Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@20:33:13 GMT

تأثیر دما بر شیوع ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۷۶۷۶

تأثیر دما بر شیوع ویروس کرونا

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک به نقل از مقاله‌ای منتشر شده در مجله PLOS ONE، دانشمندان دانشگاه لوئیزویل، دانشگاه جان هاپکینز و مرکز مشترک هوش مصنوعی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا در تحقیقی نشان دادند که دمای هوا به طور مستقیم بر احتمال انتقال ویروس کرونا ویروس کووید ۱۹ تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دمای پایین روزانه را مقایسه و موارد ابتلا به کووید ۱۹ را در ۵۰ کشور در نیمکره شمالی بین ۲۲ ژانویه تا ۶ آوریل ۲۰۲۰ مورد مطالعه قرار دادند. مشخص شد که با افزایش دمای هوا، افزایش موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹، کاهش می‌یابد. بنابراین، در دمای ۰ تا ۳۷ درجه سانتیگراد، با افزایش هر درجه سانتی گراد با کاهش ۱.۸ درجه‌ای رشد ابتلا به کرونای جدید رو به رو می‌شویم.

کارشناسان نتیجه گرفتند که انتقال کووید ۱۹ در ماه‌های تابستان مانند سایر ویروس‌های تنفسی فصلی کندتر می‌شود. با این حال عوامل دیگر، از جمله انزوای اجتماعی و فاصله گرفتن نیز در افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا نقش دارند.

بیشتر بخوانید 

آیا ویروس کرونا با شروع فصل گرما از بین می‌رود؟

انتهای پیام / 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس دمای هوا درمان بیماری کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان مازندران صاف همراه با افزایش تدریجی دما

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،کارشناس هواشناسی استان گفت: از امروز چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده دراستان جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما خواهیم داشت. 

غلامپور تصریح کرد نقشه‌های پیشیابی استان نشان می‌دهد که روز‌های جمعه و یکشنبه  افزایش دما محسوستر است به طوری که بیشینه دما در مناطق مرکزی و شرقی مازندران تا ۳۰ درجه هم افزایش می‌یابد.

وی افزود دیروز ساری و آمل با دمای ۲۳ درجه گرم‌ترین و امروز بلده و کلاردشت با دمای ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین مناطق استان بودند. 

غلامپور به کشاورزان شالیکار توصیه کرد:باتوجه به گرم شدن تدریجی هوا  در این مدت به هوا دهی خزانه نشا اقدام کند.

وی افزود: همچنین دریا از موج کوتاه برخوردار و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • آسمان مازندران صاف همراه با افزایش تدریجی دما
  • کاهش ناپایداری‌های جوی در کرمان 
  • افزایش تدریجی دمای هوا آذربایجان‌غربی
  • آسمانِ یزد بارانی است
  • شروع بارندگی در استان یزد