Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-03-29@15:12:02 GMT

گزیده‌های نفتی هفته

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۰۳۶۴

گزیده‌های نفتی هفته

بهره‌برداری از سه خط لوله مهم کشور، واکنش وزارت نفت به برخورد تمسخرآمیز و تاسف‌آور صدا و سیما در قبال کارکنان این وزارتخانه، برگزاری ۲ نشست بین‌المللی انرژی و چند انتصاب جدید در صنعت نفت را می‌توانید در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

بهره‌برداری از سه خط لوله مهم کشور: سه خط لوله مهم انتقال فرآورده کشور دوشنبه این هفته با فرمان بیژن زنگنه، وزیر نفت از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت در آیین این افتتاح عنوان کرد: با بهره‌برداری رسمی سه خط شازند - قم - ری، نایین - کاشان - ری و تبریز - خوی – ارومیه از تردد هزاران نفتکش جاده‌پیما جلوگیری می‌شود. وزیر نفت همچنین گریزی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس زد و گفت: همه می‌خواهند بگویند ما پالایشگاه ستاره خلیج فارس را ساختیم و آن را به نام خود تمام کنند. همیشه گفته‌ایم هرکسی می‌خواهد این پالایشگاه به نام او باشد اشکالی ندارد و استقبال می‌کنیم، اما انصاف هم موضوع خوبی است. علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی جزو معدود پالایشگرانی در دنیا بود که در شرایط همه‌گیری جهانی ظرفیت پالایش نفت خود را کاهش نداد.

کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم در این آیین عنوان کرد: مجموع ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده در شمال‌غرب کشور با اجرای پروژه ساخت خط لوله جدید تبریز - خوی - ارومیه و ساخت انبار نفت جدید ارومیه به ۳۳۰ میلیون لیتر رسید. قاسم عرب یارمحمدی، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اعلام کرد: انتقال فرآورده‌های نفتی به شمال و شمال شرق ایران شتاب می‌گیرد و سعید ستاری نائینی، مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران هم گفت: در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و تحریم در ساخت و اجرای پروژه‌های خط لوله انتقال نفت و فرآورده در کشور به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

برخورد تاسف‌آور صداوسیما: تمسخر کارکنان صنعت نفت ازسوی رسانه ملی درچهارشنبه این هفته با واکنش وزارت نفت و معاون وزیر نفت همراه شد. اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: نهایت بی‌انصافی است اگر عده‌ای ناآگاهانه با توسل به تفاوت حقوقی کارکنان صنعت نفت و دیگر اقشار به دوگانه‌سازی میان «کارکنان جان بر کف» صنعت نفت اقدام کنند. فرزین مینو، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت هم ضمن تکذیب اعداد و ارقام منتشرشده به‌عنوان میانگین حقوق و دستمزد کارکنان رسمی صنعت نفت در فضای مجازی عنوان کرد: زمانی که برخی نمایندگان مجلس، با بی‌تفاوتی و ساده‌انگاری از کنار زحمات کارکنان صنعت نفت عبور می‌کنند و بدون توجه به انواع نامه‌نگاری‌ها و درخواست‌های کتبی و شفاهی ما و بدون در نظر گرفتن حساسیت‌ها و سختی‌های کار کارکنان صنعت نفت، در برابر حقوق و دستمزد نفتی‌ها موضع‌گیری می‌کنند، از رسانه ملی چه انتظاری می‌توان داشت؟ مینو این را هم گفت که برخوردهایی از این دست از جانب صداوسیما که عنوان رسانه ملی را یدک می‌کشد، کاملاً با منافع ملی مغایرت دارد و بسیار دور از ادب، انصاف و البته تأسف‌آور است.

بهره‌برداری از یک بندر و صدور دو حکم انتصاب: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس این هفته خبر داد: نخستین اسکله بارگیری و صادرات گاز مایع بندر خدماتی و صادراتی تمبک در پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید. محمد مشکین‌فام که از طرح‌های در حال اجرای پارس جنوبی دیدن می‌کرد این را هم اعلام کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان اردیبهشت سال آینده نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ آماده راه‌اندازی شود. حال که بحث شرکت نفت و گاز پارس مطرح است این خبر را هم باید اعلام کرد: عملیات احداث دومین رشته خط لوله دریایی ۳۶ اینچ انتقال نفت خام پایانه صادراتی جاسک تکمیل شد.

از دیگر اخبار مربوط به شرکت ملی نفت ایران در هفته جاری می‌توان به بازدید رییس کمیسیون انرژی مجلس از طرح تولید زودهنگام میدان خشت و انتصاب مدیرامور حقوقی شرکت ملی نفت ایران و رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی اشاره کرد. رامین حاتمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اعلام کرد: میدان نفتی خشت در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به تولید زودهنگام می‌رسد و تا پایان سال آینده، توسعه این میدان با تحقق تولید روزانه ۲۰ هزار بشکه نفت تکمیل می‌شود.

برگزاری ۲ نشست بین‌المللی انرژی: سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، مجمع بین‌المللی انرژی و آژانس بین‌المللی انرژی این هفته در یازدهمین نشست هم‌اندیشی خود تاثیر ویروس کرونا بر بازارهای انرژی، چشم‌انداز امنیت جهانی انرژی و ثبات بازار را بررسی کردند. یوری سنتورین، دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف در این نشست تاکید کرد: با وجود همه‌گیر شدن کرونا، اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز نظم و انعطاف‌پذیری برجسته‌ای در اجرای بدون وقفه تعهدهای خود در قبال طرف‌های قرارداد نشان داده‌اند. نشست معرفی چشم‌انداز جهانی گاز در افق ۲۰۵۰ مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) هم این هفته برگزار شد و یوری سنتورین، دبیرکل این مجمع با اعلام اینکه تا سال ۲۰۵۰ تجارت ال‌ان‌جی، از تجارت گاز با خط لوله پیشی می‌گیرد و سهم آن به ۵۶ درصد می‌رسد، عنوان کرد: نگرانی ما از اعمال تحریم‌های یکجانبه و اعمال فراسرزمینی قوانین علیه اعضای مجمع است.

اختلاف مسکو و ریاض در آستانه برگزاری چهاردهمین نشست اوپک‌پلاس بازهم مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است و بلومبرگ در این زمینه نوشته است: با وجود رسیدن قیمت نفت به بالاترین سطح در یک سال گذشته، ریاض از اعضای اوپک‌پلاس خواسته است به‌شدت محتاط باشند. برخی نمایندگان گفتند عربستان به‌طور خصوصی اعلام کرده است که ترجیح می‌دهد تولید نفت این ائتلاف ثابت بماند، این در حالی است که مسکو به افزایش عرضه نفت تمایل دارد.

درگذشت زکی یمانی، وزیر نفت پیشین عربستان، رسیدن قیمت نفت به سطح ۶۷ دلار، انتصاب وزیر جدید انرژی الجزایر و  همچین تاخیر در برگزاری هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک از دیگر اخبار بخش بین‌الملل نفت در هفته جاری بوده است. برگزاری هشتمین سمینار بین‌المللی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که قرار بود ژوئن ۲۰۲۱ برگزار شود به ۲۹ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ موکول شد.

سایر اخبار: تدوین برنامه بلندمدت ۱۵ ساله برای حفظ شرایط تولید گاز، آغاز طرح تبدیل خودروهای مسافربر شخصی به دوگانه‌سوز و انتصاب رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از دیگر اخبار صنعت نفت در هفته جاری بوده است.

پیشنهاد هفته: «نگاه صفر یا صد به نقش‌آفرینی شرکت‌های داخلی و خارجی در طرح‌های نفتی راهگشا نیست» و «اما و اگرهای تمدید یک قرارداد صادرات گاز» عنوان دو مطلبی است که به ترتیب به تشریح آخرین فعالیت‌های شرکت متن در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و واکاوی تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به ترکیه پرداخته است که پیشنهاد می‌شود آن‌ها را بخوانید.

منبع: شانا

کلیدواژه: گزیده های نفتی هفته وزارت نفت اوپک جی یی سی اف بین المللی انرژی کارکنان صنعت نفت فرآورده های نفتی مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت ایران شرکت ملی وزیر نفت خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«میدج‌ها» در کمین گردشگران تالاب‌های گلستان

ایسنا/گلستان مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان نسبت به گزیده شدن گردشگران تالاب‌های گلستان با نیش «میدج‌ها» هشدار داد.

علی باقری در در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش جمعیت حشراتی با عنوان «میدج نیش‌زن» از خانواده سراتوپوگونیده در استان گلستان، اظهار کرد: بارندگی چند ماه اخیر و بیشتر شدن رطوبت خاک باعث افزایش جمعیت این حشرات در تالاب‌ها و مرز اینچه‌برون شده است.

وی نسبت به گزیده شدن توسط این حشرات هشدار داد و افزود: گردشگران هنگام بازدید از جاذبه‌های شمال شهرستان گنبدکاووس، از جمله بازارچه اینچه‌برون و تالاب‌های آلاگل و آلماگل و آجی‌گل مراقب نیش این حشرات باشند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه «میدج نیش زن» حشره‌ای سیاه رنگ در ابعاد یک تا سه میلی‌متر است، خاطرنشان کرد: گزش این حشره دردناک بوده و در برخی مواقع به صورت دسته جمعی به انسان حمله می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه گزش این حشره ناقل هیچ بیماری به انسان نیست، توضیح داد: فقط در محل نیش حساسیت جزئی پوستی ایجاد می‌شود.

باقری پوشیدن لباس‌های آستین بلند را از راه‌های پیشگری از گزیده شدن توسط این حشره عنوان کرد و گفت: خرطوم کوتاه این حشره سبب شده تا مناطق باز بدن از جمله صورت و دست‌ها را برای نیش زدن انتخاب کند.

وی اضافه کرد: قطعاً با گرم شدن تدریجی هوا و کاهش رطوبت و خشک شدن آب‌های راکد جمعیت این حشره کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱ درصدی مصرف سوخت در ۹ فروردین ۱۴۰۳/ توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین
  • صادرات تجهیزات پالایشی به پروژه‌های فراسرزمینی/ توزیع ۵۰ درصدی گاز مایع کشور به شیوه الکترونیکی
  • لزوم توجه به نقش راهبردی کارگاه‌های مرکزی مناطق نفت‌خیز جنوب در پیشبرد افزایش تولید
  • کیفیت و کمیت بنزین زیرذره بین
  • گام‌های رو به‌ جلو صنعت پالایش ایران در ۱۴۰۲ چه بود؟
  • «میدج‌ها» در کمین گردشگران تالاب‌های گلستان
  • افزایش ۵ درصدی مصرف بنزین استان قزوین در نوروز ۱۴۰۳
  • گزیده ای از جاذبه های گردشگری ایران + فیلم
  • انتخاب عکس نوجوان سبزواری درسالانه عکاسی از موزه‌های نفت
  • رونمایی از کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون»