Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی  روز جمعه در دیدار با فعالین فرهنگی و سیاسی استان در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم‌آباد اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون بر اساس مکتب امام خمینی (ره) یک نظام ولایی را پایه گذاری کردیم که نقطه آرمانی آن احیای دین مبین اسلام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی گفت: نظام اسلامی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و اکنون می‌توان با سپردن امور به جوانان انقلابی در اداره کشور پوست‌اندازی کرد.

او با بیان اینکه در ابتدای انقلاب تجربه کافی نداشتیم و روش‌های جدیدی برای اداره کشور مورد نیاز بود که در گذشته این روش‌ها وجود نداشت، افزود: از همان ابتدای انقلاب امام‌خمینی (ره) ساختاری را ایجاد کرد که در این راستا نهاد‌های انقلابی ایجاد شد که بتواند اهداف انقلاب را پیش ببرند، اما از روش‌های ابداع شده توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی فاصله گرفتیم و دستگاه‌های اجرایی بر نهاد‌های مردمی حاکم شدند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا اکنون یک نهاد انقلابی با محدودیت‌های زیادی با نام بسیج مستضعفین باقی مانده است.

هاشمی تصریح کرد: اکنون زمان آن رسیده است که کارآمدی نظام اسلامی را در درون نظام اصلاح کنیم و رویکرد‌ها را تغییر داده و ظرفیت‌ها را شناسایی و جمع آوری کنیم و ایران قدرتمند را بسازیم.

او ادامه داد: اکنون بر سر یک انتخاب بزرگ هستیم و روش اداره کشور باید تغییر کند همچنین باید مردم در اداره کشور سهیم باشد چرا که امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب کشور را به مردم سپرد و مردم انقلابی با مشارکت هم باید کشور را اداره کنند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی مردم توانستند این واقعه مهم را اداره کنند اظهار کرد: الگوی جریان مقاومت در عراق، سوریه و لبنان توسط مردم اداره می‌شود و به پیروزی رسیده است و این جریان فرهنگی را در قالب‌های مختلف باید پیاده سازی کنیم.

هاشمی گفت: باید به دنبال پیاده سازی حکومت عدل علی باشیم و باید به شعار‌های انقلاب پایبند بود و امور باید به مردم سپرده شود.

او افزود: باید دولت محلی را مردمان هر منطقه انتخاب کنند و حضور نخبگان می‌تواند در این راستا موثر باشد چرا که نظام شایستگی بسیاری دارد و باید افراد لایق انتخاب شوند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مرکزگرایی در استان‌ها باعث شده که به جز کلانشهر‌ها دیگر شهرستان‌ها پیشرفت نکنند و لرستان به علت مساله اشتغال و نرخ بالای بیکاری یک استان ویژه می‌باشد که از منابع طبیعی به علت نبود علم و فناوری و نبود سرمایه‌گذاری مناسب بی‌بهره مانده که موجب مهاجرت نیروی انسانی شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه نرخ سرمایه‌گذاری دولت باید بر اساس شاخص عقب ماندگی هر استان افزایش یابد گفت: دولت تنها ۱۵ درصد از سرمایه گذاری در قالب توسعه کشوری نقش دارد و ۸۵ درصد دیگر متعلق به بانک‌ها و بنگاه‌های غیردولتی و یا بخش خصوصی است.

او ادامه داد: سرمایه‌گذاری عظیم در برخی از استان‌ها صرفاً دولتی نیست و با مشارکت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ داخلی و خارجی رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی فعالین سیاسی مجلس شورای اسلامی ابتدای انقلاب سرمایه گذاری اداره کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ دبیرعلمی همایش علمی اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران با اشاره به اینکه به این همایش ۱۰ مقاله علمی در زمینه سه محور همایش ارائه شده است گفت عوامل اقتصادی مهار تورم، عوامل ساختاری مهار تورم و الزامات اقتصاد ایرانی در زمینه مهار تورم از محور‌های این همایش بودند.

وی اضافه کرد این همایش یک روزه علمی با همکاری ۱۵ نهاد و مرکز علمی و باهدف کمک به تحقق شعار سال و ارائه راه حل برای چالش ها‌ی اصلی اقتصادی کشور برگزار می‌شود.

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم در نوبت عصر این همایش با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد اسلامی در گرو میدان داری مردم در اقتصاد است گفت حضور مردم در اقتصاد و افزایش مشارکت مردم در اقتصاد راه‌حل رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

محمدمنان رئیسی با تاکید بر ضرورت پیدا کردن راه‌های ورود مردم به اقتصاد گفت هر زمانی که مردم به اقتصاد ورود کنند دچار تحول و موفقیت‌های زیادی در اقتصاد می‌شویم و بها دادن به سرمایه‌های خرد مردم یکی از راه‌های تحقق مشارکت مردم در اقتصاد است.

وی با بیان اینکه تمرکز گرایی در اقتصاد و حذف مردم در اقتصاد از مشکلات و آسیب‌های اقتصاد کشور است افزود برای رشد مشارکت مردم باید نهاد دانشگاه و حوزه میدان داری کنند و در این زمینه نیازمند جهاد علمی هستیم و باید جهاد علمی را در مدیریت کشور ضریب دهیم

دیگر خبرها

  • نهایت آمادگی دفاعی از الزامات یک کشور اسلامی است/ سپاه مجموعه ای از جوانان مؤمن و ولایتمدار است
  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما چه نتیجه‌ای دارد؟
  • رشد ۱۶ درصدی مخاطبان صدا و سیما نسبت به سال قبل/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • ماموریت‌ها و راهکارهای تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب