Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی سیاسی یمن بابیان این که ملت ما به دفاع از میهن و کرامت خود ادامه می دهد، گفت که بایدن برای اثبات و عملی کردن حرف هایش در زمینه صلح در یمن، ابتدا کارشناسانش را که نبرد مارب را فرماندهی می کنند ، خارج کند.

قدس آنلاین: به گزارش شبکه خبری المسیره، محمد علی الحوثی روز جمعه در جریان راهپیمایی که امروز در صنعا پایتخت یمن با شعار «محاصره ائتلاف متجاور آمریکایی، ملت یمن را کشتار می کند» گفت: عربستان باید از خود، در مرزهایش دفاع کند نه در مارب یمن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین به اظهارات رئیس جمهوری جدید آمریکا برای توقف جنگ یمن اشاره کرد و افزود: اگر بایدن در عمل خواهان صلح است، باید کارشناسانش را که نبرد مارب را فرماندهی می کنند از آنجا بیرون ببرد و انگلیس نیز تجهیز هواپیماهایی که شهروندان یمنی در مارب و دیگر جبهه ها را هدف قرار می دهند، متوقف کند.

الحوثی گفت: ملت یمن از آغاز حملات متجاوزان تغییر نکرده و همچنان  صبور و استوار مانده و این پاسخ به کسانی است که روی پایان یافتن صبر ملت ما شرط بندی کرده اند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن همچنین با انتقاد از نقش شورای امنیت سازمان ملل طی ۶ سال تجاوز ائتلاف سعودی به یمن از جمله درگیری های استان مارب گفت: مارب هرگز جبهه آرامی نبوده و شورای امنیت برای همیشه در قبال تجاوز سکوت کرد، این شورا از آغاز تجاوز کجا بود که امروز بیدار شده و خواستار توقف جنگ است.

وی با بیان اینکه کشورهای متجاوز مسئول قحطی هستند که «مارک لوکوک» هماهنگ کننده کمک های فوری سازمان ملل اخیرا به آن اشاره کرده، افزود: این فرد نیز خودش مسئول محاصره یمن و بحران فرآورده ای نفتی است.

وی گفت: نماینده آمریکا در امور یمن نیز حامل طرح صلح نیست.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محمد علي الحوثي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن عملیات‌های خود علیه اسرائیل را افزایش می دهد

به گزارش همشهری آنلاین، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای، از تداوم جنایات هفت ماهه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه انتقاد کرد؛ جنایاتی که آخرین مورد آن، کشتار وحشیانه مردم در بیمارستان «ناصر» در خان‌یونس بوده است.

انصارالله با بیان اینکه کشتارهای جمعی مردم غزه، نشانگر کینه‌توزی و جنایتکاری بی‌سابقه صهیونیست‌هاست، تأکید کرد: اگر حمایتهای آمریکا و غرب و سکوت خفت‌بار کشورهای عربی و ناتوانی سازمان ملل نبود، جنایات صهیونیستها علیه ملت فلسطین هم صورت نمی‌گرفت.

این جنبش یمنی با تأکید بر ادامۀ حمایت‌های ملت این کشور از مردم فلسطین، از نیروهای مسلح یمن خواست که عملیات‌های دریایی خود را علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریاهای سرخ و عرب و اقیانونس هند افزایش دهند.

کد خبر 846486 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه یمن

دیگر خبرها

  • نتانیاهو خواهان طولانی‌شدن جنگ و گسترش آن در منطقه است
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • انصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خورد
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • ارتش یمن عملیات‌های خود علیه اسرائیل را افزایش می دهد
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم