Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@17:45:14 GMT

وزیر بهداشت با مراجع عظام تقلید در قم دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۷۷۰۷

وزیر بهداشت با مراجع عظام تقلید در قم دیدار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی صبح جمعه در سفری به قم، با همراهی استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به دیدار مراجع تقلید شیعیان و علما رفت و گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با شیوع کرونا ارائه کرد.

دیدار با آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی، جوادی آملی و سعیدی از برنامه‌های وزیر بهداشت در سفر به قم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله مکارم شیرازی ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته کادر درمانی و مدافعان سلامت در کشور و استان قم در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: همگان بر رعایت دستورات بهداشتی اهتمام ورزند.

آیت الله سبحانی هم در دیداری جداگانه ضمن قدردانی از تلاش‌های جامعه سلامت کشور در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: در حال حاضر که سلامت جامعه در معرض خطر جدی است، کادر سلامت مجاهدین فی سبیل الله هستند؛ سعی کنید تا جایی که ممکن است وضعیت معیشتی و اقتصادی کادر بهداشت و درمان ساماندهی و مشکلات آنها برطرف شود.

این مرجع تقلید شیعیان با قدردانی از تلاش‌های جامعه سلامت، افزود: مردم با دعا و توجه و البته با رعایت مسائل بهداشتی باید بکوشند تا هر چه زودتر مشکلات مرتفع و برطرف شود.

آیت الله جوادی آملی نیز با تقدیر از تلاش‌های یک ساله تیم درمان و جامعه پزشکی برای مهار و درمان ویروس کرونا، گفت: این تلاش‌ها قطعاً در نزد خداوند ماجور هست و اجر بزرگ و اجر عظیم برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه توجه به دستورات علمی جز مسائل اساسی دین است و همه ما موظف هستیم درباره مسائلی که از سوی جامعه علمی کشور مطرح می‌شود توجه داشته و دیگران را نیز به رعایت این مسائل تشویق کنیم، افزود: گسترش علوم پزشکی مدیون وجود بیماری‌ها است و وجود ویروس کرونا جامعه پزشکی و جامعه علمی ما را پویاتر و فعال‌تر کرده و دانشمندان ما امروز توانستند در زمینه درمان این بیماری مؤثر بوده و برای تولید واکسن جزو اولین‌ها در دنیا باشند.

کد خبر 5156473

منبع: مهر

کلیدواژه: قم وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی مراجع تقلید قم دیدار با مراجع تقلید استانداری قم دانشگاه علوم پزشکی قم ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا شیراز بوشهر مشهد کرونای انگلیسی زلزله بارش برف اردبیل سی سخت شهرستان کرج عکس استانها ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۷۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلاش دولت برای اشتغال‌زایی و فراهم کردن زیرساخت‌های آن

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استان گفت: دولت وظیفه دارد بستر اشتغال و زیرساخت فراهم سازد و نهادهای انقلابی و حمایتی نیز در راستای توانمندسازی جوانان در حوزه‌های مختلف تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _شنبه اول اردیبهشت‌_ در چهارمین مجمع سلامت استان ایلام با محوریت بیمارهای واگیردار اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع سلامت امید می‌رود تصمیمات اتخاذ شده منجر به افزایش سلامت جامعه و رفع دغدغه‌های حوزه سلامت شود.

وی با تاکید به اعضای مجمع سلامت و دستگاه‌های اجرایی برای توجه به بحث سلامت جامعه افزود: حوزه بهداشت و درمان ۲۵ درصد و دستگاه‌های اجرایی ۷۵ درصد در سلامت جامعه تأثیرگذار هستند که این مقایسه نشان می‌دهد دستگاه‌های اجرایی در حوزه سلامت جامعه وظایفی دارند که باید به نحو احسن به آن عمل کنند.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه در راستای حفظ سلامت جامعه، تمام دستگاه‌ها با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان باید مسائل و مشکلات حوزه سلامت هر دستگاه اجرایی را مشخص کند تا دستگاه‌ها مصوبات را در دستور کار قرار دهند.

حسنی با تاکید بر تعریف بسته‌های عملیاتی برای دستگاه‌های اجرایی در حوزه سلامت افزود: موضوع آموزش، مشارکت مردم و اطلاع‌رسانی در تأمین سلامت جامعه بسیار مهم و ضروری است چرا که برخی موضوعات تا زمانی که به یک باور و نگاه تبدیل نشود باید هزینه‌های زیادی برای آن بپردازیم، اما زمانی که در هر حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی در دستور کار قرار گیرد به یک فرهنگ تبدیل می‌شود و به‌طور طبیعی اثرپذیری بیشتر و نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

وی ادامه داد: کیفیت نان دغدغه اصلی است و در این راستا بر شاخصه‌هایی مانند مقدار سبوس و عدم استفاده از افزودنی‌های غیر مجاز و چرخه تولید نان از دپوی گندم تا تولید نان، باید نظارت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام افزود: از زمان ذخیره‌سازی گندم تا پخت نان چند مرحله طی می‌شود که باید تمام این مراحل توسط دستگاه‌های متولی نظارت دقیقی صورت گیرد.

وی از پخت نان کامل در ۶ نانوایی شهر ایلام به‌صورت آزمایشی در هفته آینده خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی ضمن اطلاع‌رسانی آدرس نانوایی‌ها، اهمیت استفاده از این نان در سلامت انسان جامعه را فرهنگ سازی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های اجرایی در حوزه سلامت گفت: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی، میانگین سن امید به زندگی در استان ایلام بالاتر از میانگین کشوری است که نشان‌دهنده فرهنگ مردم و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های متولی است.

حسنی با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد و باید فرهنگ مهارت‌آموزی نهادینه شود تا سطح مطالبه‌گری تغییر کند، افزود: دولت وظیفه دارد بستر اشتغال و زیرساخت فراهم سازد و نهادهای انقلابی و حمایتی نیز در راستای توانمندسازی جوانان در حوزه‌های مختلف تلاش کنند.

کد خبر 746426

دیگر خبرها

  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سلامتی و خوشبختی خانواده‌ها در دست اعضای یک جامعه است
  • لزوم تلاش دولت برای اشتغال‌زایی و فراهم کردن زیرساخت‌های آن
  • مدیرعامل بانک ملی ایران با آیات عظام و مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد