Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@08:00:41 GMT

روز بدون فوتی کرونا در سمنان

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۰۶۱۰

روز بدون فوتی کرونا در سمنان

کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان عصر جمعه(8 اسفند 99) اعلام کرد: ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته جان کسی را در استان سمنان نگرفت ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان کسی را در استان سمنان نگرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع این ویروس تا ظهر جمعه تعداد جانباختگان این بیماری در استان ۹۲۰ نفر باقی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان عصر جمعه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد:  ۶۶ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به ۲۴ هزار و ۹۶۵ نفر رسید.

بنابر این گزارش، ۱۲۰ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و  از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۱۷ هزار و ۹۳۷ نفر تاکنون به صورت سرپایی درمان شدند.

طبق اعلام عصر جمعه این کمیته، با ترخیص ۱۳ بیمار دیگر، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۷ هزار و ۵۵۸ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز ابراز داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۷ هزار و ۶۴۹ مورد مثبت ویروس کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شد.

نوید دانایی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته (از ۷ الی ۸ اسفند ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع این ویروس تاکنون به چهار هزار و ۶۳۳ نفر رسیده است و سیزده هزار و ۱۶ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

وی افزود: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه نیز به سه هزار و  ۸۸۴ نفر رسید./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات پیشگیرانه در تصادفات جرحی استان سمنان تشدید شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران و شورای راهبری وضعیت تصادفات استان به میزبانی سالن جلسات مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن بیان اینکه به دنبال ارائه خدمات مطلوب‌تر به منظور کاهش تصادفات فوتی و جرحی در استان هستیم، ابراز داشت: یکی از این اقدامات مؤثر رسیدگی به سوپر مارکت ها، سرویس بهداشتی مجتمع‌های بین راهی و بوستان هنر داخل شهرها است.

وی ضمن بیان اینکه استراحت یک ربع بعد از دو ساعت رانندگی هوشیاری راننده را افزایش می‌دهد، افزود: ایجاد استراحتگاه‌های بین راهی بهترین بهانه برای این منظور است که باید به آن توجه شود.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در نوروز سال جاری کاهش تصادفات فوتی را نسبت به سنوات قبل در استان شاهد بودیم، ابراز داشت: این می‌طلبد تا اقدامات پیشگیرانه برای کاهش تصادفات جرحی نیز در استان تشدید شود.

هاشمی ضمن بیان اینکه تمام امکانات استان به منظور کاهش هرچه بیشتر تصادفات فوتی و جرحی در سطح شهرها و راه‌های استان باید بیش از پیش بسیج شود، تصریح کرد: تقویت اقدامات فرهنگی در راستای ایجاد نشاط اجتماعی در بوستان‌ها و مناطق شهری در راستای خدمت به مسافران و زائران امام هشتم (ع) می‌تواند یکی از راهکارها باشد.

وی ضمن بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته هیچ‌گونه کمبودی در تأمین سوخت در جایگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی استان تاکنون وجود نداشته است، افزود: می‌طلبد تا پایان ایام تعطیلات نوروز این مهم ادامه داشته باشد.

کد خبر 6062912

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد فوتی های تصادف در سمنان به ۹ نفر
  • تصادف‌های فوتی در استان سمنان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • اقدامات پیشگیرانه در تصادفات جرحی استان سمنان تشدید شود
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۶ فروردین؛ ۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • تزریق ۲۳۶۷ مورد واکسن هاری از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • ۲۳۶۷ مورد تزریق واکسن هاری از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • بیش از ۲ هزار تزریق واکسن هاری از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون