Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@10:02:19 GMT

هرگز در این شرایط آب نخورید!

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۵۰۳۵

از نظر علمی نوشیدن آب به صورت ایستاده باعث ایجاد ضربه شدید به انتهای مری شده و در طولانی مدت اسفکتر انتهای مری و ابتدای معده شل و سفت می شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پدر یا مادر یا  قدیمی ترها در هنگام نوشیدن آب به شما بگویند که بنشینید و آب بخورید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن جایی که این مساله برای خود من هم اتفاق افتاده! تصمیم گرفتم تا از نظر علمی صحت و سقم این قضیه را بررسی کنم هر چند که ذره ای امید نداشتم که این مساله جدی باشد.

در نهایت تعجب مشاهده کردم که بله!

خطر جدی در کمین من و همه کسانی است که عادت به نوشیدن آب به صورت ایستاده دارند.

از نظر علمی نوشیدن  آب به صورت ایستاده باعث ایجاد ضربه شدید به انتهای مری شده و در طولانی مدت اسفکتر انتهای مری و ابتدای معده شل و سفت می شود.

در نهایت این اتفاق منجر به یک بیماری به نام GERD (بیماری رفلکس مری) می شود.

این تنها مشکل جدی شما نخواهد بود. در ادامه مشکلات دیگری را برایتان خواهیم گفت که احتمالا مانند من شوکه تان خواهد  کرد.

۱ – ورم مفاصل (آرتریت)

با ایستاده نوشیدن آب بالانس مایعات در بدن شما بهم خورده و این موضوع اغلب منجر به تجمع آب در مفاصل و تحریک آرتریت می گردد.

۲ – پاشیدن آب به دیواره معده

زمانی که آب را سریع و ایستاده می نوشید آب مستقیما و با سرعت به دیواره معده شما می پاشد. این شوک در بلند مدت دیواره معده و دستگاه گوارشی شما را نابود می کند.

۳ – عدم رفع تشنگی

زمانی که ایستاده آب می نوشید احساس رفع تشنگی نخواهید کرد. بهتر است بنشینید و آب را در جرعه های کوچک و آرام بنوشید.

۴ – سوء هاضمه

زمانی که نشسته آب را می نوشید سیستم گوارشی و اعصاب شما در حالت ریلکس تری نسبت به حالت ایستاده هستند و همین امر سرعت جذب و هضم مایعات و مواد غذایی دیگر را در بدن بیشتر میکند.

۵ – اختلال در کارکرد کلیه ها

زمانی که ایستاده آب می نوشید کلیه ها نمی توانند آب را تصفیه کنند و به همین دلیل ناخالصی ها در کلیه و مثانه باقی مانده و باعث ایجاد اختلال در کلیه و دستگاه ادراری می شود که گاهی این اختلال دائمی و غیر قابل جبران می گردد.

۶ – اسیدی شدن بدن

اسیدی شدن بدن می تواند ضرر های جبران ناپذیری به بدن وارد کند.

اگر آب را در جرعه های کوچک، آرام و نشسته ننوشید بدن شما نمی تواند اسید بدن را با آب کافی رقیق کند و این احتمالا باعث اتفاقات ناخوشایندی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب آشامیدنی انتهای مری نوشیدن آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟

ایتنا - نوشیدن قهوه برای بسیاری از مردم یک روتین روزانه است اما مطالعات نشان می‌دهند حتی مقادیر کمی از قهوه می‌تواند باعث اضطراب و تپش قلب و بی‌خوابی شود. اما چگونه می‌توان جلوی این عوارض را گرفت؟
کارشناسان می گویند واکنش های متفاوت افراد به قهوه ریشه در DNA آنها دارد. کافئین می‌تواند  بسته به سرعت متابولیسم آن در کبد بین ۱.۵ تا ۹ ساعت در بدن باقی بماند.

دانشمندان دریافته‌اند ژنی به نام CYP1A2 در کنترل سرعت متابولیسم کافئین در کبد نقش دارد. برخی مطالعات نشان می‌دهد افرادی که این ژن را ندارند، ممکن است پس از نوشیدن قهوه دچار افزایش فشار خون شوند.

کافئین با تغییر جریان برخی ترکیبات شیمیایی به مغز باعث بیدار ماندن می شود. برای خوابیدن، بدن ماده ای به نام آدنوزین تولید می کند که باعث خواب آلودگی می شود.

کافئین از جذب آدنوزین در مغز جلوگیری می‌کند و همین امر موجب بیخوابی می‌گردد.

برای مقابله با اثرات ناخواسته کافئین، دانشمندان توصیه می کنند به ازای هر فنجان قهوه، حدود یک لیوان آب بنوشید.

همچنین انجام ۲۰ دقیقه ورزش سریع مانند دویدن یا دوچرخه‌سواری می‌تواند اضطراب را کاهش دهد، احتمالا به این دلیل که ورزش، متابولیسم کافئین در بدن را سرعت می بخشد.

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟
  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!
  • قارچ خودرو نخورید
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی؛ این زمین مقدس است، برو و هرگز برنگرد!
  • گلدبرگ: AEW مزخرف است و هرگز به آنجا نخواهم رفت/ اخبار WWE
  • ببینید | زیاده‌روی در نوشیدن آب ممنوع
  • چرا نباید در نوشیدن آب زیاده‌روی کرد؟ (فیلم)
  • چرا نباید در نوشیدن آب زیاده‌روی کرد؟ + فیلم
  • برونو فرناندز: قهرمانی در جام حذفی هرگز موجب موفقیت منچستریونایتد نخواهد شد