Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@19:38:57 GMT

تحقق پیوند اجتماعی میان مردم با حضور در نماز جمعه

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۷۵۸۱

تحقق پیوند اجتماعی میان مردم با حضور در نماز جمعه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: گمشده امروز بشریت آرامش است، آرامش در پرتو اتصال به منبع هستی وجود دارد؛ خداوند نوید آرامش در زندگی الهی داد و برنامه برای این زندگی را ارائه کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان ادامه داد: آرامش دو نوع موقت و دائمی دارد، آرامش موقت بر پایه مادیات به وجود می‌آید، امروز دنیای مادی‌گرایی آرامش را در مادیات می‌بیند که به همین دلیل، آرامش موقتی است زیرا با رفتن مادیات از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آرامش حقیقی در پرتو رفع نیازهای معنوی است، گفت: هرچه ایمان بیشتر شود، آرامش او هم بیشتر می‌شود.

فرهنگ با بیان اینکه نماز جمعه دو رکن امام و امت دارد، افزود: این الگو، الگوی بسیار خوبی است که خداوند ارائه داد که جامعه باید بر اساس امامت و پیروی امت از امامت اداره شود، در مقابل هم جامعه طاغوتی وجود دارد که مردم باید زیر سلطه طاغوت زندگی کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان عنوان کرد: خداوند گفت که حاکمان باید در خدمت امت باشند، نماز جمعه یکی از الگوهایی است که برگرفته از اسلام است؛ نقش امام‌جمعه به عنوان مسؤول قرارگاه فرهنگی که قرارگاه ایمان و بصیرت است باعث می‌شود مردم حول محور امام در آرامش به سر ببرند.

وی با بیان اینکه امت الهی بر اساس این الگو با حضور خودشان به این آرامش کمک می‌کنند، افزود: نماز جمعه از تفرقه میان مؤمنان جلوگیری می‌کند زیرا از همه اقشار و گروه‌ها در نمازجمعه حضور پیدا می‌کنند.

فرهنگ با اشاره به اینکه نمازجمعه در راستای تقویت ولایت و امامت و تقویت حکومت الهی ولایت‌فقیه است، گفت: نظام جمهوری اسلامی بر اساس همان الگوی امام و امت شکل گرفت و یکی از برکات این نظام الهی همان نمازجمعه بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه امت الهی در کانون‌هایی مانند نمازجمعه تجمع می‌کنند و این باعث آرامش جامعه می‌شود، اضافه کرد: اگر مؤمنین یک‌دل باشند، دشمن نمی‌تواند میان آن‌ها نفوذ کند.

وی ادامه داد: باید بدانیم هر جا دشمن نفوذ کرد، منشأ آن اختلاف میان مسؤولان یا مردم است، مردم با حضور در نمازجمعه به دشمن نشان می‌دهند که متحد هستند.

فرهنگ در توضیح عامل دیگر آرامش‌بخش بودن نمازجمعه گفت: نمازجمعه به عنوان یک خیر در آیات الهی ذکر شده که می‌دانیم هر جا خیر بود به دنبال آن آرامش به وجود می‌آید، نمازجمعه یک ذکر هم محسوب می‌شود که آن نیز نوعی آرامش است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه عنوان کرد: یکی دیگر از عوامل آرامش از طریق نمازجمعه، همین ذکر بودن نماز جمعه است که خود نمازگزاران آن را بیشتر احساس می‌کنند.

وی تصریح کرد: نمازجمعه پیوندهای اجتماعی را به معنای واقعی خود در جامعه نشان می‌دهد، به دنبال نمازجمعه گره‌های مختلفی از زندگی مردم رفع می‌شود و پیوندهای اجتماعی مهمی از طریق آن شکل می‌گیرد.

فرهنگ ادامه داد: اهمیت به قدری است که امام علی (ع) در وصیت خود می‌گوید که مردم را به تواصل و پیوند معنوی و دینی سفارش کنید؛ نمازجمعه می‌تواند منشأ این پیوندهای اجتماعی شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: نمازجمعه به عنوان کانون الهی و منشأ تأثیرگذاری در جامعه است که بصیرتی که در نمازجمعه به مؤمنان القا می‌شود باعث جلوگیری از نفوذ نفاق در جامعه می‌شود هرجا که تکبر و نفاق در جامعه‌ای وارد شد، آرامش جامعه از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه اگر استکبار در وجود شخصی به وجود آمد در مدیریت خانواده‌اش تأثیر می‌گذارد، افزود: اگر این خانواده به یک جامعه اسلامی تبدیل شود و در میان مسؤولان فردی بود که استکبار و نفاق در وجودش باشد، جامعه از بسیاری از برکات محروم می‌شود به همین دلیل است که حاکم باید تقوای الهی پیشه کند.

فرهنگ خاطرنشان کرد: یکی از پیام‌های مهم نمازجمعه این است که همه با تواضع و فروتنی در کنار یکدیگر با نهایت آرامش در راستای آرمان الهی خود حرکت کنیم؛ نمازجمعه می‌تواند از نفوذ نفاق جلوگیری کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: امام‌جمعه منشأ آرامش است و این مسأله از استکبار و تفرقه جلوگیری می‌کند، چر که دشمن به دنبال نفوذ و تفرقه میان مسلمانان و شبهه‌افکنی است.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/آ ۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان اصفهان نماز جمعه فرهنگ نمازجمعه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۷۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست علمای اهل تسنن شهرستان نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این نشست که با حضور ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن شهرستان نقده  برگزار شد حجت الاسلام فصیح نیا امام جمعه شهرستان نقده ضمن حمایت ازحمله  موشکی سپاه به رژیم  صهیونیستی افزود : ما روحانیون سربازان عمامه به سر اسلام هستیم و مهمترین وظیفه ما تبیین  دستاوردهای نظام اسلامی در جامعه است  که برای  امید بخشی به مسلمانان باید در پشت تریبون این اقدام را انجام دهیم .

امام جمعه اهل سنت نقده نیز ضمن تشکر و قدرداتی از اقشار مختلف مردم  در انتخابات ۱۱ اسفند و حضور با شور و شعور در روز جهانی قدس اقدامات رژیم صهیونیستی  در منطقه و بخصوص غزه را محکوم کرد  و افزود : ماموستا های ما با استفاده از تریبون مساجد وظیفه سنگین تبیین جنایات رژیم غاصب و کوک کش  را بر عهده دارند

ماموستا تمر نژادافزود: در این زمینه  باید به جامعه برسانیم که این رژیم نه با مردم فلسطین بلکه با اصل اسلام مشکل دارد و باید با اقدامات خصمانه آنها مقابله شود که نمونه بارز آن حمله  موشکی سپاه به مواضع این رژیم اشغالگر بود .

 

 

دیگر خبرها

  • ارزش‌های اخلاقی و تکالیف الهی تنها مختص به افعال خارجی نیست
  • حضور مردم بخش بند پی شرقی در صف نماز جمعه + تصاویر
  • حاج علی اکبری: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود/ تمجید از پیوند بی‌نظیر دیپلماسی و میدان
  • عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود/پیوند دیپلماسی و میدان در عملیات تنبیهی ما بی‌نظیر بود
  • پیوند دیپلماسی و میدان در عملیات تنبیه‌ای وعده صادق بی‌نظیر بود
  • حاج علی اکبری: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود/ تأکید بر پیوند دیپلماسی و میدان
  • برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز
  • نشست علمای اهل تسنن شهرستان نقده
  • انتقاد یک روزنامه از حضور صدیقی در نماز جمعه و راه اندازی دوباره گشت ارشاد
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی