Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این پایگاه تحلیلی انگلیسی نوشت: ابوظبی در ماه اکتبر گذشته اعلام کرد دخالت نظامی خود را در یمن پایان داده است اما اکنون با گذشت چهار ماه از ادعای اماراتی ها کاملا عکس این موضوع ثابت شده است.

بر اساس گزارش این پایگاه، امارات فعالیت وسیعی در جزایر راهبردی یمن، بنادر، فرودگاه ها، پایگاه های نظامی و سازماندهی شبه نظامیان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جاستین راسل» رئیس مرکز امور سیاست خارجی نیویورک (NYCFPA) که پرونده ای قضایی را علیه وزارت خارجه آمریکا درباره فروش سلاح به امارات کلید زده بود می گوید سازمانش تداوم دخالت های ابوظبی در یمن را مستندسازی کرده است.

راسل گفت: امارات آشکار و پنهان، همچنان به تجاوزها در منطقه ادامه می دهد.

وی افزود: ادعای خروج امارات از یمن توجه جهانی را از اقدامات این کشور منحرف کرد تا دنیا دیگر بوی اقدامات اماراتی ها در منطقه را حس نکند اما برای ما ثابت شد که امارات همچنان در یمن به شکل منظم و میدانی، عوامل خود را تجهیز و تامین مالی می کند.

برچسب‌ها وزارت خارجه آمریکا یمن ایرنا ابوظبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا یمن ایرنا وزارت خارجه آمریکا یمن ایرنا ابوظبی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به دلیل اختلاف با نتانیاهو استعفا کرد/ رژیم صهیونیستی کرانه باختری را به پایگاه نظامی تبدیل کرده است/ شلیک بیش از ۱۰۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز / هشدار آژانس اطلاعاتی آمریکا در رابطه با تشدید تنش در منطقه + ع

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی ۲۳ گردان نظامی را در کرانه باختری مستقر کرده و ۷۵۰ ایست بازرسی نظامی را هم در این منطقه ایجاد کرده و مجددا آن را به اشغال خود در آورده است.

سرویس جهان مشرق - بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در پیامی به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ما باید اجازه ورود کمک‌ها به غزه را بدهیم.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، وی در ادامه افزود: من به همه اقشار جامعه ازجمله افراد متدین می‌گویم که اسرائیل به همگی شما نیاز دارد.

بنی گانتس همچنین تصریح کرد نیاز به تمدید خدمت سربازان در ارتش وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید در مذاکرات مربوط به آزادی اسرا متحد باشیم.

گانتس تصریح کرد تصمیم جدایی گدعون ساعر از حزبش تصمیم خود او بوده و نظر دیگران نبوده است.

بنی گانتس که اخیرا به واشنگتن سفر کرده بود با رهبران آمریکایی از جمله کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا دیدار کرده بود.

رسانه‌های عبری شامگاه سه‌شنبه فاش کردند که گدعون ساعر، رهبر حزب «امید جدید» تصمیم به پایان شراکت با حزب «آبی سفید» («اردوگاه رسمی») و «بنی گانتس» گرفته و در عین حال درخواست پیوستن به کابینه جنگ را داده‌ است.

گدعون ساعر، رئیس حزب «تیکفا حدَشا» تاکید کرد که حزب متبوعش با توجه به جنگ در غزه، به دنبال این است که بخشی از طرف‌های تأثیرگذار بر سیاست باشد.

گانتس در سخنرانی خود همچنین گفت: «به مدت پنج ماه، ما در یک کارزار سرنوشت ساز برای آینده اسرائیل بوده‌ایم. در شمال، ما در یک دوره آزمایشی قرار داریم و متعهد هستیم که ساکنان را در ماه‌های آینده به خانه‌های خود بازگردانیم. هیچ نتیجه احتمالی دیگری وجود ندارد.»

وی افزود: وضعیت امنیتی در بیت المقدس و کرانه باختری در آستانه اولین جمعه ماه مبارک رمضان نیز شاهد التهاب است و در این مورد نیز باید پیام‌های درست را منتقل کنیم و همچنین برای تشدید تنش آماده شویم.

وی تصریح کرد: ادامه جنگ در غزه و بازگشت اسرای اسرائیلی که بیش از پنج ماه در دست حماس بوده‌اند، ما را ملزم به اتخاذ تصمیمات دشوار در آینده نزدیک می‌کند.

گانتس ادامه داد: ما باید حقیقت را به افکار عمومی بگوییم که همه خواهان رهایی آنها و رفع تهدید حماس هستند. ما در میان بار حساسی قرار داریم و باید مسؤولانه و عاقلانه آن را هدایت کنیم و پیام‌های روشن و یکپارچه به دشمن بدهیم.

وی گفت: «ما همچنین با یک چالش بین‌المللی روبرو هستیم. هیچ تصمیم آسانی وجود ندارد - تصمیمات سرنوشت ساز و پیچیده وجود دارند. ما باید با دوستی با هم همکاری کنیم و اختلافات را در اتاق های بسته حل کنیم. این می‌تواند امکان پذیر باشد.»

گانتس ادعا کرد که کل کابینه جنگ در لزوم ادامه عملیات زمینی از جمله در رفح برای از بین بردن توان نظامی و دولتی حماس متحد است.

تحولات سرزمین های اشغالی - صد و پنجاه‌ و پنجمین روز جنگ

رئیس تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به دلیل اختلاف با نتانیاهو استفعا داد/ رژیم صهیونیستی کرانه باختری را به پایگاه نظامی تبدیل کرده است

ارتش اشغالگر صهیونیستی برای ۱۵۸ امین روز به جنگ و نسل‌کشی علیه مردم غزه ادامه می‌دهد و جامعه بین‌الملل همچنان از متوقف کردن حملات وحشیانه این رژیم به غیرنظامیان فلسطینی عاجز و ناتوان است. تاکنون در این جنگ ۳۱۱۱۳ نفر به شهادت رسیده و ۷۲۷۶۰ نیز مجروح شدند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرده ۷۲ درصد قربانیان این جنگ زن و کودک هستند. بیش از ۷۰۰۰ نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند. مقاومت نیز در مناطق مختلف نوار غزه همچنان به رویارویی و مقابله با اشغالگران صهیونیست ادامه می‌دهد.

در حال حاضر نیز از ادامه مذاکرات برای رسیدن به آتش‌بس نیست. منابع اسرائیلی اعلام کردند که نماینده ارتش رژیم صهیونیستی در تیم مذاکره کننده این رژیم در اعتراض به مخالفت نتانیاهو با گسترش اختیارات او استغفا داده است.

حمله صهیونیست‌ها به جنین

نظامیان اشغالگر صهیونیست مجددا به شهر جنین در شمال کرانه باختری یورش بردند. در پی یورش اشغالگران به جنین آژیر خطر در این منطقه به صدا درآمده است. منابع محلی اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی بین مبارزان مقاومت و نیروهای اشغالگر اسرائیلی در جنین در جریان است.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی ۲۳ گردان نظامی را در کرانه باختری مستقر کرده و ۷۵۰ ایست بازرسی نظامی را هم در این منطقه ایجاد کرده و مجددا آن را به اشغال خود درآورده است.

حضور نظامی گسترده صهیونیست‌ها در کرانه باختری

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که بیانیه آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل در رابطه با نبود اراده بین‌المللی برای وارد کردن کمک‌های بشردوستانه به غزه به معنی اعلام شکست جامعه بین‌الملل و تسلیم شدن آن در برابر سیاست نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در این باریکه است. حماس بار دیگر از تمامی طرف‌های فعال و موثر خواست تحرکی فوری برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت بازگشایی تمامی گذرگاه‌های زمینی غزه داشته باشند.

شلیک بیش از ۱۰۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد از صبح امروز تا این لحظه بیش از ۱۰۰ موشک از جنوب لبنان به سمت جولان و منطقه الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. منابع عبری زبان اعلام کردند که این شدیدترین حمله موشکی به مرزهای شمالی از آغاز جنگ در غزه بود.

هیئتی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست دکتر خلیل الحیه معاون رهبر حماس در نوار غزه با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در بیروت دیدار کرد. طرفین در این دیدار به بررسی آخرین تحولات اوضاع در نوار غزه و کرانه باختری و جبهه‌های مقاومت پرداختند. همچنین روند مذاکرات چاری در قاهره برای آتش‌بس و تحقق شروط مقاومت از جمله محورهای دیگر گفتگوهای دو طرف بود.

حملات راکتی مقاومت علیه نیروهای صهیونیست

منابع عبری زبان از حمله موشکی گسترده از جنوب لبنان به مناطقی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. به گفته این منابع، منطقه اصبع الجلیل و شمال جولان اشغالی هدف حمله موشکی قرار گرفته است. برخی منابع گفته‌اند بیش از ۳۰ موشک به این مناطق شلیک شده است. تعداد زیادی از این موشک‌ها به جولان اشغالی اصابت کرده است.

گردان‌های قسام اعلام کرد دو گروه از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در اطراف برج‌های مسکونی L در شهر حمد در خان یونس در کمینی سخت گرفتار کرده و از فاصله صفر با آن‌ها درگیر شدند. قسام تاکید کرد بالگردهای اسرائیلی که در حال انتقال کشته‌ها و مجروحان دشمن بودند، در این منطقه دیده شدند. گردان‌های قسام همچنین اعلام کرد دو گروه از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در اطراف برج‌های مسکونی K و J در شهر حمد در شمال خان یونس با دو بمب ضدنفر هدف قرار داده و با آن‌ها درگیر شده که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند.

حمله موشکی حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان اعلام کرد سه پایگاه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده است. حزب الله تاکید کرد که در این عملیات‌ها پایگاه‌های جل العلام، حدب یارین و برکه ریشا را با موشک‌های برکان هدف قرار داده است. حزب الله بیان کرد که در این حملات تلفاتی قطعی به نیروهای اشغالگر اسرائیلی وارد کرده است.

هشدار آژانس اطلاعاتی آمریکا در رابطه با تشدید تنش در منطقه به سبب جنگ در غزه

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به مجلس سنای این کشور نسبت به خطر تشدید تنش و درگیری‌ها در منطقه به سبب جنگ در غزه هشدار دادند. این آژانس‌های اطلاعاتی در گزارشی مشترک تاکید کردند که احتمالا مقاومت مسلحانه حماس در برابر رژیم صهیونیستی سال‌ها ادامه داشته باشد و ممکن است جنگ در غزه بر نسل‌های آینده هم تاثیرگذار باشد. در این گزارش آمده است که قدرت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ماندن به عنوان نخست وزیر و حفظ ائتلاف حاکم خود در خطر است و بی‌اعتمادی اسرائیلی‌ها به او هر لحظه بیشتر می‌شود.

صف دریافت غذا در غزه

در همین راستا، مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا عنوان کرد که جنگ در غزه منجر به کشته شدن ۳۰ هزار فلسطینی شده است. وارنر اظهار داشت که جنگ با حماس ثابت کرد که صرف بکارگیری قدرت نظامی برای نابودی این جنبش که در میان مردم غزه ریشه دارد و به خوبی از شبکه تونل‌ها استفاده می‌کند، کفایت نمی‌کند و این جنبش سال‌ها قادر به مقاومت خواهد بود. وی گفت رفتارها و اقدامات نتانیاهو در این جنگ ممکن است به حمایت‌ها از "اسرائیل" در بلندمدت از جمله از طرف آمریکا لطمه وارد کند.

دیگر خبرها

  • درخواست نیجر از آمریکا برای ارائه یک جدول زمانی برای خروج نیرو‌های خود از منطقه آگادز
  • رئیس تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به دلیل اختلاف با نتانیاهو استعفا کرد/ رژیم صهیونیستی کرانه باختری را به پایگاه نظامی تبدیل کرده است/ شلیک بیش از ۱۰۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز / هشدار آژانس اطلاعاتی آمریکا در رابطه با تشدید تنش در منطقه + ع
  • تداوم حملات هوایی آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • حملات هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده
  • حمله های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • ۶ حمله هوایی جدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی؛ محور رایزنی وزیر خارجه امارات و امیر قطر
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • خروج ناوهای جنگی اصلی آمریکا از دریای مدیترانه
  • ۴ حمله هوایی جدید ائتلاف آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن