Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «انور قرقاش»، مشاور دیپلماتیک رئیس امارات روز پنجشنبه در اظهاراتی در اندیشکده بروکینگز گفت برای دولت بایدن گزینه‌ای جز دیپلماسی با ایران وجود ندارد.

به نوشته روزنامه اماراتی «نشنال»، قرقاش گفت که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا «حق دارد دیپلماسی با ایران را در اولویت قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه افزود: «ما گزینه دیگری غیر از دیپلماسی را نمی‌بینیم.»

مشاور دیپلماتیک رئیس امارات، اما در ادامه تأکید کرد که نظر کشور‌های منطقه هم در میز مذاکره باید مطرح شود.

قرقاش در این خصوص گفت: «ما به آنچه که در سطح راهبردی شاهد آن بودیم علاقه داریم ... در سطوح جزئی ما علاقه داریم که نظر کشور‌های منطقه‌ای را نیز شاهد باشیم.»

وی در ادامه مدعی شد: «حتی با وجود سیاست فشار حداکثری، ما از طریق اروپایی‌ها، درباره لزوم برقراری دیپلماسی و کاهش تنش‌ها، پیام‌هایی [به ایران]مخابره می‌کردیم.»

قرقاش در خصوص ادعای مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره به کار بردن گزینه نظامی علیه ایران، این ادعا‌ها را «بسیار خطرناک» دانست و خاطرنشان کرد که کشور او برای برون رفت از این بن‌بست تنها گزینه‌های دیپلماتیک را در نظر می‌گیرد.

این مقام ارشد اماراتی دوره چند ساله آینده را دوره کاهش تنش و دیپلماسی در منطقه دانست و گفت که شاهد پیشرفت این مسئله در یمن، لیبی و ایران بوده است.

قرقاش در خصوص «توافق ابراهیم» با رژیم صهیونیستی هم گفت که امیدوار است بتواند از نقش امارات در کمک به فلسطینی‌ها و برقراری مذاکره که به راهکار دو دولتی ختم می‌شود استفاده کند. وی گفت که امارات از چنین نتیجه‌ای حمایت می‌کند.

اظهارات مشاور دیپلماتیک رئیس امارات در حالی مطرح شده که ساعاتی پیش بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، «سلمان بن حمد آل خلیفه»، ولی عهد این کشور با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلفنی گفتگو کرده و در خصوص برجام به بحث پرداختند.

بر اساس این گزارش، دو طرف بر «اهمیت مشارکت کشور‌های منطقه در هر گونه مذاکره احتمالی درباره موضوع هسته‌ای ایران» تأکید کرده‌اند و در عین خواستار شده‌اند که این مذاکرات «شامل مسائل گسترده‌تری» شود.

این اظهارات در حالی مطرح شده‌اند که «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، پیشتر، در واکنش به خواسته‌ای مشابه از سوی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره مشارکت دادن کشور‌های منطقه در توافق هسته‌ای تأکید کرده بود که برجام به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نبوده و طرف‌های آن هم مشخص و غیرقابل تغییر هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض انور قرقاش دیپلماسی جو بایدن پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض کشور های منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مدام خواب «مرگ» می‌بینیم؟

ایتنا - برخی افراد هنگامی که در خواب هستند، مدام کابوس مرگی ناگهانی بر اثر تیراندازی، اصابت خنجر یا سقوط از ارتفاع را می‌بینند. حال دانشمندان برای این پدیده پاسخ علمی پیدا کرده‌اند.
هنگامی که از این گونه خواب‌ها بیدار می‌شویم، خدا را شکر می‌کنیم که به لحظه مرگ نرسیده‌ایم. اما آیا واقعاً هرگز در رویاهایمان نمی‌میریم؟

کارشناسان به واشنگتن پست می‌گویند که بیدار شدن قبل از مرگ مستقیم، واکنش طبیعی به یک کابوس است و راهی برای محافظت از خود در برابر سناریوهای آزاردهنده یا استرس‌زا.

دیردری بارت، روانشناس دانشگاه هاروارد که روی خواب تحقیق می‌کند، می‌گوید: ترس آنها را بیدار می‌کند. اما بیدار شدن قبل از مرگ همیشه اتفاق نمی افتد.

تحقیقات نشان داده است برخی افراد خواب مرگ خود را هم می‌بینند و در موارد معدودی، حتی زندگی پس از مرگشان را.

اگرچه معمول‌تر این است که مردم در اوج رویای مرگ و قبل از مرگ واقعی در آن بیدار شوند، اما برخی مرگ و حتی زندگی پس از آن را هم خواب می بینند.

برای برخی، لحظات پیش از مرگ ترسناک‌ترین بخش است، اما لحظه مرگ واقعی و پس از آن کمتر وحشتناک و در مواردی حتی مثبت است.

در یک مطالعه در سال ۱۹۸۹ روی رویاهای مرگ در میان دانشجویان، برخی احساس آرامش یا آزادی را توصیف کردند.

بارت می گوید این رویاها «بسیار کمتر آزاردهنده هستند و تا آنجا که ناخوشایند باشند، احتمالاً غمگین‌کننده‌اند نه ترسناک، و همین مسئله می‌تواند دلیل ادامه رویا باشد.

در مطالعات بارت روی رویاهای پس از مرگ، شرکت‌کنندگان از ترک بدنشان و انتقال به «تجربه دنیای دیگر»، یا داشتن «بدن دوم شبیه ارواح» یا دیدن واکنش دیگران به مرگشان صحبت کردند.

اما ایده مرگ در رویا ممکن است تنها نمادین باشد و نشان‌دهنده پایان‌های دیگری در زندگی مانند شغل یا رابطه باشد، یا شروع چیزی جدید را منعکس کند.

کلی بولکیلی، محقق حوزه رویا می گوید: در اکثر رویاها، مرگ احتمالاً نمادین یا استعاری است و نشانگر تغییر، از دست دادن و تجدید است.

دیگر خبرها

  • رییسی: حضور در سازمان‌های منطقه‌ای زمینه‌ ارتقای روابط است
  • جزییات اولین گفت و گوی رئیسی با پوتین پس از پیروزی وی در انتخابات روسیه
  • رئیسی: ایران آماده حفظ ثبات در قفقاز جنوبی است/پوتین: روابط دو کشور رو به رشد است
  • چرا مدام خواب «مرگ» می‌بینیم؟
  • احمد، نور لیگ امارات؛ از غیبت در جام ملت ها تا درخشش در لیگ داخلی! | لژیونر پلاس
  • مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی؛ محور رایزنی وزیر خارجه امارات و امیر قطر
  • خیلی از مشکلات کشور با دیپلماسی توام با اقتدار می تواند حل شود
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • اردوی پایانی تیم ملی هاکی روی یخ بانوان
  • تورم به سود کیست؟ /یک سؤال ساده از منتخبان جدید/آیا از دیپلماسی نوروز بهره برده ایم؟