Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان در مصلای این شهر افزود: این قشر فداکار در یک سال اخیر و همزمان با شیوع ویروس کرونا با فعالیت خوب خود خیلی زحمت کشیدند و شمار قابل توجهی از هموطنان با فعالیت آنان از مرگ نجات یافتند.
وی اضافه کرد: کشورمان نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر عملکرد بسیار بهتری داشت و بی انصافی است که این فعالیت‌ها و عملکرد مثبت دیده نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: برخی کشورهای مدعی مانند آمریکا و انگلیس با وجود ادعای بسیار در حوزه درمان و کنترل بیماری عملکرد بدی داشتند و تعداد کشته شدگان آنها از هم این امر حکایت دارد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به برخی انتقادها درباره اجازه ندادن برای ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور گفت: دستور جلوگیری از ورود واکسن آمریکایی به ایران از سوی رهبر معظم انقلاب فرمایش مردانه و بزرگی بود و نشان داد که ما نباید به آن کشورها اطمینان داشته باشیم و منتقدان از همین فرمایش آقا، داغ بر دل دارند.

امام جمعه اصفهان افزود: جلوگیری از ورود واکسن آمریکایی به ایران سبب زدن ضربه محکم به آنان شد و حتی بازار آنها را به زمین زد زیرا آنها به‌رغم اینکه نمی‌توانستند نیاز خودشان را تولید کنند قصد صدور واکسن به دیگر کشورها از جمله ایران داشتند.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: باید از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دکتر سعید نمکی تشکر کرد زیرا او مانند پدری دلسوز نگران حتی یک ابتلا و یک مرگ و میر در کشور بوده است و این دغدغه و تلاش او و زیر مجموعه وزارت خانه همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی، مردم نیازمندان را در یابند تصریح کرد: به عید نوروز نزدیک می شویم و پسندیده است که شهروندان با محوریت مساجد به یاری نیازمندان، فقرا و به ویژه فرزندان آنان بشتابند.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: این کمک باید به شکل آبرومندانه برای نیازمندان انجام گیرد و لازم است که ائمه جمعه و ائمه جماعات این نکات را به طور دائم به مخاطبان برسانند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به تشکیل جلسه مجلس خبرگان رهبری افزود: این اجلاس که همواره به صورت سه روز برگزار می‌شد امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت نیم روزه برگزار شد اما محتوای خوبی داشت و جلسات مرتبط و انتخابات هیات رییسه در آن انجام شد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در این اجلاس بر وحدت مردم و همچنین هماهنگی و همکاری دولت و مجلس تاکید کردند.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب مسوولان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی باید از راه دور بر فعالیت‌های هسته ای کشورمان نظارت کنند و اینکه بخواهند به صورت حضوری در همه جا حاضر شوند ممنوع شده است.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: بدقولی از سوی آنان در سال‌های گذشته رقم خورد و به ما نشان داد که نمی‌توان به آمریکا و کشورهای غربی اعتماد داشت با وجودی که ما بر تعهدات خود پایبند بودیم اما آنها با افزایش تحریم ها بدعهدی خود را نشان دادند.

وی اظهار داشت: بر اساس فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب  تا تحریم‌ها به صورت کامل برداشته و پول‌ها عودت داده نشود هیچ مذاکره‌ای انجام نمی‌شود.

برچسب‌ها سید یوسف طباطبایی نژاد اصفهان امام جمعه اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان امام جمعه اصفهان اصفهان امام جمعه اصفهان اخبار کنکور رهبر معظم انقلاب امام جمعه اصفهان طباطبایی نژاد آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۸۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)

به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک مراسم سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی با حضور خانم طباطبایی استاد این مدرسه علمیه برگزار شد.

خانم طباطبایی در این مراسم اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با چهار نسب به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسند، از امام هفتم تا امام یازدهم را درک کردند ولی بیشتر به حضور امام جواد و امام هادی (علیهم السلام) رسیدند.

وی تصریح کرد: برای اثبات عظمت علمی حضرت عبدالعظیم (ع) کافی است بدانیم امام معصوم مردم را برای حل مشکلات دینی و یافتن پرسش‌های اعتقادی و عملی‌شان، به‌ایشان ارجاع داده‌اند، بنابراین ایشان تنها یک محدّث و راوی احادیث اهل‌بیت(ع) نبوده بلکه از علمای بزرگ خاندان رسالت بوده که پس از معصومان، توان پاسخگویی به مسائل علمی را داشته و توانمندی علمی‌ایشان نیز مورد تأیید و تصدیق امام هادی (ع) قرار گرفته است.

طباطبایی یادآور شد: در بذل، بخشش، جود و سخاوت ایشان وارد شده که تنها کسی که اقتدا و تبعیت از جد بزرگوار خود امام حسن مجتبی(ع) نمود، ایشان بوده یعنی همانند امام حسن مجتبی(ع)، سخی‌ترین مردم در زمان خود بود.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در خصوص مقام معنوی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) باید یادآور شد که ایشان فردی عابد، زاهد و پرهیزگار بودند که روزها را روزه و شب‌ها را به عبادت می‌پرداختند.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین نشانه عظمت معنوی و مقامات باطنی آستانه حضرت عبدالعظیم(ع) برابری فضیلت زیارت مزار آن بزرگوار، با فضیلت زیارت سیّدالشهداء است، شیخ المحدّثین، صدوق، از محمد بن یحیی عطّار (که یکی از اهالی ری است) این‌گونه نقل کرده که "خدمت امام هادی(ع) رسیدم، ایشان فرمود: «کجا بودی؟» گفتم: حسین بن علی (ع) را زیارت کردم. امام هادی(ع) فرمود: أما إنّک لَوزُرتَ قَبرَ عَبدِالعَظیمِ عِندَکُم کُنتَ کَمَن زارَ الحُسَینَ بنَ عَلِیٍّ(ع)، بدان که اگر قبر عبدالعظیم را در شهر خودتان زیارت کنی، مانند کسی هستی که حسین بن علی (ع) را زیارت کرده باشد.

طباطبایی ابراز کرد: برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین (ع) مقیّد است به فضای سیاسی ویژه‌ای که پیروان اهل‌بیت(ع) در آن مقطع تاریخی در آن زندگی می‌کردند، در زمانی که اختناق شدیدی جهان اسلام را فراگرفته بود و جامعه تشیع در دوران زمامداری افرادی مانند متوکّل، مُعتّز و معتمد عباسی، سخت‌ترین دوران‌های تاریخیِ خود را سپری می‌کرد، در چنین شرایطی، امام هادی(ع) به‌منظور پیشگیری از خطرهایی که از طرف حکومت‌های وقت شیعیان را تهدید می‌کرد، فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) را با زیارت امام حسین(ع) برابر دانسته است.

دیگر خبرها

  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • تیم ملی والیبال و یک جنگ درون تیمی!
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • (تصویر) تیپ ورزشی جدید بهنوش طباطبایی
  • واکنش «اوسمار» به تمدید قرارداد با پرسپولیس
  • واکنش «اوسمار» به تمدید قرارداد با پرسپولیس برای فصل آینده
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است