Web Analytics Made Easy - Statcounter

معین الدین سعیدی با اشاره به اختصاص بودجه برای ارتقای محیط زیست دریایی کشور گفت: اخذ عوارض آلایندگی از صنایع آلاینده در راستای ارتقای شاخص‌های توسعه انجام می‌شود.

به گزارش برنا؛ صید ترال به عنوان یکی از کابوس‌های محیط زیستی یاد می‌شود. هر چند در سال‌های اخیر اقدامات متعدد برای مهار این نوع صید انجام شده است، اما هر از گاهی شاهد انجام آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معین الدین سعیدی، سخنگو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس درباره صید ترال به خبرنگار برنا گفت: از سوی فراکسیون محیط زیست مجلس با انواع صید ترال مخالفت شد. رییس سازمان جهاد کشاورزی هم با انواع صید ترال مخالفت کرده است.

او افزود: هم اکنون تلاش شده تا بدهی کشور به کنواسیون اقیانوس هند در قالب دو میلیون یورو در بودجه سال آینده اختصاص داده شود و از ظرفیت‌های اقیانوسی برای صید استفاده شود و مشکلی برای صید ساحل جنوب کشور بروز نکند. 

 سعیدی ادامه داد: در کنار آن هم شاهد اخباری مبنی‌بر انجام صید ترال به شکل نقطههای هستیم. هرچند تاکنون مستنداتی مبنی‌بر این قضیه به دست ما نرسیده است. مجلس رد قطعی انواع صید ترال  را در دستور کار خود قرار دارد.

این نماینده مجلس درباره روند نظارت دستگاه های مرتبط به صید افزود: گشت حفاظت در  مجموعه شیلات ایران به شکل ناکارآمد به فعالیت می‌پردازد چون ظرفیت‌های پشتیبانی ضعیف است. بنابراین در بحث پایش با مشکلات متعدد مواجه هستیم. سعی شده در سال آینده در حوزه تجهیزات و پویش به شکل قوی اقدامات مناسب انجام شود.

 او درباره آلودگی‌های زیستی مبنی‌بر رهاسازی گازوئیل در سواحل کشور  ادامه داد:  مقوله محیط‌زیست دریایی از مباحث مهم کشور است که  آینده توسعه کشور را با چالش‌های متعدد مواجه می‌کند.

ارائه مجوز به پتروشیمی در کنار سواحل مشکل‌ساز شده است

  سعیدی تصریح کرد: در بسیاری از موارد ارائه مجوز به پتروشیمی در کنار ساحل مشکل‌ساز بوده است. در این زمینه پیگیری‌ها شده تا صنایع آلاینده در راستای ارتقای شاخص‌های محیط‌زیستی دریای جنوب هزینه شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: در بحث‌های توسعه‌ای تا زمانی که مقوله‌های زیست محیطی در دستور کار قرار نگیرد در بسیاری از حوزه‌ها با دیدگاه یک سویه به توسعه پرداخته شده و برای معیشت مردم مشکل ساز شده است.

سعیدی درباره اختصاص بودجه برای ارتقای محیط زیست دریایی کشور گفت:  اخذ عوارض آلایندگی از صنایع آلاینده در راستای ارتقای شاخص‌های توسعه در دستور کار قرار دارد.

به گفته او توجه به محیط زیست دریا از اهمیت‌های زیست محیطی شاخص برای سال آینده در اولویت قرار گرفته است.

سعیدی در پایان افزود: نهادهای متولی به‌ویژه سازمان حفاظت محیط زیست در راستای حفظ محیط زیست سواحل اقدام مناسب را در دستور کار خود قرار نداده است.

//انتهای پیام:۴                          

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صید ترال صنایع آلاینده دستور کار محیط زیست صید ترال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت

 علی سالاروند مدیرکل به همراه محسن امیری رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش حفاظت محیط زیست استان در سفر یک روزه به شهرستان بروجرد، پیگیری‌های لازم را برای انتخاب محلی مناسب برای ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی (موزه حیات‌وحش) انجام دادند و با توجه به الزامات و شرایط مربوطه، جانمایی محل ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در ورودی باغ پرندگان فدک شهرستان بروجرد که یکی از پر بازدیدترین مکان‌های گردشگری این شهرستان می‌باشد، صورت پذیرفت و طبق قول شهردار پرتلاش بروجرد، بهره‌برداری این محل برای استفاده عموم، ظرف دو الی سه ماه آینده انجام خواهد شد.

سالاروند در این خصوص اظهار داشت؛ موزه‌های تاریخ طبیعی و تنوع زیستی که از جمله مکان‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و نمایشگاهی هستند که می‌توانند در شناساندن هر چه بیشتر زیست بوم‌ها و تنوع زیستی سرزمین‌ها و معرفی گونه‌های گیاهی و جانوری بومی هر منطقه نقش مهمی ایفا کنند و موزه‌ها نقش مهمی در آموزش و ارتقاء فرهنگ حفاظت و حراست از مواهب زیستی خدادادی در هر سرزمین را دارند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان با موفق برشمردن ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در محل قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد که صرفا در ایام عید نوروز ۱۴۰۳ با بیش از ۲۵ هزار گردشگر توانسته است آمار بی نظیری از استقبال مردم را نشان دهد گفت؛ با جانمایی موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد در محل باغ فدک می‌توان شاهد استقبال بی‌نظیر عموم از این ظرفیت مهم بود.

سالاروند در پایان ضمن بازدید از باغ پرندگان فدک بروجرد، نکات زیست محیطی لازم را در خصوص لزوم ایجاد شرایط زیستی مناسب برای گونه‌های موجود در این باغ به مسئولین مجموعه یادآور شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود