Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@10:21:48 GMT

ارتش چین یک ناوشکن آمریکایی را رهگیری کرد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۰۰۹۴

ارتش چین یک ناوشکن آمریکایی را رهگیری کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش چین با اعلام رهگیری یک ناوشکن آمریکایی در تنگه تحت مناقشه تایوان، درخصوص اقدامات تحریک‌آمیز آمریکایی‌ها در منطقه هشدار داد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فاکس نیوز»، «ژانگ چونهوی» سخنگوی ارتش آزادی‌بخش چین گفت، ناوشکن «یو‌اس‌اس کرتیس ویلبر» حین عبور از تنگه تایوان مورد تعقیب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه گفت: «این تحرک، مولفه‌های خطر را به طور مصنوعی در تنگه تایوان موجب شده و به طور عامدانه صلح و ثبات منطقه را تضعیف می‌کند. ما قویاً با این اقدامات مخالف هستیم».

با این حال، ناوگان هفتم نیروی دریایی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای با تکرار ادعاهای همیشگی گفت: «ارتش ایالات متحده می‌تواند پرواز، ناوبری و عملیات در هرکجا که قوانین بین‌المللی اجازه دهد را ادامه دهد».

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملاً در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

با تداوم یافتن عبور ناوهای آمریکایی از تنگه تایوان و حمایت از جدایی طلبی این جزیره، علاوه بر قدرت‌نمایی هواپیماهای جنگی چینی در مجاورت حریم هوایی تایوان، گارد ساحلی چین نیز مجوز شلیک بدون اخطار به کشتی‌های مهاجم را دریافت کرده است.

از دید دولت چین هدف از این تحریکات آمریکا، حمایت از جدایی‌طلبان تایوانی است و استقلال تایوان به معنای جنگ است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ارتش ناوشکن آمریکایی فاکس نیوز تنگه تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد

پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا (پن)‌ در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن ادبی مراسم اهدای جوایز سالانه خود را لغو کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از گاردین، پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا (پن) در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن ادبی مراسم اهدای جوایز سالانه خود را لغو کرده است.

این گروه که بخش عمده‌ای از تلاشش را به آزادی بیان معطوف کرده است، روز گذشته اعلام کرد که مراسم هفته آینده را لغو می‌کند؛ بر اساس بیانیه این گروه، از ۶۱ نویسنده و مترجم نامزد دریافت جایزه، ۲۸ نفرشان در مرحله بررسی آثار انصراف دادند.

سوزان نوسل، عضو هیئت مدیره انجمن قلم آمریکا گفت: «این یک رویداد دوست‌داشتنی است و زحمت زیادی برای آن کشیده می‌شود، بنابراین همه ما از این نتیجه متاسفیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برگزاری مراسم به روشی که امیدوار بودیم و برنامه‌ریزی کرده بودیم ممکن نیست.»

۹ نفر از ۱۰ نویسنده‌ای که برای جایزه کتاب انجمن قلم آمریکا نامزد شده بودند، به دلیل عدم حمایت این مجموعه از نویسندگان فلسطینی، از این رقابت انصراف دادند.

کلاریس روزاز شریف، مدیر برنامه‌های ادبی انجمن قلم آمریکا، هم گفت: «ما به اینکه نویسندگان از وجدان خود پیروی کرده‌اند بسیار احترام می‌گذاریم، چه در بخشی که کتابشان نامزد شده است باقی بمانند یا نه».

او اضافه کرد: «متاسفیم که این وضعیت بی‌سابقه به وجود آمد، به ویژه که توجه از آثار خارق‌العاده‌ای که داوران محترم، با بصیرت و سخت‌کوش انتخاب کرده بودند، برداشته شد.»

نامزدهای قلم در هفته‌های اخیر چندین نامه سرگشاده امضا کردند و به دلیل آنچه گرایش این نهاد علیه غزه خوانده‌اند انتقاد کردند؛ در نامه‌ای که ماه گذشته چندین نویسنده به نام از جمله میشل الکساندر، نائومی کلاین و زینا عرفات امضا کردند، آمده است: «ما معتقدیم در چارچوب جنگ مداوم اسرائیل علیه غزه، انجمن قلم آمریکا به تعهد خود این سازمان برای صلح و برابری برای همه، و آزادی و امنیت برای نویسندگان خیانت کرده است.»

کد خبر 747159

دیگر خبرها

  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم اسرائیل توسط آمریکا
  • درباره گردان افراطی صهیونیست که آمریکا تحریم اش کرد
  • اکسیوس: آمریکا یک واحد از ارتش اسرائیل را تحریم می‌کند
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش توسط آمریکا
  • اکسیوس : آمریکا یک واحد از ارتش اسرائیل را تحریم می کند
  • آمریکا یک گردان ارتش اشغالگر را تحریم می‌کند