Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@20:31:46 GMT

لحن گفت‌وگو درباره خطوط قرمز را می‌شناخت

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۳۷۷۵

لحن گفت‌وگو درباره خطوط قرمز را می‌شناخت

محمدرضا الوند از چهره‌های فعال در عرصه تئاتر ایران که سابقه ریاست شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنر‌های نمایشی را در کارنامه کاری خود داشت و مدیر امور تئاتر استان‌های اداره کل هنر‌های نمایشی نیز بود، پنجشنبه، در ۵۶ سالگی و بر اثر ابتلا به کرونا چشم از جهان فروبست و دیروز در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به همین مناسبت پیام‌های تسلیتی منتشر کردند.

مرحوم الوند جزو مسئولانی بود که در مرکز هنرهای نمایشی همیشه دغدغه جوان‌ها را داشت و کسی بود که می‌دانست خطوط قرمز را با چه ادبیات و لحنی به این جوان‌ها منتقل کند تا جلوی خلاقیت آنها گرفته نشود و صدمه‌ای از این بابت متحمل نشوند.
او هرگز  به مناسبات اداری و مناسبات خاص ورود نکرد همان‌طور که گفته شد زمانی که توجه به جوان‌ها و فراهم کردن بستر کار کردن برای‌ آنها خیلی باب نبود او چنین دغدغه‌ای داشت.
بعضاً اگر کم کاری حس می‌شد، در پی رفع و پیگیری آن بود و وجود و بروز مشکلات را کتمان نمی‌کرد و موقعیت شغلی خود را ارجح بر حل مشکلات نمی‌دانست و همین باعث می‌شد که سکوت نکند و شاید به خاطر همین مواضع صریح‌اش آن‌طور که باید و شاید در بسیاری از مناسبات ورود نمی‌کرد.
از سوی دیگر، الوند تحصیلکرده نمایش بود و به حوزه متن‌ اشراف داشت و در بازبینی‌هایش این نکته‌های فنی را مدنظر قرار می‌داد و اهل گفت‌وگو بود و پای حرف جوان‌ها می‌ایستاد. نه سفارش قبول می‌کرد و نه اجازه می‌داد حقی از کسی ضایع شود.
الوند همان‌طور که گفته شد صرفاً یک بازبین نبود که خط قرمزها را مشخص کند یا نکات ممیزی و اخلاقی را بگوید. از نظر من او بسیار نکته‌سنج بود و نمایشی را که خوب بود رها نمی‌کرد و آن را به سالن‌ها و مدیران فرهنگی معرفی می‌کرد تا از آن‌حمایت شود و همین کارش باعث شد خیلی از جوان‌های آن زمان وارد بازار شوند که محمدرضا الوند یک استعدادیاب هم بود و با اینکه اصلاً وظیفه و حوزه‌اش نبود اما این دغدغه را داشت و همیشه دنبال آن بود که چهره‌های مستعد را معرفی کند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جوان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۳۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصرت‌الله میرزایی درگذشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، در پی درگذشت نصرت الله میرزایی از شبیه خوانان پیشکسوت استان مرکزی، کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی طی پیامی، این فقدان را به جامعه هنری و خانواده وی تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

«از گیر و دار روز قیامت مرا چه باک/ خود را فکنده‌ام به کمند تو یا حسین (ع)

با نهایت تاسف و تاثر، درگذشت جانگداز خادم الحسین(ع) کربلایی نصرت‌الله میرزایی که عمری را به مدیحه سرایی اهل بیت (ع) در کسوت شبیه‌خوانی پرداخته بود خدمت خانواده محترم و جامعه شبیه‌خوانان استان تسلیت و تعزیت عرض کرده و از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم.

مرحوم میرزایی در هنر شبیه‌خوانی صاحب اندیشه‌ای هنرمندانه و کوله‌باری از تجربه بود. بی‌شک او بخش مهمی از روند جریان‌سازی در هنر ارزشمند شبیه‌خوانی این سرزمین کهن محسوب می‌شد.»

۲۴۵۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898696

دیگر خبرها

  • آخرین خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور
  • تولید مجموعه‌های نمایشی با محوریت عملیات «وعده صادق» در دستور کار قرار دارد
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • نصرت‌الله میرزایی درگذشت