Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ عضو کمیسیون انرژی مجلس از برابری میزان تولید و توزیع برق در کشور خبر داد و گفت: میزان مصرف برق در کشور بر روی خط قرمز قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  رشت، پرویز محمدنژاد شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین بار ارائه لایحه بودجه 1400 به مجلس ابهاماتی برای نمایندگان مجلس به همراه داشت و نهایتاً مجلس به این نتیجه رسید که اصلاحیه لازم را لایه لایه انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون انرژی مجلس ابراز داشت: بودجه وارد کمیسیون تلفیق شد و اصلاحات لازم صورت گرفت ولی از آن جایی که دولت مسئول اجرای این لایحه بوده و با اجرا نکردن آن ضرر و زیانش به ملت می‌رسد مجلس تصمیم گرفت که دولت نیز در این اصلاحات سهیم باشد.

محمدنژاد افزود: اشکالات این لایحه با اصلاحات جزئی حل شد؛ در بودجه‌ریزی نکته حائز اهمیت مباحث درآمدی است لذا در لایحه بودجه 1400 ابهاماتی در درآمد وجود داشت مثلاً فروش 2 میلیون و 500 بشکه نفت یکی از ابهامات لایحه بودجه 1400 بود.

بارش شدید برف در گیلان؛ رانندگان تجهیزات زمستانی همراه داشته باشندآمار مبتلایان به کرونا در گیلان کاهش یافتپدران آسایشگاه سالمندان گیلان چشم انتظار فرزندانشان+ فیلم

وی با بیان اینکه این مسئله در کمیسیون انرژی دارای ابهام بود تصریح کرد: چاه‌های نفتی که از آن‌ها برای مدت طولانی برداشت نشود کیفیت برداشت خود را از دست می‌دهد و برای برداشت مجدد آن باید هزینه‌هایی انجام شود و این امر زمان‌بر نیز هست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: از طرفی بازار فروش نفت نیز برای منطقه و فرامنطقه برای مجلس نامفهوم بود و اکنون بازار فروش آنچنانی برای این موضوع وجود ندارد کمااینکه دولت نیز نتوانست پاسخ درستی در این‌باره به مجلس بدهد و اکنون در اصلاحیه نیز باز ابهام دیده می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه مجلس با 199 هزار و 276 ‌میلیارد تومان فروش نفت موافقت کرد عنوان داشت: درآمدهای پایدار یکی از مباحث مهم است و اکنون حدود 50 هزار میلیارد تومان به درآمدها افزوده شد که این امر بسیار خوبی است؛ نگرش دولت و مجلس بر روی افزایش محدود اعتبارات هزینه‌ای بود زیرا هر چه اعتبارات هزینه‌ای در کشور کمتر شود ایجاد اشتغال و سایر امکانات رفاهی را برای مردم فراهم می‌شود.

 عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه این مباحث در حقوق بازنشستگان بدهی تأمین اجتماعی و موارد این چنینی دیده شد خاطرنشان کرد: دولت برای پرداخت بدهی خود به تأمین اجتماعی 125 هزار میلیارد تومان دیده بود که مجلس آن را به 150 هزار میلیارد تومان تبدیل کرد.

وی گفت: تبصره 12 افزایش 25 درصدی حقوق بوده و اعتبارات هزینه‌ای نیز به وفور در این تبصره دیده می‌شد همچنین پیش بینی منابع لازم آن نیز باید توسط دولت صورت می‌گرفت که اکنون پیش بینی شد؛ بحث حقوق بگیران نجومی یک معضل بسیار مهم برای کشور شده بود که در همین تبصره اصلاح و محدود شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: در بحث برق اگر افزایش زیادی صورت می‌گرفت به مردم فشار وارد می‌شد لذا به همین خاطر تنها 10 درصد به آن افزوده شد و عشایر، روستایی‌ و چاه‌های کشاورزی که در تولید محصولات کشاورزی نقش به سزایی دارند شامل این افزایش نیستند؛ صنایع مشمول این افزایش می‌شوند.

محمدنژاد عنوان داشت: امروز کشور ما در حوزه برق تجدیدپذیر از دنیا عقب مانده است این یک فناوری جدید روز بوده و در برنامه پنجم و ششم قرار بود 5 هزار از این محل تولید داشته باشیم و این تولید را نیز صادر کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در صنعت برق چند چالش بزرگ مطرح است تصریح کرد: تولید برق کشور 58 هزار مگا وات و میزان مصرف ما نیز همین مقدار است و میزان مصرف ما اکنون در خط قرمز قرار دارد؛ مسئولین وزارت نیرو باید توجه داشته باشند که در برنامه پنجم و ششم تولید 3 هزار مگا وات به دولت تکلیف شده که متأسفانه این امر صورت نگرفت.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه تولید ما در سال‌های گذشته 2 هزار و 500 مگا وات بود خاطرنشان کرد: نیروگاه‌های ما قدمت زیادی داشته و تولید ما از قبل نیروگاه‌های حرارتی از رده خارج شده صورت می‌گیرد؛ 18 هزار مگا وات از تولید از نیروگاه‌هایی با قدمت 20 تا 40 سال است.

 وی با بیان اینکه در این خصوص تبصره‌هایی ارائه شده بیان کرد: نگاه مجلس به برق تحول یافته و اگر به برق نرسیم صنایع دیگر و مشترکین نیز دچار مشکل می‌شوند کمیسیون انرژی مجلس نیز به برق توجه دارد و امیدواریم در لایحه بودجه 1400 در تبصره‌های مربوط به این حوزه بتوانیم موارد خوبی را در نظر بگیریم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس عنوان داشت: کنارگذر لنگرود 11 کیلومتر است که تا پیچ شهید املاکی حدود 2 و نیم کیلومتر از آن کاری صورت نگرفته بود اما در این چند ماه درصد بالایی از آن 2 و نیم کیلومتر اجرا شده است.

وی با بیان اینکه کنارگذر لنگرود 12 سال پیش به پیمانکار واگذار شده و اکنون تنها 70 درصد آن انجام شده گفت: علت آن این است که زمانی که مشاور می‌خواهد مطالعه پروژه را آغاز کند محدوده استفاده از مصالح را خیلی کوتاه در نظر می‌گیرد کنارگذر لنگرود حدود 400 هزار تن مصالح نیاز دارد که تحقق این امر در لنگرود میسر نیست و اگر بخواهیم این مقدار مصالح را برای پیمانکار تهیه کنیم به 80 معدن نیاز داریم که این امر ممکن نیست.

 محمدنژاد افزود: زمان برآورد پروژه این موضوع دیده نشد و اکنون هزینه این پروژه 5 برابر شده است؛ مشاوره‌ها و محدود کردن پیمانکار در برآورد مصالح برای کم کردن هزینه حمل، کار درستی نیست و این مشکلی است که در کل استان دیده می‌شود؛ خساست در نگاشتن  بودجه اولیه و کم کردن محدوده تأمین مصالح باعث عقب ماندگی پروژه‌های استان و افزایش میزان اعتبار موردنیاز برای تکمیل آن‌ها شده است.

 نماینده مردم لنگرود در مجلس اظهار داشت: بسترهای لازم برای اتمام کنارگذر لنگرود فراهم شده و ان‌شاالله بتوانیم در موعد مقرر آن را تحویل دهیم که بار ترافیک لنگرود به حداقل برسد همچنین شهرداری لنگرود نقش موثری در کاهش بار ترافیک داشته که از آن کمال تقدیر و تشکر را دارم شهرداری لنگرود در ضلع غربی شهر خیابان عریضی را آماده کرده که بار ترافیک این منطقه را به کلی کاهش می‌دهد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های ما شهرک‌های صنعتی است و اکنون 60 درصد واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی در حال خاک خوردن هستند در حال حاضر 120 واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی و کارگاه‌های صنعتی فعالیت می‌کنند و قالب این واحدها در تأمین تسهیلات بانکی در گردش مالی، تجهیزات و لوازم و منابع اولیه ساخت دچار مشکل هستند.

 عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس عنوان داشت: در سطح کشور پیگیر این موضوع بودیم و همچنین کمیته رفع موانع تولید در لنگرود نیز بسیار راهگشا بوده و درصد قالب ملاحظه‌ای از موانع حل شده و تولید بیشتر شده است اما هنوز نیز در خطر ورشکست شدن این واحدها هستیم.

 وی با بیان اینکه انتخاب محل اطاقور برای ساخت کارخانه کمپوست نارضایتی‌هایی را برای مردم محل به همراه داشت و زباله‌ها آنجا تخلیه شده و مردم را با مشکل مواجه کرد گفت: برای حل این مشکلات جلسه‌ای در تهران برگزار شد و در فاز نخست این مشکلات حل شده تنها کمی با مشکلات برق روبرو هستند که بنده پیگیر این مسئله هستم و ان‌شاالله در یک الی 2 ماه آینده این پروژه به بهره برداری اولیه در فاز پردازش می‌رسد.

محمدنژاد خاطرنشان کرد: فاز دوم مربوط به کود آلی است که درصد رشد خوبی نداشته و با توجه به اینکه 24 هزار میلیارد تومان برای آن اعتبار اختصاص داده شده اگر مشکلی پیش نیاید در 6 ماه نخست سال آینده می‌توانیم بخش کود آلی را نیز تکمیل کنیم‌.

انتهای پیام/614/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو کمیسیون انرژی مجلس هزار میلیارد تومان کنارگذر لنگرود لایحه بودجه 1400 هزینه ای مگا وات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۵۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی،سیاست حمایت دولت از تولید را سبب تمجید رهبر انقلاب از دولتمردان و خوب شدن حال کارگران عنوان کرد و گفت: دولت با ابتکار عمل خود بیش از ۸ هزار واحد و کارخانه تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند.

ذبیح الله اعظمی ساردویی در گفت و گو با ایرنا درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران و اشاره ایشان به احیای هزاران کارگاه تعطیل‌شده یا نیمه تعطیل از سوی دولت سیزدهم گفت: یکی از اولویت‌های دولت از همان ابتدا، حمایت از مردم در تمام بخش‌ها بود که در عمل آنرا اثبات کرد تا حال کارگران در این دولت خوب شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت گذشته به دلیل شرایط تحریمی، کرونا و ضعف مدیریتی، بیشتر کارگاه‌های تولیدی و حتی کارخانه‌های مهم تعطیل شدند اما دولت سیزدهم با ابتکار عملی که مسوولان آن تعریف کردند، بیش از ۸ هزار واحد و کارخانه تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند و در عمل بسیاری از کارگرانی که بیکار شده بودند به اشتغال قبلی خود بازگشته و همچنین ۱۹۱ هزار شغل جدید ایجاد شد.

ساردویی با بیان اینکه توجه دولت به بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان به رونق اقتصاد کمک شایانی کرد، یادآور شد: ۵ هزار شرکت دانش بنیان در ابتدای دولت سیزدهم فعالیت می‌کردند که این رقم در ۲ سال گذشته با عملکرد و حمایت دولت به بیش از ۱۰ هزار واحد رسید که نشان دهنده رویکرد دولت در جهش تولید و توجه به بخش خصوصی است

وی با اشاره به بازدید که از کارخانه تراکتورسازی تبریز انجام داد، تصریح کرد: طبق آماری که در این بازدید انجام شد، تولیدات این کارخانه نسبت به سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ در قطعات مختلف چندبرابر افزایش یافته که گویای این واقعیت است که رشد تولید در ۲ سال اخیر برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب محقق شده است.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چگونه می‌توان از امکانات و ظرفیت مجلس برای تحقق فرمایشات رهبری استفاده کرد، توضیح داد: مجلس یازدهم در چهار سال گذشته قانون‌های مهمی مانند قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون مالیات بر عایدی سرمایه، قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم، قانون جهش تولید مسکن و دیگر قوانین مرتبط با مردم و تولید را مصوب کرد و مجلس دوازدهم باید این مسیر را ادامه دهد و دولت نیز با اجرای قوانین مهم، در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب گام بردارد.

ساردویی با بیان اینکه مردم در ۴۵ سال گذشته ثابت کردند هرجا به میدان آمدند موجب موفقیت شد، تصریح کرد: انقلاب، جنگ تحمیلی، حضور در صحنه‌ها در بزنگاه‌های تاریخی از جمله جلوه‌های مهم حضور مردم در میدان است که این حضور همیشه به طعم شیرین موفقیت و پیروزی ختم شده است و در این مقطع هم باید کار را به مردم سپرد که قطعا نتیجه خواهد داد.

وی با بیان اینکه تثبیت نرخ ارز و مشارکت بانک‌ها در تولید، منویات رهبر معظم انقلاب برای رشد و توسعه کشور با مشارکت مردم را محقق خواهد کرد، گفت: برای اینکه این روند رو به رشد در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه داشته باشد، ضروری است بانک‌ها از تولیدکنندگان حمایت فعال داشته و تسهیلات لازم را به آنها پرداخت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد