Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@17:28:02 GMT

آمریکا کاپ سومی جهان را در رم به ایران پس می‌دهد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۰۱۸۴

با مثبت اعلام شدن دوپینگ دو کشتی گیر سنگین وزن ازبکستان و سوریه، نه تنها رده بندی انفرادی رقابت‌های ۱۲۵ کیلو جهانی قزاقستان ۲۰۱۹ بعد از گذشت دو سال تغییر کرد بلکه رده بندی تیمی هم دستخوش تغییر شد.

به گزارش تابناک ورزشی، در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ قزاقستان، کشتی آزاد ایران با ۹۳ امتیاز تیمی پایین‌تر از روسیه (۱۹۰) قزاقستان (۱۰۳) و امریکا (۹۴) در مکان چهارم ایستاد و پای سکوی جهانی ماند، اما با گذشت یک سال از این رقابت‌ها اوایل سال جاری مشخص شد در سنگین وزن، حسن بای رحیم اف ازبک که مدال برنز را به دست آورد و بادژا خوتابا سوری که مشترکا با کشتی گیر چینی پنجم شدند، دوپپینگی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب کشتی گیران ازبکستان و سوریه از دور رقابت‌ها حذف می‌شوند و مدال برنز به ژی وی دنگ چیینی رسید. در این وزن یدالله محبی از ایران هشتم شده بود، اما با خروج دو کشتی گیر از جدول او دو پله بالاتر آمد و پنجم مشترک شد و سهمیه حضور در المپیک را نیز به دست آورد. طبیعی است تیم ایران هم با این افزایش امتیاز بالاتر از امریکا در رده سوم قرار می‌گیرد.

اتحادیه جهانی کشتی همان زمان با ارسال نامه‌ای برای فدراسیون کشتی کشورمان مقام سومی ایران را تایید کرد و در پاسخ به نامه فدراسیون کشتی کشورمان که پرسیده بود کاپ و جایزه سومی رقابت‌های جهانی قزاقستان ۲۰۱۹ چه زمانی به ایران تعلق می‌گیرد، خبر داد؛ به فدراسیون کشتی امریکا اعلام شده در اولین رویداد بین المللی کشتی جهان کاپ سومی را برگرداند تا تحویل نماینده ایران شود.

حالا رقابت‌های بین المللی متئو پلیکونه ۱۴ تا ۱۷ اسفند به میزبانی رم برگزار می‌شود و قرار است نماینده کشتی امریکا در ایتالیا کاپ سومی جهان را در حضور نماینده اتحادیه جهانی به نماینده کشتی ایران تحویل بدهد.

تاریخ نگار‌ها می‌توانند در بایگانی نتایج رقابت‌های جهانی کشتی آزاد، قزاقستان ۲۰۱۹ نام تیم‌های سوم و چهارم را تغییر بدهند. در رده بندی جدید، ایران پایین‌تر از روسیه و قزاقستان، در رده سوم قرار می‌گیرد.

در مسابقات جهانی قزاقستان، ایران یک طلا (حسن یزدانی)، یک نقره (علیرضا کریمی) و دو برنز (بهنام احسان پور و یونس امامی) به دست آورد. یدالله محبی نیز در ۱۲۵ کیلو، در دور اول خود ربولگا دورجخاند از مغولستان را برد، در دور دوم نیکولاس گویازدوفسکی از امریکا را شکست داد، اما در یک چهارم مغلوب الکساندر خوتسیانیوسکی اوکراینی شد و از آن جایی که قهرمان اوکراینی هم به پتریاشویلی گرجستانی باخت و به فینال نرسید از راهیابی به گروه بازنده‌ها باز ماند. در رده بندی نهایی، محبی هشتم شده بود، اما بعد از اثبات دوپینگ نفرات سوم و پنجم، در رده پنجم ایستاد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پروتکل الحاقی پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض آزادراه غدیر قهرمانی جهان کشتی آزاد فیلا دوپینگ تابناک ورزشی پروتکل الحاقی پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض آزادراه غدیر رقابت ها رده بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم منتخب کشتی فرنگی ایران راهی قرقیزستان شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های کشتی فرنگی کسب سهمیه المپیک روز ۲ اردیبهشت ماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود.   ترکیب تیم اعزامی کشورمان به این رقابت‌ها به شرح زیر است:   ۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد ۸۷ کیلوگرم: علیرضا مهمدی مربیان: طالب نعمت پور - فرزاد ایمانعلی زاده ­

دیگر خبرها

  • تله تل‌آویو برای واشنگتن/ آیا اسرائیل، آمریکا را وارد تنش با ایران می‌کند؟
  • ندای مواضع ضدونقیض از درون کاخ‌سفید؛ اسرائیل می‌تواند آمریکا را وسط تنش با ایران بیاندازد؟
  • آرسنال، اتریشی ها را راهی جام باشگاه های جهان کرد
  • کنایه مهاجرانی به آمریکا و فرانسه بعد از حمله به اسرائیل
  • مدال‌آوران ۱۰وزن کشتی فرنگی آسیا ۲۰۲۴
  • بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی
  • تیم منتخب کشتی فرنگی ایران راهی قرقیزستان شد
  • کنایه سنگین عطاءالله مهاجرانی به آمریکا و فرانسه بعد از حمله سپاه به اسرائیل /بازهم به بایدن اطلاعات غلط دادند! 
  • انتقاد تند قهرمان المپیک و UFC از غول آمریکایی؛ احمق هستی!
  • قاسم‌پور در چه شرایطی حضور در آلبانی را از دست می‌دهد؟