Web Analytics Made Easy - Statcounter

قطار دور نهایی لیگ برتر فوتبال بانوان به ایستگاه سوم خود خواهد رسید و دو بازی به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ از ساعت 13 روز شنبه، نهم اسفند ماه، دو تیم شهرداری بم و شهرداری سیرجان در ورزشگاه فجر شهر بم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

 

وضعیت شهرداری بم

شهرداری بم لیگ سیزدهم را متفاوت تر از لیگ های قبل آغاز کرده و در جایگاهی قرار گرفته که در چند سال اخیر لیگ به آن عادت نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بمی‌ها با بهره از کادرفنی کاربلد و بازیکنان یکدست خود همواره یک رقیب از پیش برنده برای سایر رقبا بوده‌اند. شاگردان مرضیه جعفری به عنوان صدرنشین گروه الف به دور نهائی رسیدند و در دو بازی قبل یک پیروزی مقابل سپاهان و یک تساوی مقابل وچان کسب کردند تا با 4 امتیاز در رده دوم جدول چهار تیمی قرار بگیرند. حال مدافع عنوان قهرمانی اگر خیال تکرار عناوین فصول قبل را در سر دارد باید سپر محکمی در مقابل همشهری خود باشد وگرنه بعید است که در پایان فصل جام قهرمانی در دستان کاپیتان کوهستان خسروی قرار گیرد.

 

وضعیت شهرداری سیرجان

بی شک در تاریخ از لیگ سیزدهم به عنوان یک فصل رویایی برای دختران سیرجان یاد خواهند کرد. نماینده شایسته و قابل احترامی که 11 برد و یک تساوی در کارنامه عملکردی 12 هفته پیشین لیگ برای آن‌ها ثبت شده است. حفظ بدنه تیمی و هماهنگی بالای میان بازیکنان سیرجانی آن‌ها را به غول جام کوثر تبدیل کرده تا حتی مدافع عنوان قهرمانی هم با خیالی آسوده به بازی فردا فکر نکند. شاگردان مریم جهان نجاتی صدر جدول گروه ب را قرق کردند و در مرحله نهائی نیز با کسب پیروزی های مقتدرانه مقابل وچان و سپاهان با امتیاز کامل به جایگاه نخست تکیه زده‌اند. سبزپوشان با شهرداری بم رده دومی 2 امتیاز فاصله دارند و چنانچه برنده بازی 6 امتیازی هفته سوم باشند گام بلندی در مسیر قهرمانی برخواهند داشت.

 

تقابل‌های پیشین

در طول تاریخ، شهرداری بم و شهرداری سیرجان چهار بار به مصاف هم رفته‌اند که شاید بمی‌ها در هیچ یک از دیدار ها به اندازی بازی فردا نگران نبوده‌اند. شهرداری بم از این چهار تقابل 3 پیروزی کسب کرده و یک بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده تا سیرجانی‌ها در تاریخ لیگ موفق به کسب برد مقابل تیم قدرتمند بم نشوند.

 

تیم داوری

قطعاً این دیدار حساس نیازمند تیم داوری با تجربه است تا اشتباهات سهوی قاضیان میدان به حداقل برسد. سازمان لیگ فوتبال برای قضاوت این دیدار حساس سلطنت نوروزی را برگزیده است که یکی از داوران با تجربه و بین المللی جامعه داوری بانوان در فوتبال می‌باشد. از ایشان به عنوان نخستین بانوی ایرانی که قضاوت دیدار فوتبال مردان را به عهده داشته یاد می‌شود. علاوه بر داور وسط، حبیبه ربوی و سمیه براتیه کمک های اول و دوم ایشان هستند و سحر بی باک نیز به عنوان داور چهارم در تیم داوری حاضر می‌باشد. سمانه محسنی نیز ناظر فدراسیون در جدال فردا خواهد بود.

 

محروم و مصدوم

شهرداری بم برای رویارویی در هفته سوم رقابت های دور نهائی محرومی ندارند و تا کنون خبری از بازیکن مصدوم هم نیست. اما در سوی مقابل تیم سیرجان لیلا معلم و ندا رضاپور را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد تا توفیق اجباری استفاده از بازیکنان جوان و جویای نام که در جوار بزرگان تیم به پختگی رسیده‌اند، نصیب سبزپوشان شود.

 

بازی از نگاه آمار

بهناز طاهرخانی مدافع مستحکم تیم بم با 6 گل زده به عنوان برترین گلزن تیم‌اش شناخته می‌شود. این آمار برای یک مدافع که فاکتور گلزنی هم داشته باشد بسیار ایده آل است.

افسانه چترنور مهاجم تمام عیار و شش دانگ شهرداری سیرجان با 21 گل زده عنوان گلزن ترین بازیکن لیگ را یدک می‌کشد و در تلاش است تا با تداوم عملکرد درخشان خود در این مرحله به تعداد گل های لیگ برتری‌اش بیفزاید.

آخرین تقابل میان این دو تیم که به میزبانی شهر بم و تیم شهرداری این شهر برگزار شده، با نتیجه سنگین 4 بر 0 به سود میزبان به پایان رسیده است.

بمی‌ها با احتمال پیروزی 92 درصد از 50 بازی لیگ برتری خود به مصاف شهرداری سیرجانی می‌روند که 80 درصد بازی های لیگ برتر خود را برنده بوده‌ است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری سیرجان شهرداری بم جام کوثر دربی کرمان فوتبال استان کرمان شهرداری بم و شهرداری سیرجان فوتبال بانوان کرمان لیگ سیزدهم شهرداری سیرجان شهرداری بم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینتر، دربی و اسکودتو را با هم برد/ ستاره دوم برای نراتزوری

شاگردان سیمونه اینزاگی با غلبه بر رقیب دیرینه و همشهری خود، شیرینی مضاعفی به بیستمین قهرمانی‌شان در رقابت‌های سری A ایتالیا بخشیدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از بوندس‌لیگا، سری A به دومین لیگ در میان پنج لیگ معتبر فوتبال اروپا تبدیل شد که قهرمانش در فصل 24-2023 مشخص می‌شود. این افتخار نصیب پیشتاز بلامنازع کورس قهرمانی رقابت‌ها یعنی اینتر شد که از مدتی پیش شمارش معکوس برای رسیدنش به اسکودتو آغاز شده بود. این اتفاق اما برای نراتزوری و هوادارانش لذتی دو چندان داشت چون در شبی رقم خورد که آنها رقیب همشهری خود، میلان را هم در دربی دلامادونینا شکست دادند.

در آخرین بازی هفته سی‌و‌سوم سری A، شب گذشته (دوشنبه) اینتر در ورزشگاه سن‌سیرو به‌عنوان میهمان به مصاف میلان رفت و این بازی را با نتیجه 2 بر یک برد. گل‌های فرانچسکو آچربی در دقیقه 18 و مارکوس تورام در دقیقه 49 رقم زننده بیست‌وهفتمین پیروزی نراتزوری در این فصل شدند تا اینزاگی و مردانش در فاصله پنج هفته به پایان فصل عملاً دست نیافتنی شده و به این ترتیب قهرمانی آنها مسجل شود. تنها گل میلان هم در دقیقه 80 توسط فیکایو توموری رقم خورد. دیگر اتفاق مهم این بازی اخراج تئو هرناندس بازیکن میلان و دنزل دومفرایس مدافع اینتر در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم با دریافت کارت قرمز مستقیم به دلیل درگیری فیزیکی با یکدیگر بود. تنش‌های بازی اما به این درگیری ختم نشد و در آخرین دقیقه مسابقه نیز درگیری دیگری رخ داد که در پی آن داویده کالابریا کاپیتان میلان هم به دلیل ضربه آرنجی که به داویده فراتسی بازیکن اینتر زد کارت قرمز گرفت.

ژانگ: تا وقتی من رئیس باشم، اینتر فروخته نخواهد شد

 

اینتر با پیروزی در دربی دلامادونینا ضمن دبل کردن برای غلبه بر همشهری در این فصل سری A (آبی‌و‌مشکی‌ها بازی رفت را 5 بر یک بردند) اتفاقی تاریخی را هم رقم زدند. این بیستمین قهرمانی اینتر در بالاترین سطح از فوتبال باشگاهی ایتالیا بود و به این ترتیب از فصل آینده تعداد ستاره‌های روی پیراهن این تیم به دو عدد افزایش پیدا می‌کند. اینتر که آخرین قهرمانی‌اش را سال 21-2020 با هدایت آنتونیو کونته جشن گرفته بود، بعد از یوونتوس تنها تیم کالچوست که پیراهنش دو ستاره می‌شود.  همچنین سیمونه اینزاگی برای اولین بار قهرمانی در سری A را به‌عنوان مربی تجربه می‌کند. او پیش از این قهرمانی در جام حذفی و سوپرجام را برای اینتر به ارمغان آورده بود.

نتیجه این بازی اما میلان را 69 امتیازی نگه داشت و با توجه به تساوی یکشنبه شب یوونتوس رده سومی، حاشیه امنیت روسونری به پنج امتیاز کاهش یافت. این در شرایطی است که شاگردان استفانو پیولی هفته بعد میهمان همین یوونتوس خواهند بود.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا
  • هر آنچه قرار است از دربی مرسی ساید بدانید
  • ساعت بازی لیورپول و اورتون امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت
  • اوسمار پاسخ می‌دهد: چرا پرسپولیس دربی را نبرد
  • آرسنال، چلسی را به خاک و خون کشید
  • کلوپ: همه چیز از باخت به یونایتد شروع شد
  • استفانو پیولی: آینده من؟ اینزاگی 14 ماه پیش مشکل داشت و ببینید اکنون چه دستاوردی دارد
  • اینتر، دربی و اسکودتو را با هم برد/ ستاره دوم برای نراتزوری
  • اسطوره یاریگر نماینده ایران می‌شود؟ هاشمی: از حدادی درخواست کمک کرده‌ایم
  • اینتر نمی‌تواند اسکودتو را در خانه میلان جشن بگیرد