Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@04:51:54 GMT

همبرگر واقعا چگونه تهیه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۵۰۳۰

همبرگر واقعا چگونه تهیه می‌شود؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روایت‌های زیادی در مورد مواد اولیه "فست فود" وجود دارد. به همین دلیل دانشمندان تحقیقات مختلفی را انجام داده اند تا بفهمند همبرگر‌های موجود در رستوران‌های زنجیره‌ای فست فود واقعاً از چه چیز‌هایی درست شده‌اند.

غذای ناخواسته و افزایش حضورش در رژیم غذایی ما
غذای ناخواسته یا همان فست فود می‌تواند پیامد‌های منفی بسیاری برای بدن شما به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این را هم در نظر داشته باشید که سبک زندگی ما با یک سیر صعودی سریع به سمت بی‌تحرکی می‌رود.

اما گذشته از این خوردن همبرگر در کنار یک ظرف سالاد در رستوران‌های سراسر جهان بدترین شرایط را برای بهترین رستوران‌ها به وجود می‌آورد.

اگر این نوع غذا را هر چند وقت یک بار در یک جشن یا ماهی یک بار برای تغییر ذائقه می‌خورید، مشکلی نیست. مسئله این است که بسیاری از افراد بیش از دو بار در هفته فست فود می‌خورند.

خطر خوردن بیش از حد همبرگر
اگرچه همبرگر‌ها، به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های فست فود، می‌توانند مقادیر زیادی پروتئین حیوانی داشته باشند، اما می‌توانند حاوی مواد افزودنی، مواد نگهدارنده، رنگ‌ها، مواد تقویت کننده طعم، شکر، چربی اشباع، سدیم و کالری زیادی نیز باشند. حتی آن‌ها فیبر یا ویتامین‌های بدن شما را تأمین نمی‌کنند.

مواد تشکیل دهنده فست فود‌ها می‌توانند بسیار اعتیاد آور باشند و این اعتیاد همان میزان مصرف بیش از حد این غذاهاست. به همین دلیل است که کودکان پس از رفتن به رستوران‌های فست فود، علاقه خود را نسبت به سبزیجات یا سایر غذا‌هایی که توسط والدینشان تهیه می‌شوند از دست بدهند.

مشایه همین اتفاق هم می‌تواند در مورد بزرگسالان رخ دهد، به خصوص که همه ما به طور فزاینده‌ای زندگی پر تلاطمی را داریم. حتی ممکن است دچار مشکلات استخوانی (به دلیل کمبود کلسیم) و بیماری‌های قلبی عروقی، چاقی، یبوست، حفره، وخیم شدن کلی سلامتی و هضم سنگین بشویم.

دلایل نخوردن همبرگر در رستوران‌های فست فود
اگر علاوه بر این‌که می‌خواهید غذای سالم بخورید، دوستدار محیط زیست و محیط زیست هم باشید، دلایل بیشتری برای نخوردن فست فود دارید:

سموم شیمیایی (که باعث سرطان و بیماری‌های مزمن می‌شوند) و آسیب به کره زمین.

مثلا:هیدروکسید کربن ماده‌ای است که در ساخت همبرگر به علت بهبود توانایی از بین بردن باکتری‌ها استفاده می‌شود. آن‌ها ضایعات گوشت‌های مختلف را پاکسازی می‌کنند و این باعث ایجاد رنگ صورتی گوشت می‌شود.

هیدروکسید کربن موجود برای سلامتی شما مضر هستند. به همین دلیل است که فست فود جدای از کالری و چربی موجود در آن می‌تواند به بدن شما آسیب برساند. این همان ترکیبی است که برای ناگت و سوسی هم استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید

۷ خوراکی دردسر ساز برای پوست! + پیشگیری از آکنه

تاثیرات محیطی
رستوران‌های زنجیره ه‌ای فست فود حیوانات را در شرایط مصنوعی پرورش می‌دهند. شرایطی که در آن حیوان تحرک ندارد. آن‌ها این کار را انجام می‌دهند تا حیوان فقط بتواند غذا بخورد و وزن اضافه کند.

روش‌های کشتار این حیوانات نیز دردناک هستند. جوجه‌ها بیش‌از حد مجاز تغذیه می‌شوند و در قفس‌های کوچک نگهداری می‌شوند. گاو‌ها در فضا‌های کوچک نگهداری می‌شوند و با ذرت یا سویا تغذیه می‌کنند تا وزن آن‌ها بیشتر شود.

به منظور تأمین تقاضای زیاد گوشت، تولیدکنندگان مناطق وسیعی از جنگل‌ها و جنگل‌های بارانی را از بین می‌برند تا بتوانند سویا تولید کنند، که برای تغذیه دام از آن‌ها استفاده می‌کنند. همچنین، برای بسته بندی همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده، آن‌ها باید سالانه هزاران درخت اکالیپتوس را قطع کنند.

حیواناتی مانند گاو‌ها گاز متان آزاد می‌کنند که در گرم شدن کره زمین نقش دارد به نظر می‌رسد این دلایل کافی نیست، لفاف‌ها اغلب با موادی ساخته می‌شوند که زیست تخریب پذیر نیستند و باعث ایجاد مقدار زیادی زباله می‌شوند.

به گاو‌ها مقدار زیادی آنتی بیوتیک و هورمون تزریق می‌شود تا به رشد آن‌ها کمک کند.

همبرگر و سایر محصولات فست فود حاوی چه موادی هستند؟
افرادی که در رستوران‌های فست فود کار می‌کنند تجربه زیادی در مورد محبوب‌ترین وعده‌های غذایی را دارند. یک مطالعه توسط یک وب سایت اجتماعی به نام Reddit انجام شد و بسیاری از کارمندان سابق را گرد هم آورد تا اسرار غذای فست فود را فاش کنند.

آن‌ها به اطلاعات تکان‌دهنده‌ای دست یافتند. به عنوان مثال، وقتی همبرگر‌ها (خام) به رستوران می‌رسند، اصلاً شبیه گوشت نیستند، کمتر شبیه چیزی است که در تبلیغات دیده می‌شود. به همین دلیل است که آن‌ها را تا حد ممکن سرخ می‌کنند و سپس سس‌های مختلف اضافه می‌کنند.

همچنین، آن‌ها می‌گویند اگرچه قوانین نظافت در رستوران بسیار سختگیرانه است، اما کارمندان به دلیل کمبود وقت برای سرخ کردن همه چیز از یک روغن استفاده می‌کنند.

یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای همبرگر در جهان این ادعا را داشت که آن‌ها هیچ موادی به گوشت خود اضافه نمی‌کنند. با این حال، مواد شیمیایی مختلف (به عنوان مثال تری کلرو اتان، دیلدرین، اتیل بنزن و غیره) را می‌توان در گوشت‌های همه فست فود‌ها یافت. به همین دلیل همبرگر‌ها می‌توانند مدت طولانی دوام بیاورند و خراب نمی‌شوند.

منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فست فود مواد همبرگر تولید همبرگر فست فود همین دلیل فست فود فست فود همبرگر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۵۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکه: تماشای یک بازی فوتبال به مدت ۹۰ دقیقه دیگر مثل گذشته جذابیت ندارد

آیا پویایی و هیجان فوتبال در دنیای سرگرمی‌های مدرن کمرنگ شده است؟ جرارد پیکه پاسخ می دهد

طرفداری | فوتبال به عنوان یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های جهان، همواره جایگاه ویژه‌ای در قلب مردم داشته است. اما در دنیای امروز که سرگرمی‌های متنوع و جذاب به سرعت در حال ظهور و تکامل هستند، فوتبال برای حفظ جایگاه خود ناگزیر است با این تغییرات همگام و همراه باشد.

جرارد پیکه، مدافع سابق بارسلونا، در مصاحبه‌ با تایمز به این موضوع مهم اشاره کرد و گفت:

فوتبال با غول‌های دنیای سرگرمی مانند نتفلیکس، آمازون، یوت

وب و تیک تاک رقابت می‌کند. در دنیایی که زمان انسان‌ها محدودتر از همیشه شده، تماشای یک بازی فوتبال به مدت ۹۰ دقیقه دیگر به اندازه گذشته جذابیت ندارد. 

پیکه اعتراف کرد که حتی خودش هم دیگر بازی‌های فوتبال را به طور کامل تماشا نمی‌کند:

آیا من ۹۰ دقیقه کامل بازی‌ها را نگاه می‌کنم؟ نه واقعا. من بعضی از بازی‌های بارسلونا را تماشا می‌کنم، اما نه ۹۰ دقیقه کامل. شاید ۳۰ یا ۴۰ دقیقه.

پیکه در ادامه مصاحبه خود به راه حلی جالب اشاره می‌کند:

چند روز پیش عینک واقعیت مجازی را امتحان کردم. آن‌ را به چشم زدم و در حالی که با پیژامه در خانه‌ام بودم و می‌خواستم بخوابم، یک بازی کامل NBA را از داخل زمین تماشا کردم. انگار واقعا در زمین حضور داشتم! این‌گونه فناوری‌ها هر سال در حال پیشرفت هستند.

مدافع سابق تیم ملی اسپانیا در پایان گفت:

باید بفهمید که فوتبال به کجا می‌رود، سرگرمی به کجا می‌رود و این دو را با هم ترکیب کنید تا مردم همچنان به فوتبال علاقه‌مند باشند.

از دست ندهید ????????????????????????

سوارز، فازت چی بود؟! (شوخی با ورزشکاران) سرمربی لیگ برتری به بازیکنش سیلی زد! خطر در کمین فوتبالیست‌های قمارباز! جرائم انضباطی بیشتر شده چون تورم بالا رفته! آردا گولر و بدشانسی بزرگی که مانع یک سوپرگل شد (فیلم)

دیگر خبرها

  • ستاره پرسپولیسی به یکقدمی طارمی رسید؛ این تیترها «واقعی» است؟
  • آیا واقعا آب اقیانوس اطلس و آرام مخلوط نمی‌شود؟
  • چشمی: بازیکنان استقلال واقعا خسته بودند/ به تصمیم قلعه‌نویی احترام می‌گذارم
  • محمد خدابنده‌لو: پرسپولیس واقعا تیم بزرگی است؛ فوتبال با کلاسی بازی می‌کنیم
  • آیا واقعاً خدا همه گناهان را تا روز قیامت می‌بخشد؟
  • پلمب رستوران متخلف در اصفهان
  • آیا شهر سوخته واقعا سوخته است؟
  • پیکه: تماشای یک بازی فوتبال به مدت ۹۰ دقیقه دیگر مثل گذشته جذابیت ندارد
  • این رستوران فقط ماه رمضان باز است! + تصاویر
  • بسکتبال NBA | تورنتو واقعا ناامید کننده است!