Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@12:43:58 GMT

کشتی انگلیسی در دریای عمان دچار سانحه شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۹۴۳۵

کشتی انگلیسی در دریای عمان دچار سانحه شد

به گزارش ایرنا، این سازمان با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد که کشتی یادشده حوالی ساعت ۲۰ و ۴۰ دقیقه به وقت گرینویچ دچار انفجار شده است .

سازمان دریانوردی انگلیس با بیان اینکه تحقیقات درباره علت این حادثه در جریان است اطلاعات بیشتری را این باره ارائه نکرد. بر اساس بیانیه صادر شده خدمه کشتی سالم هستند.

در بیانیه یادشده همچنین آمده است؛ به کشتی‌هایی که از این منطقه عبور می‌کنند توصیه شده که جوانب احتیاط را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برچسب‌ها دریای عمان کشتی آزاد انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریای عمان کشتی آزاد انگلستان دریای عمان کشتی آزاد انگلستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو آلمانی از ماموریت دریای سرخ خارج شد

ارتش آلمان اعلام کرد که ناوچه مشارکت کننده در عملیات اتحادیه اروپا در دریای سرخ صبح امروز به این عملیات پایان داده و از منطقه خارج شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، در هفته‌های اخیر، ناو «هسن» آلمان در دریای سرخ عملیاتی را اجرایی کرده و با اتحادیه اروپا در ماموریتی در این منطقه برای به زعم خود تامین امنیت در برابر حملات یمنی ها شرکت کرد. اکنون این ناو به عملیات خود پایان داده و این منطقه را ترک می کند.

به این ترتیب ناوچه هسن ارتش آلمان ماموریت رزمی خود برای به زعم خود محافظت از کشتی های تجاری در برابر حملات یمنی ها در دریای سرخ را طبق برنامه ریزی به اتمام رساند. ارتش آلمان در پلتفرم ایکس اعلام کرد که این کشتی ماموریت خود را در ساعت 5:50 صبح به وقت محلی به پایان رساند و منطقه عملیاتی را ترک کرد.

این ناوچه با حدود 240 خدمه، به ماموریت نظامی اتحادیه اروپا در این منطقه موسوم به Aspides پیوسته بود. این ناوچه از 23 فوریه در دریای سرخ برای به توصیف خود محافظت از کشتی های غیرنظامی در مهمترین مسیر دریایی از آسیا به اروپا فعالیت می کرد.

این اولین مأموریت جنگی از این نوع برای نیروی دریایی آلمان بود، طبق اعلام وزارت دفاع، در مجموع 27 کشتی تجاری توسط ناوگان هسن در منطقه عملیاتی اسکورت شدند. در مجموع، این ناوچه بیش از 11000 کیلومتر را طی کرد.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان خدمات این ناوچه و عملیات اتحادیه اروپا در این منطقه را ستوده و گفت: ماموریت نیروی دریایی اتحادیه اروپا از "امنیت و آزادی یکی از مهمترین مسیرهای دریایی و تجاری" در برابر "حمله‌هایی که قوانین بین‌المللی را نقض می کند" توسط یمنی‌ها محافظت می کند.

هسن به طول 143 متر به عنوان ناوچه دفاع هوایی نیز شناخته می شود: این ناو مجهز به موشک های ضد هوایی است و به طور ویژه برای اسکورت و کنترل دریایی طراحی شده است. بر اساس اطلاعات ارتش آلمان، این کشتی می تواند از رادار ویژه خود برای نظارت بر حریم هوایی به اندازه کل دریای شمال استفاده کند. این سامانه های تسلیحاتی قادر است با اهدافی تا فاصله 160 کیلومتری درگیر شوند.

ناوچه هسن قرار است در اوایل ماه می به ویلهلمشاون بازگردد. به گفته پیستوریوس، آلمان از اوت به بعد با ناوچه هامبورگ در ماموریت اتحادیه اروپا در دریای سرخ شرکت خواهد کرد.

 

اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ

صنعا: نمی‌گذاریم دریای سرخ به جولانگاه آمریکا تبدیل شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همدلی مثال زدنی بین دولت و مجموعه قضایی در خراسان جنوبی
  • ناو آلمانی از ماموریت دریای سرخ خارج شد
  • پایان ماموریت ناو آلمانی در دریای سرخ
  • بیانیه عمان در محکومیت حادثه اصفهان
  • بیانیه عمان در محکومیت حادثه اصفهان + عکس
  • واکنش چین و عمان به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی
  • شب پرحادثه در قزوین / ۳ سانحه در ۲ ساعت
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • تخمین رسانه انگلیسی از تعداد موشک های ایران | پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی