌های غیرمجاز در هر مکانی که حضور داشته باشند بدون هیچگونه اغماضی برخورد قانونی می‌شود.

به گفته این مسئول، مطابق ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی، هرکس برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی، اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند به حبس از ۳ ماه تا ۳ سال مجازات خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین از مردم استان قزوین خواست در صورت مشاهده شکارچیان غیر مجاز در مناطق مختلف استان موضوع را سریعا به ۱۵۴۰ گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کشف انواع محموله شوینده و خوراکی قاچاق در قم
  • دستگیری قاتلان شهروند محمودآبادی در تهران
  • ساعت فعالیت بازارهای روز اصفهان در ایام نوروز اعلام شد
  • دستگیری پزشک قلابی در ایرانشهر
  • کشف بیش از ۱۰۰۰میلیارد کالای قاچاق در گیلان
  • دستگیری فردی که ۴۰۰۰ متر اراضی دولتی در کرمان را تصرف کرده بود
  • فعالیت کشیک پزشکی قانونی اصفهان در تعطیلات نوروز
  • دستگیری سه شکارچی متخلف در قزوین
  • فعالیت کشیک پزشکی قانونی استان اصفهان در تعطیلات نوروز
  • سرقت ۳۰ میلیاردی ۲ سارق از منازل اصفهانی‌ها