Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس حوزه مسکن گفت: ذی‌نفعان احتکار خانه‌های خالی در تلاش‌اند تا از اجرای درست قانون مالیات بر خانه‌های خالی و افزایش عرضه در بازار مسکن جلوگیری کنند.

محمد عدالتخواه؛ کارشناس و پژوهشگر حوزه مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو با بیان این‌که خالی بودن بسیاری از خانه‌ها در شرایطی که تولید مسکن به شدت کاهش پیدا کرده منطقی نیست، گفت: این مسئله مصداق بارز احتکار است که در تمامی دنیا از طریق وضع مالیات‌های مختلف با آن مبارزه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: متاسفانه در کشور ما بسیاری از خانه‌های خالی در اختیار بانک‌ها، شرکت‌های بزرگ و سوداگران است. بارها از طریق قانون مالیات بر خانه‌های خالی تلاش شد تا عرضه مسکن در بازار افزایش پیدا کند اما تا کنون این قانون به درستی اجرا نشده است و مرتباً اجرای آن به آینده موکول می‌گردد.

 

این کارشناس حوزه مسکن با اشاره به عدم همکاری برخی از دستگاه‌ها برای اجرای کامل قانون مالیات بر خانه‌های خالی گفت: ذی‌نفعان احتکار خانه‌های خالی در تلاش‌اند تا از اجرای درست این قانون جلوگیری کنند. متاسفانه برخی از سازمان‌ها در ارائه اطلاعات به سامانه جامع املاک و اسکان کوتاهی می‌کنند که ضروری است تا این سازمان‌ها به جای نماینده مالک، خود را در جایگاه نماینده ملی ببینند.

 

عدالتخواه در خصوص راه‌کارهای افزایش عرضه خانه‌های خالی به بازار اظهار داشت: مالیات بر خانه‌های خالی بخشی از این راه حل است. موضوع خانه‌دار شدن اقشار ضعیف و ناتوان از اوایل انقلاب مطرح بوده و هست. اهمیت این موضوع آن قدر بالاست که در ماده 31 قانون اساسی، به خانه‌دار شدن اقشار ضعیف جامعه اشاره شده است.

 

این کارشناس حوزه مسکن در خصوص بروز نگرانی از نحوه تامین مالی برای پروژه اقدام ملی نیز گفت: در صورت بروز این مشکل، حل آن با توجه به شرایط تحریمی و فشار اقتصادی دشوار خواهد بود؛ اما قطعاً با همفکری کارشناسان این موضوع نیز با استفاده از منابع مالی جایگزین قابل رفع خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مالیات بر خانه های خالی مالیات خانه های خالی گرانی مسکن احتکار مسکن سامانه املاک و اسکان قانون مالیات بر خانه های خالی حوزه مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳

مهدی ملک  گفت: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات اعم از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن برای متعاملین در بنگاه‌های مشاوران املاک توسط بنگاه‌ها و برای سایر متعاملین خارج از بنگاه‌های مشاوران املاک توسط خود متعاملین، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری الزامی است.

او افزود: در این راستا سامانه خودنویس جهت رفاه حال هم‌وطنان و در راستای نظارت و کنترل قیمت مسکن ایجاد شده است تا هم‌وطنان بتوانند به‌صورت رایگان قرارداد‌های ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.

ملک ادامه داد: این سامانه به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به مردم است و تمامی موارد اجاره ملک اعم از مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی، مالکیت حقوقی و چند مالکی در دسترس بوده است.

مدیرکل راه و و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمامی قرارداد‌های اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان صرفاً می‌بایست در سامانه خودنویس به آدرس https://khodnevis.mrud.ir/ ثبت شوند

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها امتناع می کند
  • امتناع تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها!
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی
  • الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳
  • ثبت ۱۲۰۰ شکایت از خودروسازان در سامانه خدمات پس از فروش
  • ساعت هوشمند Boat Storm Call 3 چه مشخصاتی دارد؟