Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@21:31:22 GMT

روند تزریق واکسن‌های تایید شده کووید-۱۹ در سراسر جهان

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۸۷۲۷

به گزارش ایسنا، در حالی که هیچ یک از این واکسن‌ها به تنهایی برای واکسیناسیون کل جمعیت حدودا ۷.۸ میلیارد نفری جهان کافی نیست اما استفاده از مجموع ۹ واکسن تایید شده فعلی در کنار هم، بهترین فرصت بشریت برای پایان دادن به بلایی است که تاکنون جان بیش از ۲.۵ میلیون نفر را در دنیا گرفته و فاجعه اقتصادی جهانی را به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمار بلومبرگ جدیدترین نرخ تزریق این واکسن‌ها تقریبا ۶.۰۷ میلیون دوز در روز بوده است.

در حالی که در سطح جهانی، آخرین میزان واکسیناسیون به طور متوسط ​​۶.۰۷۴.۹۳۲ دوز در روز گزارش شده، تخمین زده می شود که با این سرعت برای پوشش دادن حدود ۷۵ درصد از جمعیت زمین با واکسن دو مرحله‌ای، دستکم ۵/۱ سال، زمان لازم است.

همچنین بنابر گزارش روزنامه نیویورک تایمز، در حال حاضر بین برنامه های واکسیناسیون در کشورهای مختلف فاصله زیادی وجود دارد به طوری که هنوز بسیاری از آنها حتی تزریق یک دوز از واکسن را نیز گزارش نکرده اند.

در عین حال کشورهای کم درآمدتر نیز متکی بر اجرای برنامه بین المللی تقسیم واکسن موسوم به "کوواکس" (Covax) هستند که هدف آن تامین دو میلیارد دوز واکسن تا پایان سال جاری میلادی برای این مناطق است.

 منبع:نیویورک تایمز

این داده‌ها مبتنی بر اطلاعات ارائه شده از سوی منابع دولتی است که در پروژه‌ای موسوم به "Our World in Data" (جهان ما در داده‌ها) و در دانشگاه آکسفورد گردآوری شده است.

براساس اطلاعات فوق، فرد واکسینه‌شده به شخصی اطلاق می‌شود که حداقل یک دوز از واکسن را دریافت کرده باشد و همچنین فرد کامل واکسینه‌شده، تمام دوزهای تجویز شده برای یک نوع واکسن را دریافت کرده است. برای مثال در مورد واکسن فایزر-بیوان‌تک که شامل دو دوز است، فردی که هر دو دوز را تزریق کند، کاملا واکسینه شده در نظر گرفته می‌شود.

با توجه به شرایط فعلی که ذخایر واکسن‌های تولید شده در مقایسه با جمعیت زمین هنوز بسیار اندک است لذا بیشتر کشورها اقدامات اولیه واکسیناسیون خود را روی گروه هایی که در اولویت هستند نظیر افراد آسیب‌پذیر به لحاظ بالینی، گروه‌های سنی ۶۰ سال به بالا و پرسنل و کارکنان خط مقدم مانند پزشکان و پرستاران متمرکز کرده اند.

براساس این گزارش در حال حاضر ۹ واکسن مختلف در سراسر جهان در حال تزریق است.

تاکنون واکسن فایزر-بیوان‌تک در ۶۶ کشور، واکسن آسترازنکای دانشگاه آکسفورد در ۵۰ کشور، واکسن مدرنا در ۲۸ کشور، واکسن سینوفارمِ پکن در ۱۴ کشور، واکسن "اسپوتنیک وی" شرکت گامالیا در ۱۱ کشور، واکسن سینوواک در شش کشور، واکسن سینوفارمِ ووهان در دو کشور، واکسن بهارات بیوتک (کوواکسین) در یک کشور و واکسن جانسون اند جانسون در یک کشور مورد استفاده قرار گرفته اند. بعلاوه برخی از این واکسن‌ها نظیر اسپوتنیک وی و سینوفارم در تعداد بیشتری از کشورها مجوز استفاده اضطراری گرفته‌اند اما هنوز واکسیناسیون عمومی آنها آغاز نشده است.

چه زمانی زندگی به حالت عادی برمی گردد؟ 

این سوالی پیچیده و موضوعی چالش‌برانگیز بین اپیدمیولوژیست ها است.

در حالی که تصور می شود بهترین واکسن ها هم‌اکنون در حدود ۹۵ درصد در ایجاد مصونیت موثر هستند اما هنوز هم پس از واکسیناسیون، امکان انتقال و گسترش بیماری وجود دارد و محققان حوزه علوم درمان و پزشکی همچنان به دنبال راه حل مطمئن تری برای مقابله با ویروس SARS-CoV-2 هستند.

منبع: الف

کلیدواژه: واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۸۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمار از هلیکوپتر بتمن محروم شد!

به گزارش "ورزش سه"، نیمار با توجه به مبالغ هنگفتی که در پاری سن ژرمن قبل از رفتنش به الهلال در تابستان گذشته دریافت کرد، یکی از ثروتمندترین بازیکنان فوتبال جهان به حساب می‌آید.

بر اساس آنچه روزنامه انگلیسی "سان" گزارش داد، نیمار از اینکه هلیکوپتر خود را استفاده کند منع شده است، زیرا اعتبار گواهی تایید آن که به او حق پرواز را می‌دهد به پایان رسیده است.

این روزنامه توضیح داد که این گواهینامه به مدت 3 سال اعتبار دارد تا اینکه دوباره تمدید شود، اما ستاره برزیلی این کار را انجام نداد و به همین دلیل از پرواز او جلوگیری شد.

بر اساس اطلاعات این روزنامه انگلیسی، مقامات برزیلی تصمیم گرفتند این هواپیما را که 10 میلیون پوند قیمت دارد تا زمان تمدید گواهی تایید، توقیف کنند.

نیمار صندلی‌های این هلیکوپتر را با لوگوی شخصیت ابرقهرمان معروف سینما و سریال‌های انیمیشن، بتمن تزئین کرد و به این هواپیما رنگ و بوی خاصی بخشید.

هلیکوپتر کرسنت استار 3.7 تن وزن و دو موتور توربین دارد. در سال 2019 به جمع هلیکوپترهای اختصاصی نیمار اضافه شد. او قبلاً دو بالگرد دیگر هم داشته است.

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به تایید نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • واکسیناسیون یک میلیون و ۵۳۴ هزار رأس دام علیه تب برفکی در زنجان
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • برترین مقاصد گردشگردوست از سراسر جهان
  • نیمار از هلیکوپتر بتمن محروم شد!
  • اینفوگرافیک: ثروتمندترین افراد جهان در کدام کشور‌ها زندگی می‌کنند؟
  • عجیب ترین ساختمان ها در سراسر جهان + فیلم
  • راهپیمایی روز جهانی قدس پرشور تر از همیشه در سراسر لرستان برگزار می شود