Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:12:13 GMT

انتخابات مظهر جمهوریت و برآمده از اسلام است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۸۰۱۶

انتخابات مظهر جمهوریت و برآمده از اسلام است

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز با بیان اینکه حماسه سیاسی با انتخابات ایجاد می‌شود، گفت: انتخابات مظهر جمهوریت و برآمده از اسلام بوده و مردم سالاری دینی در سایه انتخابات نهادینه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به فرازی از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار مجازی با مردم آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: یکی از این فرمایشات، انتخابات پرشور و انتخاب درست است و با توجه به انتخابات جایگاه والایی در نظام اسلامی دارد، مردم باید بدانند هر چه بکاریم، درو می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر کسی که با رای مردم در انتخابات پیروز شود، انتخاب کل مردم به حساب می‌آید، تاکید کرد: انتخابات مظهر خداباوری، مردم باوری و خودباوری و همچنین مظهر آزادی مردم در انتخاب سرنوشت خودشان است که امیدواریم در این انتخابات هم مانند سایر فصولی که در انتخابات شرکت کردیم، به وظیفه دینی خودمان عمل کنیم.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به درماندگی جریان غرب در لبنان، تصریح کرد: سعد حریری، مامور تشکیل کابینه در لبنان پس از انتخاب بایدن و تشدید احتمال فشار او بر بن سلمان در جست‌وجوی راه‌های جدیدی برای برون رفت از مخمصه بوده و اگر چه به طور سنتی به عربستان سعودی وابستگی دارد، اما برخوردهای تحقیرآمیز بن سلمان با او و ربودن و جلب او به ریاض منجر به تنفر شدید سعد حریری از بن سلمان شده است، ولی او علی‌رغم این تنفر، جرات فاصله گرفتن از آل سعود را ندارد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: شرایط بد و دشوار بن‌سلمان در یمن و عزم او برای بستن نمایشی یمن نشان می‌دهد که او هر چه زودتر باید از قدرت، خداحافظی کند و آل سعود هم باید جایگاهش را به رقبای قدیمی خود بسپارد؛ همین شرایط باعث شده است تا سعد حریری به سوی عمارات و قطر رفته و فاصله‌اش را از آل سعود زیاد کند تا در آینده بتواند جایگاهش را در آینده لبنان تثبیت کند.

وی افزود: اما جریان مقاومت با هوشمندی و کیاست و تدوین سناریوهای مواجهه متناسب با این جریان، همچنان محبوب تمام اقشار مردم است؛ کسانی که با ده‌ها فریب و نیرنگ تلاش کردند، مقاومت لبنان را مقصر اصلی دشواری‌های اقتصادی این کشور نشان دهند، شکست خوردند و به آینده تاریک خودشان چشم دوختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاکید بر نوشتن مقاله و کتاب و همچنین سرودن شعر در مورد فرمایشات گهربار رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز به مناسبت سالروز قیام ۲۹ بهمن، بیان کرد: جناب آقای کریمی مراغه‌ای، شاعر شیرین زبان و افتخار استانمان، اشعار زیبایی در این خصوص سروده‌اند که در فرصت‌های مناسب قرائت می‌شود.

وی در ادامه از برپایی میزهای خدمت کمیته امداد، قدردانی کرد و با اشاره به سالگرد تشکیل کمیته امداد به دستور امام راحل، گفت: با توجه به قرار گرفتن روز احسان و نیکوکاری و روز ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در این ماه، باید همگی اهل مواسات باشیم، به این معنی که هیچ خانواده‌ای از خانواده مسلمانان و هم‌میهنانمان تنها نماند؛ مسلمانان علاوه بر عاطفه انسانی، وجدان، وظایف عاطفی و اخلاقی، وظیفه‌ی دینی هم دارند.

وی، انفاق، توکل بر خداوند، اقامه نماز و افزایش ایمان را از خصلت‌های مومنان برشمرد و افزود: انفاق در راس تمامی این خصلت‌ها قرار دارد؛ انفاق به معنی پر کردن خلأ جامعه و برآورده شدن نیاز راستین جامعه است، اگر هزینه‌ صرف شده خلا را پر نکند، انفاق تلقی نمی‌شود، چراکه انفاق کار مردمان باهوشی است که نیازها را درک کرده و تشخیص دهند.

امام جمعه تبریز در خاتمه بر ضرورت کمک‌های بدون منت و بی‌نام و نشان به هم‌نوعان در آستانه عید تاکید کرد و افزود: از حضور پرشور مردم تبریز در برپایی نماز جمعه و نظم و آرامش حاکم بر آن تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماز جمعه حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق آبروی دنیای اسلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر همدان با بیان اینکه یکی از نکاتی که کمک می‌کند فرد ارتقای معنوی پیدا کند، داشتن بصیرت و تحلیل‌های درست در مسائل اجتماعی و سیاسی است اظهار کرد: باید از سپاه پاسداران و نیروهای مسلح برای پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه از همان اوایل انقلاب، دشمنان ترورهایی را در دستور قرار دادند و پس از دفاع مقدس ترور دانشمندان هسته‌ای را دنبال کردند افزود: با نگاهی به برخی از اقدامات رژیم صهیونیستی می‌بینیم نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به طور صریح اعلام کرد محسن فخری‌زاده در امان نخواهد بود و پس از آن شاهد حمله به کنسولگری ایران در سوریه هستیم و در کنار این موارد جنایت غزه را می‌بینیم که آبروی تمدن کنونی و بشریت را برده است، بشری که ادعای مدرنیته و روشنفکری دارد، چگونه می‌خواهد و می‌تواند در مقابل این جنایات‌ها سکوت کند؟

امام جمعه همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی به اندازه کافی در مقابل اسرائیل خویشتنداری کرده است تصریح کرد: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل یک دفاع بود که از لحاظ قوانین بین‌المللی تجاوز نیست بلکه یک دفاع مشروع است.

وی با بیان اینکه این دفاع، در کشور ما تنها باعث دلگرمی نبود، بلکه آبروی دنیای اسلام شد ادامه داد: هر کس که اسلام و انسانیت را می‌فهمد، سربلند شد؛ این اقدام عظمتی ایجاد کرد و باعث ایجاد غروری مقدس شد.

شعبانی با تاکید اینکه جمهوری اسلامی در این اقدام اصول انسانی و نظامی را حفظ کرده است خاطرنشان کرد: دفاع در مقابل متجاوز یک اصل خدشه‌ناپذیر است و این اتفاق دفاع از امنیت این کشور و مردم به عنوان یک اصل قطعی است.

وی گفت: در همین حمله، جمهوری اسلامی تلاش کرد مردم آسیب نبیند و مراکز نظامی را مورد هدف قرار دهد، حالا این را مقایسه کنید با حمله اسرائیل به غزه که کودکان و زنان را به شهادت رساند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه این موفقیت ثمره موفقیت جوانان این کشور است اظهار کرد: در عرصه سخت‌ترین تحریم‌ها، جمهوری اسلامی به جایی رسیده که از خاک خودش، هزاران کیلومتر آن طرف‌تر با دقت مواضع دشمن خود را مورد هدف قرار می‌دهد، بنابراین باید از شهیدتهرانی‌مقدم‌ها، جوانان نخبه، نیروهای مسلحی که مردانه ایستادند و مقاومت کردند، یاد کنیم.

وی در ادامه به مذاکرات ایران و دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: در دوره قبل مسأله برجام مطرح شد، سپس برجام ۲ و موشکی را مطرح کردند اما سیاست نظام بر این بود وارد برجام موشکی نشود که اگر برجام ۲ امضا می‌شد معلوم نبود امروز در کشور چه اتفاقی رقم می‌خورد

شعبانی خاطرنشان کرد: این قدرتی که باعث فخر شده مرهون تدابیر دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب و نشاندهنده سیاست‌های صحیح نظام در عرصه نظامی بود چراکه اگر برجام موشکی بود، امروز کشور نمی‌توانست با صلابت مقابل دشمن بایستد بنابراین عظمت‌های امروز، به خاطر سیاست‌های درست در حوزه نظامی است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نباید به ساحت‌های دیگر این اتفاقات بی توجه باشیم گفت: دشمن در عرصه نظامی شکست خورده است اما در عرصه رسانه‌ای تلاش می‌کند، خود را پیروز جلوه دهد؛ به طوری که اگر جمهوری اسلامی جواب نمی‌داد در عرصه رسانه اعلام می‌کردند جمهوری اسلامی ترسیده و امروز که جواب داده اما مردم کشته نمی‌شود می‌گویند موفق نشده؛ اما اگر مردم کشته می‌شدند جمهوری اسلامی را متهم به نسل‌کشی می‌کردند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمن در عرصه رسانه و عملیات روانی فعالیت زیادی دارد اظهار کرد: یکی از نکاتی که باید توجه کنیم، تبیین واقعیت‌هاست؛ اتفاقات باید به خوبی تبیین شود و افرادی که در عرصه رسانه هستند، باید توجه کرده و تلاش کنند در این حوزه به خوبی وارد شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله حجاب اشاره کرد و افزود: در مسأله حجاب نکات فراوانی قابل گفت‌وگوست، آنچه در حال اتفاق است، سست شدن بنیان خانواده است، چه جمهوری اسلامی باشد و چه نباشد، مخالفان حجاب هم از فضای رهاشدگی آسیب خواهند دید.

شعبانی خاطرنشان کرد: باید مسأله به درستی فهمیده شود، اگر جمهوری اسلامی حجاب را کنار بگذارد و کشور به سمت برهنگی حرکت کند، این سوال را باید پاسخ گفت که آیا خانواده‌ها و کشف حجاب‌کرده‌ها آسیب نخواهند دید؟.

وی گفت: در غرب که برهنگی به یک فرهنگ تبدیل شده باید این موضوع را بررسی کرد که آیا سیاست آسیب دیده یا خانواده‌ها؟ بنابراین این یک مسأله ملی است و همه باید نسبت به آن دغدغه داشته باشند چراکه اگر جامعه به سمت برهنگی رود، موضوع فراگیر می‌شود، چه جمهوری اسلامی باشد چه نباشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اجرای طرح نور توسط نیروی انتظامی اظهار کرد: ضمن تقدیر از این طرح باید اذعان کرد صرف تذکر کافی است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از موارد لازم، شکل گرفتن گفتمان واحد در سطح نخبگان جامعه است افزود: این رویه باعث می‌شود تا ما به اقناع عمومی دست یابیم و باید کارهای علمی‌تری انجام دهیم.

شعبانی با بیان اینکه حجاب اعتقاد قطعی ماست و منطق عقلایی و شرعی اقتضای حمایت از حجاب را دارد افزود: باید فضایی فراهم شود اهالی رسانه، نخبگان و افرادی که حرف دارند به گفت‌وگو بپردازند، هرچقدر گفت‌وگو شود، به نقاط مشترک فراوان می‌رسیم.

کد خبر 6082560

دیگر خبرها

  • جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود
  • عملیات وعده صادق سیلی به دشمن بود و هنوز انتقام نگرفتیم
  • عملیات وعده صادق آبروی دنیای اسلام شد
  • آل‌هاشم: سوخت اصلی موشک‌های ایران حمایت مردم برای تنبیه رژیم صهیونیستی بود
  • پاسخ ویرانگر جمهوری اسلامی ایران در صورت حماقت دوباره صهیونیست‌ها
  • پاسخ ویرانگر ایران درصورت حماقت دوباره صهیونیستها
  • نیرو‌های مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند
  • علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق
  • پاسخ ایران در صورت دیوانگی صهیونیست‌ها ویرانگر خواهد بود
  • تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است