Web Analytics Made Easy - Statcounter

با معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در گرگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، با معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در گرگان به کار خود پایان داد و به برگزیدگان این جشنواره بیش از 100 میلیون تومان جایزه نقدی و تندیس جشنواره با نمادی از مناره تاریخی مسجد جامع گرگان اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس رای هیئت داوران «عماد خدابخش» برای «شوفر»، «حمید فنایی» برای «مرگ‌ تدریجی»، «ماهان عمادی» برای «عزیز»، «سیامک سلیمانی» برای «یونس»، «محمدرضا وطن دوست»  برای «لِسِک»، «آیدین افخمی» برای «وضعیت اورژانسی» نامزدهای بهترین این جشنواره بودند.



«علیرضا حیدری» با «اَرسو»، «مجید گرجیان» برای «موج کوتاه»، «وحید بیوته» برای «مرگ‌تدریجی» ، «آرمان فیاض» برای «شوفر»، «هادی ثابت شوکت آباد » برای فیلم «کاکُل»،«حامد بقاییان» برای «گوشه پوسیده مرگ»، «امیر پورحکمت »برای «گیزلین» نامزدهای بهترین فیلمبرداری چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی شدند.

 

نامزد بهترین فیلمنامه و پژوهش نیز براساس نظر داوران برای «ابوالفضل عزیزی» و «سیما رسولی» برای «گناه»، «مریم اسمی خانی» و «وحید حسن زاده» برای «وضعیت اورژانسی»، «علی خوشدونی فراهانی» برای «تکلیف»، «ابوذر حیدری» برای «مینی‌بوس»، «نوشین معراجی» برای «برادر» و «الهام معروفی» برای «۳۳۰ سی سی خاطره» در نظر گرفته شد.



«نازنین رمضانی» برای «وضعیت اورژانسی»، «سهیل قنادان» برای «برادر»، «یاسمن نصیری» برای «عزیز»، «حسام خلیل نژاد» برای «حوالی حریم» و «شراره منصورآبادی» برای «ماهَکان» نیز نامزد بهترین بازیگران شدند.


«کمیل سهیلی» برای «شریک» از خراسان رضوی، «جمشید فرجوند فردا »برای «کاک ئیرج» از کردستان، «الهام آقالری» برای «شهر زیبای من» از تهران، «شهریار پورسیدیان» برای «نور، سایه، زندگی» از گیلان، «مهدی شعبانی» برای «از بخشش تا رویش» از مازندران، «آرمان قلی پور دشتکی» برای «فرزندان خونیار» از چهارمحال و بختیاری نامزد بهترین فیلم مستند شدند.
 

گفتنی است نامزدهای بهترین صدا نیز در این جشنوار «رامین ابوالصدق» برای «خولانه وه»«آرش قاسمی» و «محمد قاسمی» برای «نهنگ سفید»، «مجتبی والی نژاد» برای «کاکل»، «مهراد ابوالقاسمی» و «عرفان ابراهیمی» برای «گوشه پوسیده مرگ»، «مهرشاد ملکوتی » برای «این سو و آن سو»، «محمدحسین ابراهیمی» برای «مینی ‌بوس»و «جواد جهانگیری» و «سیامک سلیمانی» برای «یونس» بودند.
 

نامزد بهترین فیلم داستانی نیز از نظر داوران «مریم اسمی خانی» برای «وضعیت اورژانسی» از تهران، «رضا نجاتی» برای «شوفر» از خراسان رضوی، «نوشین معراجی» برای «برادر»از تهران، «علیرضا سلمانپور» برای «گیزلین» از اردبیل، «ابوذر حیدری» برای «مینی ‌بوس»از تهران معرفی شدند.

 

نامزد بهترین فیلم پویانمایی چهاردهمین جشنواره نظری از نظر داوران نیز «ملیحه غلامزاده» برای «کلاف» از تهران، «فاطمه حسنی» برای «سنگ های سپید» از تهران، «لیدا فضلی» برای «این سو آن سو» از زنجان، «امیر مهران» برای «نهنگ سفید» از تهران، «هژیر اسعدی» برای «خولانه وه» از کردستان معرفی شدند.


نامزد بهترین فیلمنامه این جشنواره نیز مربوط به «حامد اصلانی» برای آثر «بهمن» از تهران، «علیرضا رواده» برای «ماده سگ» از تهران، «امیرحسین ریاحی» برای «دزدان غیر دریایی» از چهارمحال و بختیاری«محمدعلی هاشم‌پور» برای «آواز قو» از مازندران، «نسرین محمدپور» برای «دست چپ من» از خراسان رضوی، «رضا بسطامی» برای «مسافر» از مازندران بودند

 

همچنین در کنار تجلیل از برگزیدگان در بخش‌های مستند، داستانی، فیلمنامه، پویانمایی، موبایلی و نوجوان این جشنواره از دو چهره پیشکسوت سینمای ایران «مهدی فخیم ‌زاده »و «محمدعلی نجفی» تجلیل شد.

 

در این مراسم پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط «عادله کشمیری»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان  قرائت شد.

 

در متن پیام «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

 

«چهاردهین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی» به میزبانی استان گلستان، جلوه ای از ارادت به شمس الشموس، امام الرئوف حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) بود و فضایی را برای گفتمان آفرینی هنرمندان این مرز و بوم فراهم آورده تا با زبان گویای هنر سینما  به جریان سازی فرهنگی با تکیه بر آموزه های جوشیده و روییده از وجود مبارک انیس النفوس، خسرو اقلیم طوس بپردازند.

 

با قدردانی از هنرمندان  و دست اندرکاران برپایی این رویداد معنوی و هنری؛ امیدوارم از سیره آن امام هُمام  الگو پذیریم که همواره مبتنی بر اخلاق انسانی، مهرورزی، مدارا، مخاطب شناسی و وحدت آفرینی بود و در یک گفتمان و هم افزایی توسعه بخش، مولد و مُنادی روزهای روشن تری برای ایران اسلامی باشیم.»

 

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی جوایز جشنواره رضوی برگزیدگان جشنواره رضوی جشنواره رضوی وزیر ارشاد چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی نامزد بهترین فیلم وضعیت اورژانسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، سعید زمانی معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: با نظر هیات داوران جشنواره آیین‌های نمایشی، میدانی و خیابانی روستایی و عشایری رضوی ۷ گروه تئاتری در روستای کردر رضوی به رقابت خواهند پرداخت.

وی در این باره اظهار کرد: یکی از بخش‌های ششمین جشنواره روستایی آسمان هشتم مربوط به آیین‌های نمایشی و روستایی رضوی خواهد بود. با توجه به آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، ۷ اثر مجوز حضور در هرمزگان برای رقابت با سایر گروه‌ها را پیدا کرده اند.

معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) بیان کرد: در همین راستا استان‌های آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگلویه و بویراحمد و هرمزگان صاحب نماینده برای شرکت در این رقابت‌ها هستند.

وی در پایان عنوان کرد: گروه راد از صومای برادوست ارومیه، باغ انار از باغ انار لردگان، نبی اکرم از زرکی میناب، انگاره از شهوار میناب و ضامن آهو از سیله در کردر رضوی از توابع شهرستان میناب به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 6081309 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • پایان حرفه رکورددار شنای مسافت کوتاه جهان
  • «ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • فهرست نهایی گروه‌های منتخب جشنواره آئین‌های نمایشی روستایی رضوی اعلام شد
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی