Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید مقیسه قائم مقام معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما اظهار کرد: یکی از موضوعات پیشنهادی ما به بنیاد استفاده از ظرفیت پلتفرم آی پی تی وی یا تلویزیون تعاملی برای بازی‌های دیجیتال است. پلتفرم آی پی تی وی در حال ورود به مرحله بهره‎‌برداری است و می‌توان از آن‌ها برای بازی‌ها بهره‌برداری کرد، برگزاری جلسه با اپراتور‌های آی پی تی وی و بازی‌سازان یکی از زمینه‌های مورد درخواست ماست و بازی‌سازان از ظرفیت آی پی تی وی‌ها به طور دقیق مطلع نیستند و اپراتور‌های آی پی تی وی هم از ظرفیت‌های بازی بی اطلاع هستند، آشنایی آن‌ها با یکدیگر می‌تواند نتایج بسیار خوبی به‌همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از آنجایی که موضوع سایت فهم بازی با ماموریت‌های معاونت فضای مجازی همخوانی دارد، این موضوع از جمله زمینه‌های علاقه‌مندی و اولویت‌دار ما برای کمک به بنیاد در خصوص ترویج مسئله سواد بازی است.

مقام معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما گفت: ما آمادگی مشارکت و سرمایه‌گذاری برای تولید گیم فیلم براساس بازی‌های با حرکت رفتاری بالا که مناسب مخاطب نوجوان و جوان است را نیز داریم، ضمن اینکه تولید بازی با موضوع سواد بازی در راستای آموزش سواد رسانه‌ای نیز از جمله موضوعاتی است که می‌شود در این خصوص به طور مشترک دنبال کرد.

مقیسه با اشاره به مدرسه تلویزیونی تلوبیون بیان کرد: امکان اضافه شدن آموزش‌های بازی‌سازی مورد نظر بنیاد نیز در این فضا وجود دارد. همچنین ما در حال تدارک برگزاری جشنواره‌های محتوایی در قالب محتوا‌هایی فاخر هستیم که این آمادگی برای برگزاری رویداد‌های بازی محور از طریق این پلتفرم نیز وجود دارد.

همراهی بنیاد و رسانه ملی برای ارتقاء سواد بازی‌های دیجیتال

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز با اشاره به اینکه موضوع بازی‌های ویدئویی صرفا مسئله بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان تنها متولی این صنعت در کشور نیست، بیان کرد: ۳۲ میلیون بازیکن ایرانی که به طور متوسط ۹۳ دقیقه در روز بازی می‌کنند، بیانگر این نکته است که به موضوع بازی‌های رایانه‌ای در سطح مسئله کشوری توجه شود. این نگرانی الان وجود دارد، همان طورکه ما در خصوص شبکه‌های اجتماعی مجازی برخی فرصت‌ها را از دست دادیم و ظرفیت‌های این فضا به تهدید تبدیل شد، با نگاه عادی به موضوع بازی‌های دیجیتال و محدود کردن آن به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نمی‌توانیم از فرصت‌های این فضا به‌خوبی استفاده کنیم.

او ادامه داد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی این حوزه با همگرایی و همراهی مجموعه‌های حاکمیتی می‌تواند در پیشبرد اهداف خود گام‌های موثری بردارد، در همین راستا نیز بازی‌سازان، ناشران، مصرف‌کنندگان، توزیع‌کنندگان و... باید بتوانند از ظرفیت‌های موجود در سازمان صداوسیما به عنوان ظرفیت عمومی منتفع شوند.

بیشتر بخوانید

پویش بازینو منتظر حضور بازی سازان ایرانی است

سیدصادق پژمان با اشاره به اینکه در بحث آموزش بازی‌سازی چه درجهت ترویج ظرفیت‌های صنعت بازی و چه آموزش‌های آنلاین به کمک سازمان صداوسیما نیاز جدی وجود دارد، گفت: براساس سند بازی که به عنوان سیاست‌های حاکم بر برنامه ملی بازی توسط شورای عالی فضای مجازی مصوب شده است و طی آن وظایفی برای مجموعه‌های مختلف مشخص شده که در آن متولی موضوعات آموزشی و فرهنگی سازمان صدا و سیما است. ما درکشور با کمبود نیروی آموزش دیده در حوزه بازی مواجه هستیم، هرچند که بنیاد طی ۱۰ سال گذشته توانسته حجم قابل قبولی از نیروی متخصص را به عنوان تامین نیروی انسانی مورد نیاز در صنعت بازی آموزش دهد؛ اما توسعه نیروی انسانی آموزش دیده در این حوزه نیاز به برنامه‌ریزی جدی دارد، چرا که ظرفیت‌های شغلی بسیاری در صنعت بازی‌های دیجیتال به عنوان صنعتی خلاق وجود دارد.

او افزود: براساس آخرین پیمایش بنیاد یک چهارم بازیکنان ما کودکان هستند که به عنوان نسل آینده کشور از طریق بازی‌های ویدئویی ارزش‌ها و فرهنگ به آن‌ها منتقل می‌شود و نظام ارزشی آن‌ها از این طریق شکل می‌گیرد. از این رو مردم باید نسبت به مسئله سواد بازی‌های دیجیتال آموزش و تحلیل داشته باشند و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در کنار مجموعه صدا وسیما می‌تواند در این زمینه گام‌های موثری بردارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما بنیاد ملی بازی های رایانه ای بنیاد ملی بازی های رایانه ای بازی های دیجیتال سازمان صداوسیما آی پی تی بازی سازان فضای مجازی سواد بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۵۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کردستان برای توسعه روابط اقتصادی و صنعتی با چین

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان فراهم بوده و مسئولان نیز حمایت‌های جدی در این زمینه را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، علی نوری، امروز _شنبه بیست‌وششم اسفند_ در دیدار با سرمایه‌گذارانی از استان ژجیانگ چین که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: بیشترین تسهیل‌گری را برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی در کردستان انجام می‌دهیم و شرایط ویژه‌ای با توجه به ظرفیت‌های موجود فراهم می‌کنیم کما اینکه برای نهایی شدن آن بایستی تمامی جوانب را در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه مشوق سرمایه‌گذاران خارجی هستیم؛ ویژگی‌ها و مزایای قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی را تشریح کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان، ظرفیت‌های استان کردستان در بخش تجارت، معدن، صنعت، گردشگری، کشاورزی و تولید لوازم خانگی را بسیار بالا دانست و گفت: کردستان در مسیر توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند.

نوری ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان فراهم بوده و مسئولان نیز حمایت‌های جدی در این زمینه را انجام می‌دهند.

به گزارش ایمنا، در این دیدار ضمن بیان زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان کردستان، مذاکرات و صحبت‌های مقدماتی با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه در استان مطرح شد که مورد بحث و تبادل نظر هیأت چینی قرار گرفت.

کد خبر 736775

دیگر خبرها

  • تقویت همکاری‌ها بین استان یزد و استان‌های متناظر در چین
  • خسروپناه: حلقه تولید دانش تا تجاری‌سازی یکپارچه شود
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای تولید لباس فرم مدارس با رعایت الگوی پوشش ایرانی و اسلامی
  • ورود سومین شرکت اقتصادی رضوی به بازار سرمایه طی ۱۴۰۲ / نماد شرکت صنایع غذایی رضوی در فرابورس درج شد
  • جذب سرمایه، امر حیاتی برای رشد صنایع خلاق و فرهنگی است
  • سرمایه گذاری برای رشد زیست بوم خلاق و فرهنگی حیاتی است
  • سرمایه گذاری برای حیاتی رشد زیست بوم خلاق و فرهنگی است
  • افزایش ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در اصفهان
  • آمادگی کردستان برای توسعه روابط اقتصادی و صنعتی با چین
  • شهرستان کلات به استقبال گردشگران و میهمانان نوروزی می‌رود