Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد عطریانفر» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره برنامه انتخاباتی حزب کارگزاران سازندگی ایران افزود: همت اولیه کارگزاران این است که در یک اجماع همه جانبه به محوریت «سیدمحمد خاتمی» بتوانیم به شخصیتی جامع‌الاطراف که حداقل سه ویژگی مهم را دارا باشد، برسیم.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در توضیح سه شرط فوق، گفت: فرد مورد نظر باید از سوی جامعه به عنوان چهره‌ای مثبت و موجه شناخته شود و مردم نسبت به او توافق نظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژگی دوم این است که بتواند اجماع نخبگانی - سیاسی اصلاح‌طلبان را نمایندگی کند و فصل مشترک همه نیروهای دلسوز در جبهه اصلاحات باشد. مشخصه سوم این است که ارکان عالی‌رتبه و مقامات ارشد نظام سیاسی کشور نسبت به آن شخص حسی همدلانه و موافق داشته باشند.

عطریانفر با بیان اینکه نامزد ریاست جمهوری ما کسی نباشد که از ابتدا با اتهام‌ها و برچسب‌های ناروا بتوانند او را از صحنه بیرون کنند، یادآور شد: ما باید در مورد این حداقل‌ها به جمع بندی برسیم. در فرصت پیش رو در جلسه‌هایی خودمان تقریبا به جمع‌بندی رسیدیم و یکی تا ۲ نفر را برای نامزدی در نظر داریم.

وی خاطرنشان کرد: «محسن هاشمی» از جمله چهره‌هایی است که واجد این ویژگی‌ها است. «محمدجواد ظریف» هم به عنوان شخصیتی غیرحزبی شرایط حمایتی ما را دارد. ما به‌ویژه در عرصه انتخابات ریاست جمهوری باید حرف و استراتژی مشترک داشته باشیم چون این عرصه، مثل مجلس نیست که نزدیک ۲۰۰ حوزه انتخابیه دارد و افراد زیادی با آرا محدود و منطقه‌ای انتخاب می‌شوند.

عطریانفر درباره نسبت «اسحاق جهانگیری» با حزب کارگزاران سازندگی و نظر حزب درباره نامزدی او، گفت: جهانگیری از برجسته‌ترین نیروهای حزب است. اعضا به او تعلق خاطر زیادی دارند. مسلما اگر جبهه اصلاحات و شخص «اسحاق جهانگیری» موافق نامزدی در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ریاست جمهوری باشد، بی‌تردید جزو گزینه‌های حزب کارگزاران سازندگی خواهد بود.

وی افزود: تا جایی که اطلاع داریم، جهانگیری مدت‌های مدیدی است که در حال رایزنی است و تا این لحظه برای نامزد شدن اعلام موافقت نکرده است. علت اینکه ما کمتر از آقای جهانگیری نام می‌بریم، به خاطر نظر خود او است. جهانگیری گفته است چون خودم به جمع بندی نرسیدم، تمرکز روی من در حال حاضر به مصلحت نیست. اما طبیعتا یکی از شخصیت‌هایی است که می‌تواند مورد توافق جبهه اصلاحات باشد.

این فعال اصلاح طلب گفت: متوجهم چرا جهانگیری کمتر علاقه‌ای به ورود نشان می‌دهد. او به مدت ۷ سال به عنوان معاون اول بیشترین و سخترین شرایط را به دوش کشیده و متاسفانه در حق او جفای زیادی شده و خسته است. در شرایطی که سیاست‌هایی تحریمی همه ارکان اقتصادی کشور را به هم ریخته بود و قدرت خرید مردم به دلیل نابسامانی‌ها کم شده بود، جهانگیری در راس سیاست‌های اقتصادی قرار گرفت و همه انتقادها و هجمه‌ها را به جان خرید. مردم دولت را به عنوان پاسخگوی همه مشکلاتی می‌شناسند در حالی که دولت سهم اندکی در مدیریت کلان کشور دارد.

عطریانفر درباره نظر طیفی از کارگزاران نسبت به «علی لاریجانی» در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: امیدواریم این اتفاق رخ ندهد. اگر چه من جناب علی لاریجانی را شخصا و به صفت فردی انسان صالح و شایسته برای پذیرش مسوولیت ریاست جمهوری می‌دانم. اما به هر حال او اصولگرا است و تجربه خود را در بستر اصولگرایی طی کرده است.

وی ادامه داد: دلیل تمرکز روی لاریجانی به دلیل شرایط اعمال شده نهادهای ناظر بر نامزد جبهه اصلاحات است. در شرایطی که اصلاح‌طلبان را از معرفی نامزد ذاتی خود محروم کنند،  طبیعی است به سمت تصمیمات دیگر و انتخاب از میان نیروهای دیگر برویم و کسی که مواضع رفتاری‌اش به ما نزدیکتر باشد مورد انتخاب قرار دهیم. آقای لاریجانی در چنین شرایطی از جمله چهره‌هایی است که می‌توان روی او بحث کرد و تصمیم گرفت.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ حزب کارگزاران سازندگی ایران جبهه اصلاح‌طلبان ایران محمد عطریانفر علی لاریجانی اسحاق جهانگیری محسن هاشمی محمد جواد ظریف اصلاح طلبان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ حزب کارگزاران سازندگی ایران جبهه اصلاح طلبان ایران انتخابات ۱۴۰۰ حزب کارگزاران سازندگی ایران جبهه اصلاح طلبان ایران محمد عطریانفر علی لاریجانی اسحاق جهانگیری محسن هاشمی محمد جواد ظریف اصلاح طلبان اخبار کنکور حزب کارگزاران سازندگی ریاست جمهوری علی لاریجانی جبهه اصلاحات اصلاح طلبان جبهه اصلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۶۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: شاید روزی هم اسم من را صدا بزنند؛ برای بالا رفتن نباید پا روی کسی بگذاریم

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ژوزه مورایس در نشست خبری پس از تقابل تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در داربی فوتبالی اصفهان که با پیروزی یک بر صفر شاگردانش همراه شد، اظهار کرد: بازی ساده‌ای نبود. بالاخره در این بازی از خودمان ثبات نشان دادیم. ذوب‌آهن با توجه به اتفاقات اخیر از نظر احساسی بر ما برتری داشت؛ به بازیکنان بابت تلاش، کنترل خود بر بازی و اتفاقاتی که در دو بازی اخیر و جو پیرامون تیم داشتند، تبریک می‌گویم. در این بازی با نتیجه یک بر صفر پیروز شدیم که به نظر من لیاقت آن را داشتیم.

او در خصوص شرایط تیم سپاهان افزود: به عنوان یک سازمان حرفه‌ای باید از پس این مشکلات بربیاییم. باید روی کار خودمان تمرکز داشته باشیم و بهترین خودمان را ارائه دهیم. آرزو می‌کردیم در این بازی حمایت بیشتری داشته باشیم، اما باز هم باید کارمان را به صورت حرفه‌ای انجام دهیم. به هر حال حتی چهره من هم موقع ترک زمین مانند بازنده‌ها بود.   مورایس تصریح کرد: از هوادارانی که در بازی امروز از ما حمایت کردند، تشکر می‌کنم. درک می‌کنم شرایط ساده نیست، اما همه چیز قابل تغییر است. به هر حال، حتی وقتی ببرید، افرادی هستند که علیه شما هستند و حمایت نمی‌کنند و به همه این تفاوت‌ها احترام می‌گذارم.   سرمربی تیم فوتبال سپاهان با اشاره به برخی شعار‌ها علیه او روی سکو‌ها خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم این اتفاق برای اولین بار در این باشگاه باشد، اما شاید زمانی نیز باشد که اسم من را صدا بزنند؛ در حالی که مربی دیگری روی نیمکت است. نویدکیا دوست من و اسطوره باشگاه است. در آینده چرا که نه؟! از نظر من برای بالاآمدن نباید پا روی کسی بگذاریم. با هم بودن را بیشتر قبول می‌کنم و آرزو می‌کنم ارزش درست را برای همه قائل باشیم.

دیگر خبرها

  • غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران /محسن هاشمی و عطریانفر آمدند
  • جهانگیری: رساندن مردم به این باور که فرزندان خمینی پاسدار غرور ملی مردمشان هستند عین سیاست ورزی است
  • افخمی: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد
  • مورایس: شاید روزی هم اسم من را صدا بزنند؛ برای بالا رفتن نباید پا روی کسی بگذاریم
  • ‍بیانیه حزب کارگزاران سازندگی ایران: با «دفاع» جلوی «جنگ» را بگیریم
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها
  • رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟
  • وکیل مدافعان شیطان در تهران!
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند