Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: فرمانده سازمان «ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده» موسوم به سنتکام در صفحه توئیتر خود بیانیه این ستاد درباره حمله دیشب آمریکا به سوریه را منتشر کرد و نوشت: به دستور «جوبایدن» رئیس جمهوری آمریکا، نیرو‌های ارتش این کشور شامگاه پنج‌شنبه حملات هوایی علیه زیر ساخت‌های در شرق سوریه انجام دادند.
 نخستین حمله هوایی ارتش آمریکا در دوره ریاست جمهوری جو بایدن به دستور وی به مناطقی در مرز عراق و سوریه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده سازمان «ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده» موسوم به سنتکام در صفحه توئیتر خود بیانیه این ستاد درباره حمله دیشب آمریکا به سوریه را منتشر کرد و نوشت: به دستور «جوبایدن» رئیس جمهوری آمریکا، نیرو‌های ارتش این کشور شامگاه پنج‌شنبه حملات هوایی علیه زیر ساخت‌های در شرق سوریه انجام دادند.
بیانیه‌ای سخنگوی پنتاگون«جان کربی» سخنگوی پنتاگون هم شامگاه پنج‌شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: به دستور رئیس جمهور بایدن، نیرو‌های ارتش آمریکا اوایل عصر امروز حملات هوایی علیه زیرساخت‌های مورد استفاده گروه‌های شبه نظامی عراقی در شرق سوریه انجام دادند.
وی مدعی شد: این حملات در پاسخ به حملات اخیر علیه پرسنل آمریکا و ائتلاف در عراق و تهدید‌های مداوم این افراد انجام شده است.
سخنگوی پنتاگون ادامه داد که این حملات چندین تاسیسات واقع در یک نقطه کنترل مرزی را که توسط تعدادی از گروه‌های شبه نظامی استفاده می‌شد، از بین برد.
گزارش رسانه هاخبرنگار رویترز هم در وزارت دفاع ایالات متحده به نقل از یک مقام ناشناس در کاخ سفید مدعی شد که حمله هوایی آمریکا در شامگاه پنج شنبه «حمله به یک مقر متعلق به نیرو‌های هم پیمان با ایران در خاک سوریه» بود.
چندین رسانه دیگر نیز به نقل از مقامات ناشناس در دولت ایالات متحده مدعی شدند که حمله هوایی علیه مواضع نیرو‌های نظامی هم پیمان ایران در سوریه با تأیید و موافقت «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور صورت گرفته و ادعا می‌شود که هدف آن تلافی حمله‌های راکتی به پایگاه‌های ایالات متحده در عراق است.
این حمله‌های هوایی علیه خاک سوریه نخستین اقدام نظامی دولت جدید آمریکا است؛ دولتی که در هفته اول آغاز به کار خود همواره مدعی تمرکز بر چالش‌های برخاسته از جانب رقیب خود در شرق دور، یا همان کشور چین بود.
لازم به ذکر است که تاکنون هیچ‌گونه بیانیه‌ای رسمی از سوی دولت بایدن در مورد این حمله هوایی منتشر نشده است.
گزارش‌های تأیید نشده از داخل خاک سوریه نیز از وقوع انفجار‌ها در نزدیکی شهر «بوکمال» در استان دیرالزور و در مجاورت مرز با عراق خبر می‌دهند.
منبع: صدا و سیما

منبع: خرداد

کلیدواژه: شامگاه پنج شنبه ایالات متحده سوریه انجام حمله هوایی هوایی علیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران در سوریه

 
به گزارش تابناک، یک مستشار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه در اثر حملات هوایی شب گذشته به شرق سوریه به شهادت رسید.

شهید بهروز واحدی از رزمندگان سپاه اسلام در اثر حملات هوایی شب گذشته به مناطقی در شرق سوریه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • پنتاگون حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه را رد کرد
  • پشت پرده تجاوز هوایی ناکام آمریکا به دیرالزور/ جنگ ویلایی تازه شروع شده است!
  • شهادت نیروی سپاه در دیرالزور / پنتاگون: به سوریه حمله نکردیم
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • حمله اسرائیل به سوریه / نیروی سپاه شهید شد
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران در سوریه
  • حملات هوایی آمریکا به چند منطقه درشرق سوریه چند شهید و زخمی بر جا گذشت
  • تجاوز هوایی آمریکا به مناطقی در «دیرالزور» سوریه
  • حمله هوایی آمریکا به دیرالزور/ ۲۰ نفر زخمی شدند
  • نمایش اقتدار مقاومت عراق پس از «طوفان الاقصی»