Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@14:21:59 GMT

ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۷۶۳۸

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، گفت: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، جمعه( ۸ اسفندماه) در برخی مناطق شمال و مرکز هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش برف رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شنبه و یکشنبه ( ۹ و ۱۰ اسفندماه) در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه (۱۱ اسفند) در برخی مناطق شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب شرق و شرق بارش پیش‌بینی می‌شود. روز سه شنبه ( ۱۲ اسفند) سامانه بارشی جدیدی از مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و فعالیت این سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز و شمال شرق کشور خواهد بود. 

ضیائیان ادامه داد: امروز( ۸ اسفند) کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد در اکثر مناطق کشور رخ خواهد داد. این کاهش دما در شرق و جنوب شرقی حدود ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود. طی این مدت با توجه به کاهش محسوس دما در ساعات شب و صبح در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر و مرکز کشور، احتمال یخبندان معابر وجود دارد و از شنبه تا اواخر هفته روند افزایش دما را در بیشتر مناطق کشور شاهد خواهیم بود. امروز در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید است و در برخی مناطق بویژه زابل سبب گرد و خاک و توفان می‌شود. همچنین طی امروز و فردا نواحی شرقی و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود. 

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۹ اسفند) صاف در بعضی ساعات غبار محلی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۱۰ اسفند) نیز صاف در بعضی ساعات غبار محلی با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پیش بینی می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، سامانه ناپایدار حاکم در منطقه، همچنان تا اواخر وقت امروز جو استان را تحت تأثیر داشته مجدداً بارش‌هایی (غالباً به شکل رگبارهای بهاری) همراه با وزش باد و رعدوبرق برای سطح استان در پی خواهد داشت.

وی افزود: شرایط ناپایدار در نیمه شرقی و نواحی شمالی نمود بیشتری داشته بارش، بخصوص در مناطق کوهستانی، ممکن است به صورت رگبار پراکنده تگرگ نیز مشاهده گردد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: به دنبال این وضعیت، از فردا (سه‌شنبه) تا شنبه هفته آینده، به دلیل تقویت نسبی شرایط پایدار، پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

به گفته زورآوند دمای هوای روزانه که امروز تغییرات چندانی نخواهد داشت؛ از فردا تا پایان هفته با روندی آرام افزایش می‌یابد.

کد خبر 6085663

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان