Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:50:59 GMT

مراسم شب وداع با شهدای دفاع مقدس در ساری برگزار شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۰۷۰۱

مراسم شب وداع با شهدای دفاع مقدس در ساری برگزار شد

به گزارش ایرنا ، پیکر هشت شهید گمنام دفاع مقدس و شهیدان علی‌اکبر محمدی و منوچهر تقدسی پس از برگزاری مراسم استقبال در قائمشهر و برپایی مراسم تشییع خودرویی و موتوری در مسیر قائمشهر تا ساری و خیابان‌های مرکز استان، عصر امروز به حسینیه عاشقان کربلای ساری منتقل شد و تعدادی از مسئولان و اعضای خانواده شهدا و ایثارگران در مراسمی محدود با پیکرهای این شهدا وداع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از فرماندهان سپاه ، فرماندار مرکز استان و حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند. مراسم همچنین به صورت مستقیم از شبکه سیمای استانی پخش شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در این مراسم با اشاره به تاخیر چند باره این مراسم به دلیل شیوع کرونا اظهار کرد: قرار بود اسفند ۱۳۹۸ میزبان و مهمان این شهدا باشیم ، اما کرونا برگزاری این برنامه را به تاخیر انداخت. امسال هم دو تاریخ را برای برگزاری این مراسم در نظر گرفتیم، اما باز هم به دلیل شیوع کرونا برگزاری مراسم به تعویق افتاد تا این که توفیق پیدا کردیم در شب وفات حضرت زینب (س) و شب هفتم شهید مدافع امنیت مصطفی نوروزی، در خدمت شهدای خوشنام‌ و دو شهید عزیز باشیم.

سردار عبدالله ملکی ضمن قدردانی از همه مسئولان و افرادی که در برپایی مراسم شب وداع و تشییع شهدا با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی افزود : از همه مسئولان و همراهان از جمله فرماندهان سپاه شهرستان‌های آمل، قائمشهر، محمودآباد، ساری، چالوس، رامسر و بهشهر سپاسگزاریم ،بویژه از فرمانده سپاه رامسر و شهردار این شهر و پیشکسوت‌های دفاع مقدس و رزمندگان بسیجی رامسر که برای خاکسپاری شهدای خوشنام در رامسر دغدغه داشتند و هنوز هم دارند و قرار شد پیکر دو شهید خوشنام در کنار مصلای این شهر به خاک سپرده شود.

وی خاطرنشان کرد: با پیکرهای شهدا امشب و فردا در آیین ‌هایی که در شهرهای مختلف پیش‌بینی شده وداع می شود و روز یکشنبه رأس ساعت ۱۰ صبح همزمان در شهرستان‌های مختلف پیکر شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

شهید علی‌اکبر محمدی یکی از شهدایی که پیکرش امروز وارد مازندران شد، متولد دوم اسفند ۱۳۳۵ در روستای بای‌کلا از توابع شهرستان قائمشهر است که نوزدهم دی سال ۱۳۵۹در سن ۲۴ سالگی در منطقه عملیاتی مهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منوچهر تقدسی دیگر شهید مازندرانی دفاع مقدس نیز از شهرستان محمودآباد است که ۳۸ سال پیش با ۱۷ سال سن در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام حسین حلواییان که به عنوان سخنران مهمان در این مراسم حضور داشت نیز با اشاره به ایثارگری‌های شهدا در دوران دفاع مقدس گفت: در اینگونه مراسم شهدا به ما یادآوری می‌کنند که همواره مدیون خونشان هستیم و با روحیه اشرافیگری و توهم ژن خوب و آقازادگی و غارت بیت‌المال مسلمین نمی‌توان راه شهدا را طی کرد.

وی افزود: شهدا به ما یاد داده‌اند که اگر دشمنان ما را محاصره اقتصادی کنند از مکتب رمضان هستیم و مولای ما علی(ع) است و اگر محاصره نظامی شویم فرزندان محرمیم و مولای ما حسین(ع) است. ملتی که مقابله با محاصره اقتصادی را از فرهنگ رمضان و شهادت‌طلبی را از امام حسین(ع) درس گرفته بن‌بستی نخواهد داشت، به شرطی که در مسیر ولایت قدم برداریم.

در این مراسم شب وداع تعدادی از بانوان نیز با برگزاری سنت مازندرانی « مجمه‌به‌سر » که در سوگ جوانان برگزار می‌کنند یاد شهدا را گرامی داشتند.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است شهرستان‌های بهشهر، آمل، چالوس و رامسر میزبان شهدای گمنام دفاع مقدس باشند و دو شهید شناسایی شده نیز در زادگاه خود –قائمشهر و محمودآباد- تشییع و به خاک سپرده شوند.

 در محوطه دانشگاه آزاد بهشهر پیکر یک شهید ۲۱ ساله تفحص شده در منطقه فاو و یک شهید ۱۸ ساله مربوط به عملیات کربلای ۵ به خاک سپرده می‌شود. در محوطه دانشگاه آزاد چالوس نیز دو شهید ۲۰ و ۱۷ ساله که به ترتیب از عملیات کربلای ۵ شلمچه و عملیات والفجر یک در فکه به شهادت رسیدند خاکسپاری می‌شود.

دو شهید ۲۴ ساله و ۱۸ ساله از عملیات کربلای ۸ و عملیات محرم نیز قرار است در دانشگاه آیت‌الله آملی شهرستان آمل به خاک سپرده شوند. پیکر یک شهید ۱۸ ساله و یک شهید ۲۷ ساله نیز که به ترتیب در عملیات محرم و عملیات والفجر یک به شهادت رسیدند در محوطه مصلای رامسر قرار است روز یکشنبه به خاک سپرده شود.

مازندران در حال حاضر میزبان پیکر ۳۲۴ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است. با خاکسپاری پیکر هشت شهید جدید افتخار میزبانی مازندران به ۳۳۲ شهید افزایش می‌یابد. همچنین در حال حاضر ۸۸ نقطه مازندران یادمان شهدای گمنام وجود دارد.

برچسب‌ها ساری دفاع مقدس چالوس شهید مازندران محمودآباد آمل قائم شهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری دفاع مقدس چالوس ساری دفاع مقدس چالوس شهید مازندران محمودآباد آمل قائم شهر اخبار کنکور خاک سپرده دفاع مقدس یک شهید دو شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران گفت: نخستین پرواز اعزام زائران عمره مفرده از مازندران در تاریخ ۱۰ اردیبهشت انجام خواهد شد.


حسنی افزود: پرواز‌های عممره مفرده پس از ۹ سال، دوباره از سر گرفته شد و در این تنها پرواز عمره از فرودگاه شهدای ساری، دو کاروان از مازندران و یک کاروان از استان گلستان راهی سرزمین وحی خواهند شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش ظرفیت پرواز‌ها و تعداد زائرین و عوامل کاروانها، عملیات حج تمتع در قالب ۳۲ کاروان و با بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ زائر از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی الهی انجام خواهد شد.


حسنی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته به منظور ارائه خدمات و تشریفات پروازی بهتر به حجاج بیت الله الحرام، جلسات هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط تشکیل شده است و فرودگاه شهدای ساری آمادگی کامل برای انجام عملیات حج عمره و تمتع سال ۱۴۰۳ را دارد.

 


فرودگاه شهدای ساری جزو پیشتازان فرودگاه‌های اعزام کننده زائرین عمره و تمتع بوده و ان شاالله با برنامه ریزی‌های صورت گرفته خدمات مطلوب و شایسته‌ای به حجاج محترم در انجام عملیات عمره مفرده و حج تمتع ۱۴۰۳ ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • اعزام زائران عمره مفرده از ۱۰ اردیبهشت
  • هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود