Web Analytics Made Easy - Statcounter

مارکو فان باستن در بخشی از کتاب خود به یک اتفاق تلخ که در گذشته برایش رخ داده اشاره کرده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مارکو فان باستن یکی از بهترین بازیکنان جهان در زمان خود به حساب می آمد؛ جایی که او با لباس تیم های آژاکس و آث میلان نمایش های فوق العاده ای از خود ارائه می داد و سه بار در سال های 1988، 1989 و 1992 جایزه توپ طلا را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شش لیگ، دو جام اتحادیه اروپا، یک دوره Recopa، دو سوپرکاپ اروپا، دو جام بین قاره ای و جام ملت های اروپا با هلند از جمله افتخارات فان باستن به حساب می آید.

فان باستن یک زندگی ورزشی پر از موفقیت داشت اما آسیب دیدگی مچ پا باعث شد که او زودتر از انتظار با فوتبال خداحافظی کند. با این حال او فکر نمی کرد که بعد از بازنشستگی نیاز به کار کردن داشته باشد اما سرمایه‌گذاری های بد و البته اعتماد به نفس کاذب باعث شد که این شرایط سخت را تجربه کند.

اسطوره فوتبال هلند اکنون در بخشی از کتاب زندگی نامه خود به صحبت درباره این مسائل پرداخته است: " احساس می کنم لحظه خوبی برای صحبت درباره داستان من است. از دید خودم واقعیت را می‌گویم؛ داستانی که هرگز آن را تعریف نکرده ام و می توانم با بیان برخی مسائل را روشن کنم. به کسی رحم نخواهم کرد."

فان باستن در این کتاب 318 صفحه ای از آرزوی دوران کودکی خود برای تبدیل شدن به بهترین بازیکن جهان گفته است. او همچنین از رابطه اش با هموطن و اسطوره خود یعنی یوهان کرویف و مسائلی نظیر مصدومیت ناحیه مچ پا نیز صحبت کرده است.

"آقای فان باستن موظف است قبل از 31 دسامبر 2001، تسویه حساب مالیاتی آژانس مالیاتی هلند را به طور کامل پرداخت کند: 32.8 میلیون یورو. "

این یکی از تلخ ترین دیالوگ هایی است که در کتاب فان باستن به آن اشاره شده است. این اتفاق بعد از بازگشت او از موناکو به هلند رخ داد که شامل 100 درصد جریمه مالیاتی نیز می شد. فان باستن برای حل مشکل خود به یک وکیل خبره که پدر زن یوهان کرویف نیز به شمار می‌آمد و یک تیم خبره مالیاتی رجوع کرد اما نتیجه آن چیزی نبود که بخواهد. در واقع او بخش زیادی از سرمایه خود را از دست داد و فقط 13 میلیون یورو برایش باقی ماند که از این اتفاق به عنوان یکی از تلخ‌ترین مسائل زندگی‌اش در کتاب زندگی‌نامه خود یاد کرده است.

فان باستن در کتابش پیرامون وضعیت خود در آن مقطع جمله جالبی را به کار برده و گفته است: " کسی گرگ وال استریت را دیده است؟ احساس کردم صحنه ای از آن فیلم است."

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فان باستن فوتبال اسطوره هلندی فان باستن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

علیرضا فخاری در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران، با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

فخاری بیان کرد: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، بیان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کرد‌ها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار عدم پرداخت مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و افزود: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • فن‌پرسی در آستانه نخستین تجربه سرمربیگری
  • استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول
  • انتقاد فان باستن از رشفورد؛ مگه داری با رفیقات فوتبال بازی می‌کنی؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • فصل برای دیونگ تمام شد/ هافبک هلندی به یورو می‌رسد
  • «محل سگ بگذارید لطفا!»
  • عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر
  • بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند