Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@02:22:16 GMT

دانشمندان در حال ساخت «دوقلوی دیجیتال زمین» هستند

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۰۴۸۰

دانشمندان در حال ساخت «دوقلوی دیجیتال زمین» هستند

دانشمندان در حال توسعه یک «دوقلوی دیجیتال» زمین هستند تا به کمک آن بتوانند وقایع مربوط به گرمایش جهانی که در آینده رخ خواهد داد را پیش بینی کنند.

به گزارش ایمنا، آی ای نوشت: در بیانیه مطبوعاتی مؤسسه فناوری فدرال زوریخ آمده است که نسخه دیجیتالی کل زمین به آنها امکان می‌دهد بتوانند تمام سناریوها را بررسی کنند تا پیش بینی کنند که در آینده چه چیزی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعه «دوقلوی دیجیتال» در تحقیقی که این ماه در مجله "Nature Climate Change" منتشر شده است به عنوان «شبیه سازی سیستم زمین» توصیف شده است. به گفته محققان این سیستم از چارچوب روش شناختی مرتبط در پیشرفت‌های استثنایی در پیش بینی عددی آب و هوا استفاده خواهد کرد.

هدف این است که این مدل بتواند تأثیرات سیاست‌های اقلیمی و سایر عوامل را قبل از وقوع بررسی کند که این موضوع بهترین راه برای کاهش اثرات گرمایش جهانی است.

این سیستم بخشی از یک پروژه ۱۰ ساله است که توسط اتحادیه اروپا تحت عنوان "Destination Earth" در حال اجرا است. هدف از این پروژه قرار دادن بشریت در مسیر درست دستیابی به کربن خنثی خالص تا سال ۲۰۵۰ است.

دانشمندان Destination Earth می‌گویند آنها برای ساخت مدلی با قابلیت شبیه سازی شرایط پیچیده آب و هوایی با دانشمندان و مهندسان کامپیوتر همکاری نزدیک خواهند داشت.

در بیانیه مطبوعاتی مذکور همچنین آمده است که محققان از هوش مصنوعی و کلان داده برای «سرعت بخشیدن به شبیه سازی‌ها و به دست آوردن مهمترین اطلاعات از مقادیر زیادی داده» استفاده خواهند کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 477688

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زمین گرمایش جهانی کره زمین دانشمندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی ساخت زمین چمن مصنوعی ِمجموعه‌ی گروه ۴۱۱ رزمی، مهندسی ارتش در بروجرد و سالن سرپوشیده روستای خایان با اعتبار بیش از ۸ میلیارد تومان در این شهرستان آغاز شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد
  • بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!
  • کشف بزرگترین سیاهچاله در نزدیکی کره زمین
  • فوتبال از دریچه فان؛ لیگ کشاورزان در واقعیت
  • اینتل و چند شرکت دیگر متعهد به ساخت ابزارهای سازمانی هوش مصنوعی مولد باز شدند
  • بازدید ستاره‌های چلسی از مک لارن و دیدار با نوریس + عکس
  • استفاده از کمک داور ویدیویی در فوتسال جام ملت‌های تایلند
  • پیش‌بینی زمان وزش طوفان‌های گرد‌ و غبار با هوش مصنوعی
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال
  • تبدیل داده‌ها به صدا/ ذخیره‌سازی امن و سریع اطلاعات در حافظه کوانتومی