Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@20:10:13 GMT

تشکیل ستاد انتخابات؛ بایدها و نبایدها

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۷۵۳۲

تشکیل ستاد انتخابات؛ بایدها و نبایدها

انتخاب معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران به عنوان رییس ستاد انتخابات استان، به معنی سوت شروع روند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مازندران بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران نیز ۲۹ بهمن ماه در جلسه با فرمانداران اظهار داشت: «وظیفه فرمانداران در انتخابات اجرای قانون، سلامت و امنیت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم است و این مسئولیت؛ بدون هیچ گونه جانبداری در فرآیند برگزاری انتخابات باید انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

حال که رسماً فعالیت ستاد انتخابات آغاز شده و استاندار محترم نیز دستور اجرای قانونمند و سالم با حضور حداکثری را ابلاغ کردند لازم است دستگاه های اجرایی و فرمانداران محترم علی الخصوص فرماندار محترم ساری با توجه به ماده ۶۱ و ۶۲ آیین نامه اجرایی شوراهای اسلامی شهر و روستا «مدت زمان مجاز تبلیغات 2 روز می باشد و این مدت از 8 روز مانده به روز اخذ رأی آغاز و تا 72 ساعت مانده به روز اخذ رأی پایان می یابد.» لازم  است در مرحله اول پس از شناسایی نامزد های احتمالی از چاپ عکس و مقالات ایشان در صفحات روزنامه، جلوگیری کنند.

با توجه به ماده ۶۳ آیین نامه اجرایی شوراهای اسلامی شهر و روستا مبنی بر ممنوعیت فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری بر فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت و بخصوص هیات‌های ورزشی نظارت ویژه ای کنند.

و در مهم ترین موضوع از همین الان فکری به حال خرید و فروش رای در مناطقی که به این موضوع شهرت دارند و در انتخابات دور گذشته مجلس نیز تأثیرگذاری آن را بر انتخابات بر همگان مشخص شده بود بکنند.

بی شک انتخابات باید تجلی حماسه حضور مردم باشد و مواردی که به آن اشاره شد در گذشته باعث شده که شیرینی این حضور کمی به تلخی کشانده شود. حال که آقای حسن نژاد و فرمانداران تازه نفس هستند، انتظار می رود از همین شروع روند انتخابات با رعایت دقیق و جدی قانون جلوی تخلفات را بگیرند. مسلما کسانی که برای رسیدن به کرسی نمایندگی مردم چه در مجلس چه در شورا های اسلامی به هر نوع تخلف ریز و درشتی متوسل می شوند پس از انتخابات نیز دست به تخلفات دیگر خواهند زد.

شاید مماشات فرمانداران و مسئولین انتخابات در دوره های قبل با بی قانونی باعث شده که نامزدها در مورد تبلیغات زودهنگام احساس مصونیت کنند و فرمانداران و ستاد انتخابات با نقره داغ کردن اولین متخلفین، عزم جدی خود در اجرای دستورات آقای حسین زادگان نشان دهند.

محمد حسین سعیدی

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ستاد انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۷۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده الکترونیکی خواهد بود

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مرحله از انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه زنجان- طارم و خدابنده برای راهیابی ۲ نماینده دیگر برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ابوالفضل رفیعی رئیس ستاد انتخابات استان زنجان اظهار داشت: بر اساس قانون انتخابات در این مرحله از انتخابات افراد شرکت‌کننده در مرحله نخست باید در همان حوزه انتخابیه که رای داده‌اند، ‌شرکت و رأی دهند و علاوه بر آن افرادی که در مرحله نخست انتخابات شرکت نکرده‌اند، می توانند در هریک از حوزه‌های انتخابیه مورد نظر خود رای دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه همه شرایط در این دو حوزه برای فرایند رای‌گیری مهیاست تأکید کرد: انتخابات در این دو حوزه، همانند دور قبل نیمه الکترونیکی خواهد بود و تغییری در تعداد و محل شعب نخواهیم داشت.

رفیعی گفت: هیئت استانی بررسی تبلیغات نیز فعالیت خود را در جهت رصد فعالیت‌های انتخاباتی و همچنین برنامه‌ریزی لازم جهت برخورداری نامزدها از فرصت برابر استفاده از امکانات تبلیغی بویژه تهیه و پخش فیلم‌های تبلیغاتی و برنامه‌های مناظره نامزدها از شبکه استانی اشراق آغاز کرده است.

به گزارش تسنیم، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعداد شعب انتخابات دور دوم در حوزه‌های خوزستان کاهش نمی‌یابد
  • کاهش نیافتن تعداد شعب انتخابات دور دوم در حوزه‌های خوزستان
  • ستاد بحران شرق استان کرمان تشکیل شد
  • آمادگی آبادان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • تعداد شعب انتخابات‌ دور دوم در حوزه‌های خوزستان‌، کاهش نمی‌یابد
  • برگزاری دور دوم انتخابات در دو حوزه خوزستان/ اتصال عمده دستگاه‌های احراز هویت به بانک اثرانگشت
  • پیش‌بینی تمهیدات برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اصفهان
  • جلسه ستاد انتخابات شهرستان قرچک برگزار شد
  • پیش بینی تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در استان اصفهان
  • انتخابات دور دوم زنجان، طارم و خدابنده الکترونیکی خواهد بود