Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@22:18:35 GMT

تماس تلفنی جو بایدن با پادشاه سعودی

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۵۰۵۳

تماس تلفنی جو بایدن با پادشاه سعودی

منابع خبری آمریکا از تماس تلفنی رئیس جمهور ایالات متحده با پادشاه سعودی خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی تماس تلفنی برقرار کرده است.

 

R1283/P/S8,90,1128/CT10 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ گروسی: اگر درباره برنامه هسته‌ای ایران توافق نشود با شرایط جدیدی روبرو خواهیم شد ۲ اعلام مخالفت ۴۶ قانونگذار آمریکایی با لغو تحریم‌های ایران ۳ ایران خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها و اجتناب از خشونت در ارمنستان شد ۴ ظریف: آمریکا و اروپا علت کاهش تعهدات هسته‌ای ایران را برطرف کنند ۵ عراق| انفجار بمب در مسیر عبور خودروهای وابسته به نظامیان آمریکایی ۶ اتحادیه اروپا: عمیقاً از تصمیم ایران در رابطه با پروتکل الحاقی نگرانیم/ از احیای برجام حمایت می‌کنیم ۷ قصد ترامپ برای حمله به بایدن در سخنرانی سالیانه محافظه‌کاران ۸ عربستان| افشای جزئیات تازه از همدستی بن سلمان در قتل خاشقجی اخبار روز بین الملل ایران: نیازی به گفت‌وگو درباره بازگشت آمریکا به تعهدات برجامی نداریم/ خواستار لغو تحریم‌ها ظرف سه ماه آینده هستیم چرا آمریکا دیگر نمی‌تواند دنیا را رهبری کند؟ گروسی: اگر درباره برنامه هسته‌ای ایران توافق نشود با شرایط جدیدی روبرو خواهیم شد یمن: قبل از هرگونه مذاکره باید محاصره پایان یابد/ سپاسگزار ایران هستیم مهمترین اخبار ظریف: آمریکا و اروپا علت کاهش تعهدات هسته‌ای ایران را برطرف کنند بهره‌برداری رسمی از آزادراه غدیر با دستور رئیس‌جمهور/ سپاه زیباترین آزاد‌راه کشور را تکمیل کرد اعلام مخالفت ۴۶ قانونگذار آمریکایی با لغو تحریم‌های ایران تزریق واکسن کرونا به ۲۰ هزار سالمند و معلول از فردا/ واکسیناسیون گروه‌های هدف تا پایان شهریور ۱۴۰۰ عراق| انفجار بمب در مسیر عبور خودروهای وابسته به نظامیان آمریکایی درباره ما ارتباط با ما آخرین اخبار | آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هسته ای ایران بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس پرتنش اسرائیل و آمریکا پیش از تصویب قطعنامه آتش‌بس غزه و تمسخر واکنش نتانیاهو

تارنمای آمریکایی آکسیوس روز چهارشنبه به وقت محلی درباره پشت پرده تماس های مقامات اسرائیلی و آمریکایی پیش از تصویب قطعنامه برقراری آتش بس فوری در غزه در شورای امنیت سازمان ملل نوشت: دو مقام آمریکایی و اسرائیلی گفتند که روز یکشنبه، پیش از رای گیری در سازمان ملل، ران درمر وزیر امور استراتژیک با برت مک گورک، مشاور ارشد بایدن در خاورمیانه تماس گرفت و نسبت به قصد آمریکا برای وتو نکردن قطعنامه ابراز نگرانی کرد.

این رسانه آمریکایی نوشت: به گفته یک مقام آمریکایی، تماس درمر و مک گورک به شدت پر تنش بود و درمر دولت آمریکا را به خیانت به اسرائیل متهم و تهدید کرد که با آمریکا بر سر این رای گیری خواهد جنگید.

آکسیوس ادامه داد: اما یک مقام دیگر آمریکایی گفت که تشریح این تماس دقیق نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پس از نزدیک به ۶ ماه از جنگ اسرائیل در غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ با ۱۴ رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا و عدم وتوی این کشور، با قطعنامه‌ ۲۷۲۸ را برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در روزهای باقیمانده ماه مبارک رمضان آتش بس میان اسرائیل و حماس برقرار شود.

در پی تصویب این قطعنامه، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در این باره اعلام کرد: سفر هیات اسرائیل به واشنگتن که قرار بود درباره عملیات در رفح رایزنی کند، لغو شد.

دفتر نتانیاهو در این بیانیه‌ اعلام کرد: آمریکا از مواضع قاطع خود عقب نشینی کرده است و هیات اسرائیلی به واشنگتن نخواهد رفت. این اقدام آمریکا به تلاش‌ها برای آزادی اسرا لطمه می‌زند؛ زیرا حامل پیامی برای حماس است که فشارهای بین‌المللی اجازه دستیابی به توافق آتش‌بس بدون آزادی اسرا را خواهد داد.

تارنمای آمریکایی آکسیوس در این باره به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: «برخی از مشاوران ارشد بایدن با شنیدن دلیل جدید اعلام شده نتانیاهو برای لغو این سفر پس از رای گیری شورای امنیت سازمان ملل خندیدند.»

یک مقام آمریکایی نیز گفت که لغو این سفر و لفاظی های پیرامون آن از سوی نتانیاهو یک نمایش غیر ضروری بود و  یک مقام ارشد اسرائیلی نیز با این موضوع موافقت کرد و گفت: بی بی (بنیامین نتانیاهو) اشتباه کرد.

زمانی که نتانیاهو لغو سفر توسط مشاوران ارشد خود را در اعتراض به رای‌ آمریکا به قطعنامه برقراری آتش بس اعلام کرد، کاخ سفید تصمیم گرفت با یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل که در واشنگتن بسر می برد، درباره رفح و حمله نظامی برنامه ریزی شده آمریکا گفتگوهایی را برگزار کند.

گالانت روز دوشنبه با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی در کاخ سفید دیدار کرد. او همچنین با لوید آستین وزیر دفاع و بیل برنز رئیس سیا، دیدار کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در پی این گفتگوها از تصمیم اولیه خود که موجب تمسخرش در کاخ سفید شده بود، عقب نشینی کرد و مدعی شد: «تصمیم من برای عدم اعزام هیات به واشنگتن در پی آن قطعنامه، پیامی برای حماس بود.»

تارنمای آکسیوس دراین باره نیز نوشت: یک مقام ارشد آمریکایی گفت که نتانیاهو روز سه شنبه پیام مشابهی را به طور خصوصی به کاخ سفید ارسال کرد و گفت که قصد ندارد درگیری با بایدن را انتخاب کند.

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • تماس پرتنش اسرائیل و آمریکا پیش از تصویب قطعنامه آتش‌بس غزه و تمسخر واکنش نتانیاهو
  • رایزنی باقری با نماینده ویژه صدراعظم اتریش  در امور سیاست خارجی
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان