Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی با تمام انتقاداتی نسبت به برگزاری آن وجود داشت، برگزار شد. اما این نمایشگاه تنها نفعی که نخواهد داشت برای غرفه‌داران است! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در حالی برگزار شد که پیش از برگزاری انتقادات زیادی نسبت به شرایط برگزاری در بحران کرونا نسبت به آن وجود داشت و با وجود تمام این انتقادات مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصمیم گرفتند ریسک برگزاری را بپذیرند و تحت هر شرایطی این نمایشگاه را برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه شنبه 5 اسفندماه اولین روز برگزاری نمایشگاه گردشگر و صنایع دستی بود. به دنبال حضور مسئولان مربوطه، ازدحام غیرقابل کنترلی در نمایشگاه به وجود آورد که در همان ابتدای امر رسانه‌ها را به انتقاد از نحوه برگزاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی وا داشت. اما دور از انصاف بود تا به واسطه روز اول، کلیت نمایشگاه زیر سوال برود.

مشاهدات خبرنگار خبرگزاری تسنیم در روز دوم برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی نشان می‌داد به نسبت روز اول تعداد مخاطبان و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه به میزان زیادی کاهش پیدا کرده است و برای درب ورودی هر یک از چهار سالن برگزاری نمایشگاه گیت‌های ضدعفونی کننده تعبیه شده و مسئولان بهداشتی ضمن تب سنجی نسبت به استفاده از ماسک به مخاطبان نمایشگاه تذکرات لازم را می‌دادند. هر چند که این افراد نسبت به کم بودن نفرات حاضر برای چک کردن مخاطبان گلایه‌هایی داشتند، چرا که اگر تعداد افراد حاضر در نمایشگاه افزایش پیدا کند دیگر با این تعداد برای کنترل ورودی‌سالن‌ها نمی‌توان عملکرد مناسبی را شاهد بود.

 

شاید یکی از دلایل اصلی کاهش مخاطبان در روز دوم برگزاری جشنواره عدم تبلیغات کافی برای حضور مخاطبان و اقدام به اخذ بلیت 20 هزار تومانی برای ورود به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی بود. این اقدامات هم بیشتر در راستای کاهش جمعیت حاضر در نمایشگاه و برگزاری آن به صورت تخصصی تر بود. اما سوال اینجاست که وقتی یک نمایشگاه به‌دنبال برگزاری با حداقل ظرفیت است، چرا باید مبلغ اخذ شده از غرفه‌داران حاضر در نمایشگاه برای برپایی غرفه افزایش پیدا کند. در واقع آسیب دیدگان اصلی ناشی از این سبک برگزاری نمایشگاه، غرفه‌داران حاضر در آن هستند. این فعالان حوزه گردشگری یک سال را با زیان‌های ناشی از کرونا پشت سر گذاشته‌اند و حالا به امید برطرف شدن بخشی از زیان‌های خود در این نمایشگاه حاضر شده‌اند و امیدوارند شرایط در نوروز به گونه‌ای پیش رود که بخشی از ضررهایشان جبران شود.

 

اما سوال اینجاست که وقتی یک نمایشگاه به‌دنبال برگزاری با حداقل ظرفیت است، چرا باید مبلغ اخذ شده از غرفه‌داران حاضر در نمایشگاه برای برپایی غرفه افزایش پیدا کند

 

 

 

در گفت‌گو با بخشی از این غرفه داران مشخص شد با وجود حمایت‌ها و مصوبه‌هایی که در راستای امهال پرداخت اقساط وام فعالان حوزه گردشگری وجود داشته ‌است، بانکهای عامل پرداختِ وام، زیر بار مصوبه‌های ستاد کرونا نرفته‌اند و هنوز این قانون امهال را به درستی اجرا نمی‌کنند. همین موضوع مدت زیادی تبدیل به یک کشمکش بین معاونت گردشگری کشور و بانک‌های عامل شده بود.

 

از بد روزگار برخی از این واحد‌های بوم‌گردی بعد از یکسال تلاش برای اخذ مجوز راه‌اندازی و آماده‌سازی واحد اقامتی خود کارشان را درست در زمان شیوع پاندمی کرونا آغاز کرده بودند و حالا بدون اینکه رسما مهمانی پذیرفته باشند و درآمدی کسب کرده باشند مجبور به بازپرداخت وامهایی شده‌اند که برای برپایی واحد بوم‌گردی خود دریافت کرده‌اند. اما حضورشان در نمایشگاه نشان می‌دهد هنوز ناامید نشده‌اند.

برخی دیگر از این فعالان در راستای معرفی جاذبه‌های توریستی مناطقی آمده بودند که تاکنون تلاش زیادی برای معرفی آنها نشده‌ است، حداقل انتظار آنها از نمایشگاه این است که بتوانند پتانسیل‌های اقامتی و گردشگری منطقه خود را به اول به مخاطب عام و بعد به فعالان حرفه‌ای تر حوزه گردشگری معرفی کنند، اما بخش اول یعنی مخاطب عام در آن نمایشگاه حضور ندارد و اصلا امکان حضورش هم فراهم نیست.

 

اما کارکرد دیگر نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، معرفی جاذبه‌های نوظهور و بیان دغدغه‌ها و مشکلات گونه‌های تازه گردشگری است که تاکنون در کشور وجود نداشته و برای ورود و استفاده از پتانسیل‌هایش لازم است نگاه تازه، قوانین تازه و شرایط تازه‌ای در حوزه گردشگری ایجاد کرد تا این فعالان بتوانند شکل تازه‌ای از گردشگری را در کشور رونق ببخشند. به عنوان مثال یکی از شرکت‌های حاضر در این دوره نمایشگاه یک شرکت فعال در حوزه بالن‌های گردشگری بود که کار خود را با دو بالن آغاز کرده ‌است. جالبتر اینکه این شرکت حدود 10 سال است که در کشور فعالیت داشته و کمتر کسی از این پتانسیل آگاه است.

 

اما کارکرد دیگر نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، معرفی جاذبه‌های نوظهور و بیان دغدغه‌ها و مشکلات گونه‌های تازه گردشگری است

 

 

 

پیش از این قوانینی در حوزه بالن گردشگری در کشور وجود نداشته است و این شرکت اقدام به پیگیری قوانین موجود کرده است تا در نهایت سازمان هواپیمایی کشور متصدی این مجوزها شد و فعالیت در این زمینه امکان‌پذیر شد. بالن کم‌خطرترین وسیله پروازی در دنیاست، به شرطی که از تجهیزات استاندارد در آن استفاده شود. اما مشکل دیگر برای توسعه این سبک از گردشگری لزوم رعایت پیوست‌های امنیتی در آن است که می‌تواند فعالیت در نقاط مختلف را با مشکل مواجه کند.

توسعه این پتانسیل گردشگری همکاری و نگاه توسعه‌گرایانه نهادهای امنیتی لازم را می‌طلبد. البته این پتانسیل نیاز به معرفی و تبلیغات گسترده‌تری دارد تا در سراسر کشور امکان استفاده از آن به‌وجود آید. در واقع برای گسترش استفاده از بالن‌ها در کشور لازم است قوانین مجزایی برای آن تصویب شود و نیروهای امنیتی به این پتانسیل گردشگری به دید تهدید نگاه نکنند. در حال حاضر به دلیل خلا قوانین در این زمینه، سازمان هواپیمایی کشوری با این شرکت به مثابه یک ایرلاین برخورد می‌کند که متناسب با عملکرد آنها نیست.

 

برای گسترش استفاده از بالن‌ها در کشور لازم است قوانین مجزایی برای آن تصویب شود و نیروهای امنیتی به این پتانسیل گردشگری به دید تهدید نگاه نکنند

 

در نهایت می‌توان گفت بهره‌ای که این نمایشگاه برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داشته است برای فعالان عرصه گردشگری و صنایع دستی نخواهد داشت، چرا که هنوز مشخص نیست اصلا سفری در نوروز برقرار باشد یا نه و البته مخاطب عامی که وجود ندارد! از طرف دیگر همچنان خطر ابتلا به کرونا، غرفه‌داران این نمایشگاه را بیش از مخاطبان تهدید می‌کند و در صورت ابتلا و گشترش ویروس در این نمایشگاه امکان انتقال آن به سراسر کشور وجود دارد.

تأثیر واقعیت افزوده بر گردشگری در دنیای کروناییجایگاه سیاستی و کلان گردشگری در ایران؛ ضعفها و راهکارهامونسان: اتمام 23 هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری/ وزارت میراث فرهنگی به اقتصاد مردم پایه روی آوردآغاز بی‌صدا و تصویر نمایشگاه بین المللی گردشگری/ باید از آسیب‌دیدگان گردشگری در دوران کرونا عذرخواهی کنیم

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهگفت و گو خبرنگار تسنیم با غرفه داران در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابستهچهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ویروس کرونا گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ویروس کرونا گردشگری گردشگری و صنایع دستی برگزاری نمایشگاه حاضر در نمایشگاه حوزه گردشگری غرفه داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۷۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در جلسه بررسی فرصت های گردشگری و سرمایه گذاری حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بر معرفی و پاسداشت سنت ها ، آداب رسوم و ارزش های دیرینه فرهنگی و گردشگری کرمانشاه  تاکید کرد.
فاطمی مدیرکل توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کشور نیز در این نشست با اشاره به وجود آثار متعدد و‌ متنوع تاریخی و طبیعی جهانی در کرمانشاه گفت: بخش خصوصی حوزه گردشگری استان کرمانشاه باید طرح ها و محورهای جدید گردشگری در استان را به خوبی تدوین و معرفی کند تا در وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی زمینه رایزنی آنها با بخش گردشگری کشورهای مختلف فراهم شود.
فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و‌صنایع دستی استان کرمانشاه نیز برگزاری جشنواره های متعدد در استان کرمانشاه همچون جشنواره اسب کرد و نخود را از پتانسیل های گردشگری جدید استان اعلام کرد و  خواستار فراهم شدن  زمینه مناسب برای  برگزاری رویداد ها و جشنواره های بین المللی شد.

دیگر خبرها

  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه كتاب تهران آغاز شد
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد