Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، دراگان تودوروویچ، سفیر صربستان در تهران با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بین الملل دیدار و گفتگو کرد.
 
امیرعبداللهیان در این دیدار به مناسبات دوستانه و رو به رشد جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان اشاره کرد و افزود: «توسعه ارتباطات دو کشور در عرصه های مختلف بویژه در عرصه پارلمانی ، نقش مؤثری در افزایش سطح تعاملات و کمک به رفع موانع توسعه همکاری های فیمابین دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
 
سفیر صربستان در تهران نیز در این دیدار بر ضرورت افزایش ارتباط میان مجالس دو کشور  تاکید کرد و افزود: «تعاملات پارلمانی و ارتباط نمایندگان بخش های مختلف مجالس دو کشور از جمله کمیسیون ها و گروههای دوستی - پارلمانی، نقش مهمی در توسعه مناسبات دوجانبه و پیشبرد همکاری های منطقه  ای و بین المللی دارد.»
 
لزوم همکاری در بخش های بهداشتی و درمانی دو کشور از جمله تولید مشترک واکسن برای مهار همه گیری کرونا از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.
 
همچنین دو طرف بر لزوم افزایش رایزنی های سیاسی و پارلمانی تهران - بلگراد جهت حمایت از مواضع یکدیگر در مجامع جهانی و مقابله با تحریم های ظالمانه ضد دو کشور تاکید کردند.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش همکاری ها در بخش بهداشت و درمان محور دیدارهای وزیر بهداشت طالبان

قلندرعباد، سرپرست وزارت صحت‌عامه طالبان با ژاو شینگ، سفیر چین و رئیس اداره یونسیف جداگانه در دفتر کارش دیدار کرد.

در این دیدار طرفین درباره بازسازی شفاخانه جمهوریت، ظرفیت سازی داکتران افغان، سرمایه گذاری در بخش صحی، کنترل بیماری های کرونا و فلج اطفال و هماهنگی بهتر بین دو کشور بحث و گفت وگو کردند.

سرپرست وزارت صحت‌عامه برهمکاری کشور چین در زمینه بازسازی و ارتقاء ظرفیت کارمندان صحی در افغانستان تاکید نموده افزود: ما در سکتور صحی افغانستان نیروی انسانی زیادی داریم و لازم است تا ظرفیت های آنان افزایش یابد.

سفیر چین همچنین همکاری دوجانبه میان دو کشور را ضروری خوانده از ادامه همکاری های کشورش با سکتور صحی افغانستان اطمینان داد.

همچنین دکتر قلندر عباد سرپرست وزارت صحت با تاج الدین اویلا رئیس جدید اداری سازمان یونیسف در دفتر کارش دیدار کرد.

طرفین در این دیدار پیرامون همکاری های مشترک در عرصه صحت گفت وگو کردند.

عباد در این دیدار گفت: ما می خواهیم خدمات صحی معیاری و باکیفت را بدون تبعیض در تمام نقاط افغانستان برای مردم ارائه کنیم .

مسئول اداری جدید سازمان صحی جهان از همکاری های این سازمان در بخش صحت با افغانستان وعده سپرد.

سازمان یونیسف ازچندین دهه به این طرف در افغانستان فعال بوده و در بخش صحت و آموزش با مردم این کشور همکاری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار در سال گذشته
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزایش یافت
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج
  • رشد ۴۲ درصدی همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • افزایش همکاری ها در بخش بهداشت و درمان محور دیدارهای وزیر بهداشت طالبان