Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آئین مجمه گردانی شامگاه جمعه همزمان با شب وداع با هشت شهید گمنام و دو شهید باهویت دوران دفاع مقدس با حضور مادران وخواهران شهید در حسینیه عاشقان ساری برگزاری شد.

مجمه گردانی آئینی است که مادران و خواهران مازندرانی در مراسم شهادت شهدا و آلاله‌های گمنام دوران دفاع مقدس برگزار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آئین وداع با ۱۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با شب رحلت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) در حسینیه عاشقان ساری برگزار شد و مادران وخواهران شهید، پیکرهای مطهر شهدای بازگشته به میهن را گلباران کردند.

آئین وداع با پیکرهای مطهر این شهیدان امشب بدون حضور جمعیت در حسینیه عاشقان کربلا ساری برگزار شد و پس از مراسم وداع تحویل نمایندگان شهرهای رامسر، چالوس، آمل و بهشهر می‌شود و پیکر دو شهید با هویت نیز در اختیار مسئولان شهرهای قائم‌شهر و محمودآباد قرار خواهد گرفت.

شهرستان بهشهر میزبان دو شهید ۲۱ ساله از تک دشمن در سال ۶۷ در منطقه فاو و ۱۸ ساله از عملیات کربلای ۵ شلمچه خواهد بود که در دانشگاه آزاد بهشهر خاکسپاری می‌شوند.

دو شهید دانشگاه آزاد چالوس ۲۰ و ۱۷ ساله به ترتیب از عملیات کربلای ۵ شلمچه و عملیات والفجر یک در فکه، دو شهید آمل ۲۴ ساله از عملیات کربلای ۸ در شلمچه و ۱۸ ساله از عملیات محرم شرهانی هستند که در دانشگاه آیت الله آملی تدفین می‌شوند.

دو شهید ۱۸ و۲۷ ساله رامسر در عملیات محرم منطقه شرهانی و عملیات والفجر یک منطقه فکه به شهادت رسیدند ودر پارک شهرداری (شهدا) خاکسپاری خواهند شد.

همچنین پیکر سرباز وظیفه ارتشی شهید علی اکبر محمدی فرزند جان محمد که در تاریخ ۱۱ دی در درگیری میمک به شهادت رسید، پس از ۴۰ سال به زادگاهش قائم‌شهر باز گشت و پیکر شهید منوچهر تقدسی نیز پس از ۴۰ سال به میهن بازگشت.

کد خبر 5156731

منبع: مهر

کلیدواژه: شهید وداع با شهدای گمنام ساری ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر شیراز زلزله مشهد کرونای انگلیسی بارش برف اردبیل سی سخت عکس استانها دفاع مقدس دو شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۰۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سکینه خاتون مهدیان پور» عصر دوشنبه در نشست حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه فعالیت در حوزه دفاع مقدس موجب افزایش غنای این حوزه خواهد شد، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی برای تمام اقشار جامعه برنامه دارد.

وی با اشاره به وجود سه هزار و ۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور، افزود: ۱۲۳ کتابخانه عمومی در استان مازندران در دو حوزه روستایی و شهری فعال است که ۳۸ کتابخانه در روستاها فعالیت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به تهیه تقویم فرهنگی سالانه در این اداره کل ادامه داد: یکی از موضوعات مورد تأکید در این تقویم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مهدیان پور با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد در حوزه دفاع مقدس، رونمایی از کتاب «دایی» خاطرات رزمنده ایثارگر «علی یحیی‌پور»، کتابواره شهدای خلبان مازندران، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، مسابقات کتاب و کتابخوانی و جشنواره کتابخوانی رضوی را از جمله فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مازندران با بیان اینکه در سالجاری فعالیت‌های ما با محوریت دومین اجلاسیه ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران انجام می‌شود، تصریح کرد: به همت این اداره کل و با مشارکت برخی نهادها از پوستر نشان ادبی سرو سرخ در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان رونمایی شد.

وی با بیان اینکه نشان ادبی سرو سرخ فرصتی برای معرفی کتاب و نویسندگان گمنام حوزه دفاع مقدس استان مازندران است، تأکید کرد: این جشنواره با موضوع بررسی کتاب‌های جبهه مقاومت، شهدا، جانبازان و رزمندگان است که در ۱۰ سال اخیر به رشته تحریر درآمده است در بخش‌های خاطره نویسی و داستان و بخش ویژه‌ای که با عنوان نقش زنان مازندران در جنگ، برای این نشان ادبی درنظر گرفته شده برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مازندران در پایان هم افزایی و تعامل بیشتر را عامل موفقیت در فعالیت‌ها برشمرد و پیشنهاد ایجاد کتابخانه ویژه دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس مازندران داد، خاطرنشان کرد: این کتابخانه اولین کتابخانه ویژه دفاع مقدس خواهد بود.

کد خبر 6085837

دیگر خبرها

  • کشف پیکر‌ مطهر ۷ شهید در منطقه عملیاتی والفجر ۱ +فیلم
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان
  • آیین بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • رونمایی از گواهینامه ثبت رویداد «بیل‌گردانی» در تقویم گردشگری
  • تشییع پیکر مادر و همسر شهیدان سلطانی
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ