Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:56:15 GMT

۳۵۰۰ خانه ورزش روستایی در کشور وجود دارد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۷۱۹۸

۳۵۰۰ خانه ورزش روستایی در کشور وجود دارد

محمد تقی امیری خراسانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بحث توسعه ورزش روستایی و طبق بحث ماده ۹۴ برنامه ششم توسعه ۲۷ دهم درصد از ۹ درصد مالیات ارزش افزوده به این امر تخصیص می یابد.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون در این خصوص اعتبار خاصی نداشته بلکه این منابع از طریق وزارت ورزش و ادارات کل محقق خواهد شد گفت: با این اعتبار می توان به توصعه ورزش روستایی کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس فدراسیون روستایی و عشایری اضافه کرد: بسیاری از خانه های ورزش روستایی در سطح کشور نیاز به فعالیت مجدد دارند که در نظر داریم تا با اجرای طرحی بتوان از توان مربیان روستانشین بیشترین بهره را برد تا بحث استعدایابی و فعالیت بدنی را گسترش دهیم.

امیری خراسانی تاکید کرد: با رونق بازیهای عمومی تر (سنتی) و اجرای طرح آمایش سرزمینی نیز استعدایابی، کاهش فقر حرکتی و توسعه ورزش روستایی را افزایش خواهیم داد.

به گفته وی، در نظر داریم تا پس از ریشه کن شدن کرونا لیگ ورزش هایی که ماهیت قهرمانی و حرفه ای دارند را به صورت گسترده تر برگزار کنیم.

رییس فدراسیون روستایی و عشایری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به قرابت فرهنگی ایران با بسیاری از کشور های منطقه، این کشورها در صدد هستند تا برخی ورزش ها را در میراث ناملموس به نام خود ثبت کنند و ما چه راهکاری خواهیم داشت، تاکید کرد: با تشکیل و مطرح شدن این ورزش ها در دبیرخانه میراث ناملموس کشور از ماهیت آنها بیشتر برای کشورمان بهره مند خواهیم شد.

هم اینک ۹۲۰ هزار نفر از جمعیت تهران در یکهزار و ۳۶ روستا سکونت دارند که از اهداف اداره کل ورزش استان تجهیز این مناطق به اقلام ورزشی در راستای کشف استعدادها و رفع فقر حرکتی است.

برچسب‌ها فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهر تهران محمدتقی امیری خراسانی توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهر تهران محمدتقی امیری خراسانی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهر تهران محمدتقی امیری خراسانی توسعه روستایی اخبار کنکور ورزش روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۷۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : خوشبختانه پرچم نظام جمهوری اسلامی در خصوص خدمات رسانی و توانمند نمودن جامعه هدف روستایی بالاست و این نتیجه تلاش‌های جهادی متولیان روستایی و از جمله معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و دفتر امور روستایی و شورا‌های کشور است.

وی به دیدار روز گذشته خود با معاون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور در تهران اشاره کرد و گفت: در این دیدار ظرفیت ها، توانمندی‌ها و خواسته‌ها و انتظارات حوزه روستایی استان مطرح شد و مسوولان حوزه مناطق محروم نیز قول مساعدت و همکاری بیشتر را دادند.

وی اظهار کرد: در این دیدار دکتر رضایی معاون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور، توسعه و خدمت رسانی به روستا‌های استان کرمانشاه را یک اولویت دانست و از هدفگذاری دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه قدردانی کرد.

خجسته به نشست ویژه خود با مدیران کشوری سه بانک صادرات، اقتصاد نوین و کشاورزی در خصوص تسهیلات روستایی نیز اشاره کرد و افزود: در این دیدار‌ها خواستار صدور دستورات بانکی در خصوص پرداخت تکمیلی تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۸ شدم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه با اشاره به درخواست توجه خاص به محرومیت‌های ناشی از دوران جنگ و بلایای طبیعی استان کرمانشاه، تسهیلگری در پرداخت‌ها را از اولویت‌های مهم برای کاهش نرخ بیکاری روستاییان عنوان کرد و افزود: همه مدیران بانکی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه موضوع تبصره ۱۸ روستایی را تسریع تا روستاییان از مواهب اشتغال آن هر چه زودتر بهره‌مند شوند و شاهد کاهش نرخ بیکاری استان باشیم.

خجسته اضافه کرد: در این دیدار‌ها مدیران بانک‌های یاد شده قول مساعد برای پرداخت سهم تسهیلات روستایی استان کرمانشاه را اعلام کردند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت: بر اساس اطلاعات آماری سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور؛ برای چندمین ماه پیاپی استان کرمانشاه در خصوص توزیع و پرداخت تسهیلات موضوع جزء ۳ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه عمومی کشور از سهم منابع معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور همچنان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

خجسته افزود: در تازه‌ترین اطلاعات آماری؛ استان کرمانشاه با بیش از ۸۲ درصد بالاترین رقم معرفی به بانک‌ها را داشته و با پرداخت بیش از ۳۵ میلیارد تومان بیشترین پرداختی را تا پایان فروردین به خود اختصاص داده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • با مالکان جدید سرخابی‌ها شاهد رشد فوتبال خواهیم بود
  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد