Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@17:28:56 GMT

آیا طرفداران ترامپ کنگره آمریکا را منفجر می کنند؟

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۷۵۰۳

آیا طرفداران ترامپ کنگره آمریکا را منفجر می کنند؟

 

به گزارش جماران به نقل از ان بی سی، «یوگاناندا بیتمن» فرمانده پلیس کاپیتول(ساختمان کنگره آمریکا) تأکید کرد که اطلاعاتی در اختیار نهادهای اطلاعاتی وجود دارد که هشدار می دهد که تندروها در حال برنامه ریزی برای منفجر کردن ساختمان کنگره در جریان نخستین سخنرانی رسمی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در کنگره هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیتمن تصریح کرد: ما می دانیم که گروه های مسلحی که در حمله روز ششم ژانویه به کنگره شرکت کردند تمایل خود را برای منفجر کردن ساختمان کنگره و کشتن تعداد زیادی از اعضای آن ابراز کردند.

وی عنوان کرد: بر اساس همین اطلاعات ما بر این باوریم که عاقلانه آن است که پلیس کنگره اوضاع امنیتی خود را که تقویت شده حفظ کند تا آن که به این مشکلات به وجود آمده رسیدگی کرده و آنها را حل کنیم.

رئیس پلیس کنگره در ادامه گفت: نهادهای مجری قانون همچنان نسبت به تهدیدهای احتمالی این شبه نظامیان که ماه گذشته به ساختمان کنگره حمله کردند و می خواستند با این حمله پیامی نمادین به امت و مسئولین فرایند قانونگذاری بدهند، نگران هستند.

انتظار می رود که بایدن در جلسه مشترک با کنگره به مانند سخنرانی حالت اتحاد، بعد از تصویب بسته پیشنهادی کمک به مقابله با شیوع کرونا، سخنرانی کند.

بنابراین گزارش، چهارشنبه ششم ژانویه و تنها ساعتی بعد از پایان سخنرانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در اجتماع هواداران خود، نشست مشترک کنگره با ریاست مایک پنس آغاز شد اما در همان ساعات اولیه، نمایندگانی که در حال تایید آرای الکترال کالج بودند، به خاطر هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، مجبور به خروج از سالن یا پناه گرفتن در پشت صندلی‌ها شدند.نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با شور و یورش هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره متوقف شد واکنش‌های بین‌المللی را در پی داشت و بسیاری از سران و مقامات عالی جهان ضمن سرزنش اقدام ترامپ و هوادارانش در به راه انداختن شورش، نسبت به وقایع واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

در تیراندازی‌های رخ داده در جریان این شورش، دست کم 5 نفر کشته و دهها نفر هم زخمی شدند که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس هستند. دست کم 68 نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند. یکی از کسانی که در جریان حمله به ساختمان کنگره کشته شد یک افسر پلیس محافظ ساختمان کنگره بوده است و یکی دیگر نیز یک نظامی سابق در نیروی دریایی آمریکا بود.جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا هم این حادثه را محکوم کرد و آن را تروریسم داخلی نامید.بعد از حمله به کنگره آمریکا این کشور در وضعیت بی سابقه و ملتهبی قرار گرفت و هزاران نیروی گارد ملی این کشور در واشنگتن مستقر شدند.

در همین حال، رئیس جمهور آمریکا در در جدیدترین اقدام خود در تماس با پادشاه سعودی بر پایان جنگ یمن و موضوعات حقوق بشری در عربستان تاکید کرد.

در بیانیه عصر پنج‌شنبه کاخ سفید آمده است: جوزف آر. بایدن رئیس جمهوری آمریکا با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان گفت‌وگو کرد تا به شراکت دیرینه ایالات متحده و عربستان سعودی بپردازد. 

بیانیه کاخ سفید می‌افزاید آنها با هم درباره امنیت منطقه، از جمله از سرگیری تلاش‌های دیپلماتیک به رهبری سازمان ملل و ایالات متحده برای پایان دادن به جنگ در یمن  و تعهد ایالات متحده برای کمک به عربستان سعودی در دفاع از خاک خود در مواجهه با حملات گروه‌های همسو با ایران بحث کردند. 

این بیانیه ادامه می‌دهد رئیس جمهوری به آزادی مثبت چند فعال سعودی-آمریکایی و خانم لجین الهذلول از بازداشت اشاره و تأکید کرد که ایالات متحده به حقوق بشر جهانی و حاکمیت قانون اهمیت می‌دهد. 

بیانیه کاخ سفید اضافه می‌کند رئیس جمهوری به ملک سلمان گفت که تلاش خواهد کرد روابط دوجانبه را هرچه بیشتر مستحکم و شفاف کند.  دو مقام ماهیت تاریخی رابطه را تأیید و توافق کردند که در مورد موضوعات مورد علاقه و نگرانی مشترک کار کنند.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید هم اعلام کرده بود نگرانی‌هایی در برخی موضوعات از رفتار مقامات سعودی وجود دارد که درباره پاسخگویی به آنها، گزینه‌های متعددی دارند.

قرار است مدیر اطلاعات ملی آمریکا، گزارش غیرمحرمانه‌ای از قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سعودی و نقش محمد بن سلمان ولیعهد سعودی منتشر کند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 حمله طرفداران ترامپ به کنگره جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد