Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه چین در واکنش به تهاجم آمریکا به خاک سوریه خواستار احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی دمشق شد.

قدس آنلاین؛ به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه چین امروز جمعه در واکنش به حمله هوایی آمریکا به سوریه گفت: طرفین را به احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه فرا می‌خوانیم.

وزارت خارجه چین در این خصوص ادامه داد: باید از هرگونه عاملی که می‌تواند موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع سوریه شود، پرهیز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که فرمانده تروریست‌های آمریکایی مستقر در منطقه (سنتکام) در صفحه توئیتر خود نوشت که به دستور «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیروهای ارتش این کشور شامگاه پنج‌شنبه حملات هوایی را علیه زیر ساخت‌هایی در شرق سوریه انجام دادند.

در واکنش به این جنایت، مقامات روسیه امروز جمعه حمله هوایی روز گذشته آمریکا به سوریه را محکوم کردند.

«ولادیمیر جباروف» معاون اول کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین‌الملل این اقدام آمریکا را غیرقانونی توصیف کرد و گفت: این کاملاً غیرقانونی است؛ چرا که صحبت از حمله به کشوری مستقل در میان است. سوریه از هر لحاظی حق دارد بررسی این حادثه در شورای امنیت سازمان ملل را درخواست کند؛ زیرا این رویداد خطرناک بوده و می‌تواند به تشدید شرایط در منطقه منجر شود. امکان دارد سوریه با مراجعه به شورای امنیت خواستار بررسی موضوع در نشستی فوق‌العاده شود و برای انجام این کار از حق کامل برخوردار است.

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه حمله هوایی واشنگتن به شرق سوریه را محکوم می‌کند و آن را غیرقابل قبول و نقض قوانین بین‌المللی می‌داند.

از سوی دیگر، گروه دوستی پارلمانی روسیه و سوریه نیز این حادثه را محکوم کرد.

خبرنگار رویترز پیشتر به نقل از یک مقام ناشناس در کاخ سفید اعلام کرد که حمله هوایی آمریکا در شامگاه پنج شنبه «حمله به یک مقر متعلق به نیروهای هم پیمان با ایران در خاک سوریه» بود.

چندین رسانه دیگر نیز به نقل از مقامات ناشناس در دولت ایالات متحده مدعی شدند که حمله هوایی علیه مواضع نیروهای نظامی هم پیمان ایران در سوریه با تأیید و موافقت «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور صورت گرفته و ادعا می‌شود که هدف آن تلافی حمله‌های راکتی به پایگاه‌های ایالات متحده در عراق است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز در بیانیه‌ای مدعی شد حمله‌های هوایی که «چندین تأسیسات را در یک پاسگاه کنترل مرزی مجاور مرز عراق منهدم کردند»، به تلافی حمله راکتی به مواضع آمریکا در عراق صورت گرفته است.

این حمله‌های هوایی علیه خاک سوریه نخستین اقدام نظامی دولت جدید آمریکا است؛ دولتی که در هفته اول آغاز به کار خود همواره مدعی تمرکز بر چالش‌های برخاسته از جانب رقیب خود در شرق دور، یا همان کشور چین بود.

لازم به ذکر است که تاکنون هیچ‌گونه بیانیه‌ای رسمی از سوی دولت بایدن در مورد این حمله هوایی منتشر نشده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تمامیت ارضی سوریه چین آمریکا حمله هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۷۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید روسیه بر لزوم خویشتن‌داری طرفین در منطقه

سخنگوی کرملین با تاکید بر اینکه تنش‌های منطقه به نفع هیچ یک از طرفین نیست، خواستار کاهش فوری تنش‌ها شد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین خواستار کاهش فوری تنش‌ها در غرب آسیا شد و از همه طرفین در منطقه خواست خویشتن‌داری نشان دهند.

به گزارش اسپوتنیک، او در یک نشست خبری گفت: «ما (با طرفین) در گفت‌وگو بوده و درباره لزوم کاهش فوری تنش‌ها صحبت می‌کنیم. از همه طرفین در منطقه می‌خواهیم در این وضعیت خویشتن‌داری معقولی به خرج دهند.»

سخنگوی کرملین با بیان اینکه تداوم مناقشات در غرب آسیا به نفع هیچ یک از طرفین منطقه نیست، گفت: تماس‌های روسیه با ایران و اسرائیل دراین‌رابطه سازنده بوده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه از حمله به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی خبر داد. این حمله در پاسخ به حمله پیش‌دستانه این رژیم به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه انجام شد؛ حمله‌ای که شهادت هفت مستشار نظامی ایران را به دنبال داشت.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • اسرائیل پایگاه هوایی سوریه را با موشک هدف گرفت
  • اسرائیل چند سایت پدافند هوایی سوریه را هدف قرار داد
  • ارتش برای حفظ تمامیت ارضی کشور همواره پا به رکاب است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • اسرائیل به سوریه حمله کرد
  • آذری‌جهرمی: درباره تمامیت ارضی ایران، اختلاف نظر و دیدگاه‌ها کنار خواهد رفت/ دشمن با همبستگی ملی ایرانیان، سیلی محکمی خواهد خورد
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • تاکید روسیه بر لزوم خویشتن‌داری طرفین در منطقه
  • کرملین خواستار تنش زدایی بین اسرائیل و ایران شد
  • تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد