Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه با «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران خبر داده است.

در حال تکمیل...

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فارس

کلیدواژه: برجام فرانسه آژانس بین المللی انرژی اتمی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۵ پویانمایی کانون در اسپانیا/ «در سایه سرو» راهی فرانسه شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، «جایگزین» به کارگردانی عبدالله علیمراد، «قدم یازدهم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا، «باد دوچرخه‌سوار» به کارگردانی نازنین سبحان‌سربندی، «مثل یک پروانه روی قلب» به کارگردانی مریم خلیل‌زاده و «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین (ویژه نوجوانان)، عنوان پنج پویانمایی کانون است که در مرکز فرهنگی‌ هنری «کاسا انسندیدا» در پایتخت کشور اسپانیا به نمایش گذاشته می‌شوند.

این پنج فیلم در مدت زمان ۵۰ دقیقه برای مخاطب بالای پنج سال و خانواده‌های‌شان اکران خواهد شد.

عنوان‌های انتخاب‌شده برای این برنامه ۵۰ دقیقه‌ای تلفیقی از داستان‌های غنی ایران و جادوی انیمیشن است که پیچیدگی‌ها، قدرت و زیبایی هنر ایرانی را بررسی می‌کند.

مرکز فرهنگی هنری «کاسا انسندیدا» به‌طور ویژه از هنرمندان جوان حمایت می‌کند و از جمله فعالیت‌های آن برگزاری نمایشگاه‌های هنری آوانگارد، برپایی دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه مسائل اجتماعی، فرهنگی و محیط زیست و اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند هنرهای نمایشی، فیلم، نمایشگاه‌ و دیگر اشکال خلاقیت معاصر است.

فیلم‌های «خانه دوست کجاست» و «زندگی و دیگر هیچ» آثار زنده‌یاد عباس کیارستمی نیز سال ۱۳۸۵ در این مرکز فرهنگی‌هنری برای علاقه‌مندان بر روی پرده نمایش رفت.

برنامه ویژه‌ای که به نمایش فیلم‌های کانون اختصاص دارد در روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ (۱۶ و ۱۷ آوریل ۲۰۲۴) در شهر مادرید اسپانیا به نمایش در می‌آید.

«در سایه سرو» راهی جشنواره انیمیشن انسی فرانسه شد

«در سایه سرو» به کارگردانی مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی به بخش مسابقه رسمی فیلم‌های کوتاه شصت‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی فرانسه راه پیدا کرد. پویانمایی ۱۹ دقیقه و ۳۳ ثانیه‌ای «در سایه سرو» از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

پویانمایی «در سایه سرو» در مورد یک ناخدا است که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برد، او با دخترش در خانه‌ای محقر در کنار دریا و در انزوا زندگی می‌کند. آنها باید با چالش‌های یک زندگی سخت مقابله کنند.

در بخش مسابقه رسمی فیلم‌های کوتاه انیمیشن این دوره از جشنواره انسی ۳۱ فیلم‌ کوتاه از کشورهای هلند، ‌ایران، آمریکا، فرانسه، مجارستان، کانادا، سوییس، لهستان، پرتغال، آلمان، ژاپن، جمهوری چک، انگلستان، بلژیک، اسپانیا، فنلاند، ‌اسلواکی، بوسنی و هرزگوین و نروژ حضور دارند.

براساس این خبر، جوایز بخش مسابقه فیلم کوتاه این جشنواره به این ترتیب اهدا می‌شود: تندیس کریستال بهترین انیمیشن کوتاه، جایزه داوران جشنواره برای بهترین انیمیشن کوتاه، جایزه ژان لوک زیبراس برای فیلم اول، جایزه، تقدیر ویژه داوران و جایزه تماشاگران.

جشنواره انسی یکی از معتبرترین جشنواره‌های الف انیمیشن دنیا محسوب می‌شود و هر سال بیش از ده‌ها هزار مخاطب انیمیشن در این جشنواره گرد هم می‌آیند و نشست بزرگ هنرمندان این رشته از هنر هفتم را برگزار می‌کنند.

شصت‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی از روز ۲۰ تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ برابر با ۹ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴ در شهر انسی کشور فرانسه برگزار خواهد شد.

فیلم «در سایه سرو» به تازگی در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران موفق به دریافت دو تندیس طلایی «بهترین پویانما(انیماتور)»، «فیلم اول» و یک تندیس نقره‌ای «بهترین طراحی کاراکتر» در بخش مسابقه سینمای ایران و یک دیپلم افتخار برای «بهترین فیلم با موضوع کودک و نوجوان» در بخش مسابقه این رویداد هنری شد.

کد خبر 6056592 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • بحران جدی اعتماد بین پاریس و برلین
  • برگزاری کنفرانس ضد اسلام‌هراسی در پاریس
  • وداع تاریخی امباپه با نابود کردن لالیگا!
  • وداع تاریخی: لالیگا را نابود کن امباپه!
  • امباپه با غلطک لالیگا را صاف می‌کند!
  • پاسخ زاخارووا به پیشنهاد آتش‌بس ماکرون
  • گفت‌وگوی اردن و آمریکا برای آتش‌بس فوری در غزه
  • تظاهرات در پاریس؛ فرانسوی‌ها خواستار خروج از ناتو شدند
  • حضور ۵ پویانمایی کانون در اسپانیا/ «در سایه سرو» راهی فرانسه شد
  • اوضاع غزه محور گفت‌وگوی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه