Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیبات گیاهی فلاونوئید‌ها دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی از جمله مبارزه با ویروس‌ها هستند که ضمن تقویت ایمنی بدن، مانع از تکثیر آنها می‌شوند.

به گزارش بهداشت نیوز، مطالعه‌ای جدید در مورد ترکیبات گیاهی فلاونوئید‌ها که دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی از جمله مبارزه با ویروس‌ها به ویژه ویروس آنفلونزاست و ضمن تقویت ایمنی بدن، مانع از تکثیر ویروس‌ها می‌شود، منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاونوئید‌ها در ببیشتر میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند، اما برخی از آن‌ها حاوی مقادیر بیشتری از این ترکیبات هستند.

نتایج برخی از مطالعات نشان می‌دهد که فلاونوئید‌ها برای محافظت از بدن انسان در برابر آنفلوآنزا و سایر عفونت‌های ویروسی، با میکروب‌های روده همکاری می‌کنند؛ به گونه‌ای که فرد برای استفاده از فلاونوئید‌ها به منظور افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت، به میکروب‌های مفید روده نیاز دارد.

 

میوه‌های حاوی فلاونوئید‌ها

سیب

سیب در رأس میوه‌های سرشار از فلاونوئید‌ها مانند کامفرول و کوئرستین قرار می‌گیرد و پوست سیب سرشار از لوتئولین است. این ترکیبات ضد عفونت و تکثیر ویروس‌ها از جمله ویروس آنفلوآنزا هستند.

 

انگور قرمز

شایع‌ترین فلاونوئید‌های موجود در انگور قرمز آنتوسیانین ها، فلاوونول، کاتچین‌ها و پروآنتوسیانیدین‌ها هستند. آنتوسیانین ترکیبی است که فقط در انگور قرمز موجود است.

 

شاه توت

شاه توت به دلیل اینکه حاوی تعداد زیادی فلاونوئید مانند لوتئولین، میریستین، کوئرستین، گالوکاچین، اپی گالوکاتچین، کاتچین و آنتوسیانیدین است به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته می‌شود.

 

پرتقال

 

فلاونوئید‌های موجود در پرتقال ممکن است به بهبود علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا مانند حالت تهوع و سرفه کمک کند. پرتقال حاوی کوئرستین، آپیژنین و کامفرول است. خوردن آب میوه پرتقال نیز مفید بوده، زیرا حاوی فلاونوئید است و می‌تواند به درمان عفونت‌های ویروسی کمک کند.

 

سبزیجات حاوی فلاونوئید‌ها

کلم قرمز

کلم قرمز تازه و ترشی آن حاوی بالاترین درصد فلاونوئید‌ها مانند کاتچین، کامپرول، کوئرستین، آپیژنین و سیانیدین، ​​نوعی آنتوسیانین است و به مبارزه با بسیاری از ویروس‌های مقاوم آنفلوآنزا در برابر دارو کمک می‌کند.

 

هویج

هویج به لطف فلاونوئید‌های حیاتی موجود در آن از نظر بیولوژیکی فعال تلقی می‌شود و شامل کوئرستین، میریستین، نارینگن، کامپرول، روتین، آپی ژنین و لوتئولین است. این ترکیبات خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد ویروسی دارند.

 

شلغم

خوردن مخلوط شلغم با عسل به درمان علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا مانند گلودرد کمک می‌کند. خوردن شلغم برای دفع بلغم و آرام شدن سرفه نیز مفید است.

 

کرفس

آپی ژنین برجسته‌ترین فلاونوئید موجود در کرفس است. این نوع سبزی به درمان عفونت‌های ناشی از آنفلوآنزا و ویروس‌های انفی کمک می‌کند و علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا مانند گلودرد، بدن درد و سرفه را کاهش می‌دهد.

 

پیاز

پیاز تازه حاوی فلاونوئید‌هایی مانند فلاونول، آنتوسیانین، دی هیدرات، کامپرول، کوئرستین و آپی ژنین است. متخصصان برای اینکه حداکثر بهره را از پیاز ببریم، مصرف خام یا کمی سرخ شده آن را توصیه می‌کنند.

 

سایر خوراکی‌های حاوی فلاونوئید

چای سیاه

مطالعات علمی نشان می‌دهد که چای سیاه حاوی حدود ۲۰۰ میلی گرم فلاونوئید در هر ۱۰۰ میلی لیتر و چای سبز  حاوی ۷۱-۱۲۶ میلی گرم فلاونوئید در هر ۱۰۰ میلی لیتر است. کاتچین‌ها مهمترین فلاونوئید‌های موجود در چای سیاه به همراه ایزوفلاون و آنتوسیانین هستند.

 

سویا

فلاونوئید‌های ایزوفلاون به طور عمده در محصولات غذایی سویا یافت می‌شوند. ژنیستئین، نوعی ایزوفلاون موجود در سویا، شناخته شده است که باعث کاهش عفونت تعدادی از سویه‌های ویروس، از جمله آن‌هایی که عامل آنفلوآنزا هستند، می‌شود.

 

حبوبات

حبوبات شامل لوبیا، عدس و نخود فرنگی است. همه آن‌ها سرشار از انواع مختلف فلاونوئید‌ها مانند ژنیستئین و دایدزین هستند. حبوبات به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از بازگشت سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری می‌کند.

 

شکلات تلخ

یک مطالعه علمی ثابت کرده است که کاکائو دارای اثرات ضد آنفلوآنزا است. این مطالعه نشان داد که شکلات تلخ سرشار ازانواع فلاونوئید مانند کاتچین، پروسیانیدین و اپی کاتچین غنی است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت سیب گیاه خوراکی پیاز سرماخوردگی و آنفلوآنزا فلاونوئید ها ایمنی بدن ویروس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ اسفند در دنیای علم چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاریخ علم مملو از رویدادهای مهمی است که نوآوری‌ها، کشف‌ها و حتی زادروزها و درگذشت‌های دانشمندان و مخترعان تاثیرگذار جهان را در برمی‌گیرد. در این تقویم علم، وقایع مهم مصادف با امروز ۲۸ اسفند برابر با ۱۸ مارس را ورق می‌زنیم.

***

ویروس نیپا

۱۸ مارس ۱۹۹۹ میلادی برابر با ۲۸ اسفند ۱۳۷۷ خورشیدی،  دکتر چوآ کاو پینگ، از دانشگاه مالایا در مالزی ویروس نیپا را جداسازی کرد زیرا از چندماه پیش‌از آن، شیوع بیماری ویروسی جدیدی بین کارگران مزارع پرورش خوک در روستای سونگای نیپا گزارش شده بود که به ابتلای ۲۶۵ نفر و مرگ ۱۰۸ نفر منجر شده بود. این بیماری در بسیاری از موارد با عفونت‌های تب‌دار همراه با التهاب‌های مغزی و مشکلات تنفسی همراه بود. این ویروس که از خفاش و خوک به انسان قابل انتقال است، در ۱۰ آوریل ۱۹۹۹، رسما ویروس نیپا نامگذاری شد. نرخ مرگ ناشی‌از ابتلا به این ویروس بسیار بالا است و پس از مالزی و سنگاپور گسترش یافت و تا بنگلادش و هند هم رسید. مقامات بهداشتی برای مهار این ویروس، بیش‌از ۹۰۰هزار خوک را در مناطق آسیب‌دیده نابود کردند.

اولین راهپیمایی فضایی

۱۸ مارس ۱۹۶۵ میلادی برابر با ۲۸ اسفند ۱۳۴۳ خورشیدی، وسخود 2، هشتمین ماموریت فضایی سرنشین‌دار سازمان فضایی شوروی، با دو کیهان‌نورد به نام‌های الکسی لئونوف و پاول بلیایف به فضا پرتاب شد. به دلیل لزوم استفاده از لباس فضانوردی و کمبود فضای داخل کابین وسخود، تعداد سرنشینان این ماموریت از ۳ به ۲ فضانورد کاهش یافت. در مدار دوم، لئونوف فضاپیما را درحالی‌که هنوز با کابل به فضاپیما متصل بود، ترک کرد. او اولین انسانی بود که از یک فضاپیما در فضا بالا رفت و همان‌طورکه بیرون از فضاپیما بود، تصاویر متحرک گرفت و به مدت ۱۰ دقیقه حرکت در خارج از فضاپیما را انجام داد. وقتی لئونوف راهپیمایی فضایی‌اش را آغاز کرد فضاپیما بالای بخش‌های جنوبی مصر حرکت می‌کرد و وقتی راهپیمایی او به پایان رسید فضاپیما از بالای شرق سیبری می‌گذشت. درمجموع، وسخود ۲ در ارتفاع ۱۷۷ کیلومتری حدود ۱۷ بار دور زمین چرخید.

نوربرت وینر

۱۸ مارس ۱۹۶۴ میلادی برابر با ۲۸ اسفند ۱۳۴۲ خورشیدی، نوربرت وینر، ریاضی‌دان آمریکایی که علم سایبرنتیک را پایه‌گذاری کرد، درگذشت. خود وینر اصلاح سایبرنتیک را ابداع کرد که درباره عوامل مشترک کنترل و ارتباط در موجودات زنده، ماشین‌های خودکار و سازمان‌ها توضیح می‌دهد. درواقع، سایبرنتیک مناسبات انسان با ماشین و ماشین‌ها بایکدیگر را تبیین می‌کند. وینر با فرمول‌بندی بعضی از مهم‌ترین کمک‌ها به ریاضیات در قرن بیستم به شهرت بین‌المللی رسید. کار او روی تجزیه و تحلیل هارمونیک تعمیم‌یافته و قضایای توبری در سال ۱۹۳۳ برنده جایزه بوچر شد. وینر در منطق ریاضی و فیزیک نظری کار می‌کرد و بین سال‌های ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ در طول جنگ جهانی دوم در شبکه‌های الکتریکی و ماشین‌های محاسبه به‌خصوص در ارتباط با ماشین‌های بالستیکی، فعالیت می‌کرد می‌کرد. بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۷ که در مکزیک مشغول کار بود به فکر یگانه‌کردن دانش‌هایی افتاد که کارشان مطالعه روند حفظ و به‌کارگیری آگاهی‌ها و جهت‌دادن به آنها و مدیریت و کنترل است و به‌این‌ترتیب، دانش سایبرنتیک شکل گرفت.

هیدئو شیما

۱۸ مارس ۱۹۹۸ میلادی برابر با ۲۸ اسفند ۱۳۷۶ خورشیدی، هیدئو شیما، مهندس ژاپنی که بر ساخت اولین قطار گلوله‌ای سریع‌السیر جهان که توکیو و اوزاکا را به هم متصل می‌کند، طراحی و نظارت کرد، درگذشت. این خط آهن که شینکانسِن نام دارد با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت از اکتبر ۱۹۶۴ شروع به کار کرد. این خط ریلی پرسرعت، عصر جدیدی را در حمل‌و‌نقل زمینی آغاز کرد. به‌تدریج در نسل‌های بعدی، سرعت این قطارها بالاتر رفت و اکنون به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شیما همچنین برنامه توسعه فضایی ژاپن را تا سال ۱۹۷۷ در آژانس ملی توسعه فضایی ژاپن رهبری کرد. او در ابتدای کارش، سخت کار کرد تا لوکوموتیوهای بخار قدرتمند را توسعه دهد و سپس نیروی محرکه‌ای الکتریکی را توسعه داد که در تمام طول قطار توزیع می‌شود و توان خروجی بالاتری را در یک قطار چند واگنی بدون آسیب‌رساندن به مسیرها و سازه‌ها ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهترین خوراکی های تقویت حافظه
  • رای ۸۷ درصدی مردم روسیه به پوتین، حاوی پیامی آشکار برای غرب
  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • با مصرف این گیاه یک معده، روده و رحم سالم داشته باشید
  • باکتری‌های روده نوزادان سیستم ایمنی آنها را شکل می‌دهد
  • ۲۸ اسفند در دنیای علم چه خبر؟
  • نقش زنان در سیستم‌ غذایی جهان
  • تشریح جزئیات ایمن سازی باغ کتاب/ ایمنی باغ کتاب جدی‌ترین دغدغه شهرداری تهران
  • فواید مهم ذرت در جیره غذایی طیور