Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون هندبال با بیان اینکه مسابقات بین المللی هندبال گرامیداشت چهار هزار شهید استان یزد ، در بهترین شرایط برگزار شد گفت: این مسابقات بین المللی نشان داد، ایران می تواند در سخت ترین شرایط میزبان رویداد های بین المللی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "علیرضا پاکدل" در مراسم اختتامیه این تورنمنت با بیان اینکه مسابقات بین المللی هندبال گرامیداشت چهار هزار شهید استان یزد که از دوم اسفند در شهر دارالعباده، یزد، با حضور تیم های ملی نوجوانان و جوانان ایران، منتخب یزد و دو تیم عراق و ازبکستان آغاز شده بود، گفت: این مسابقات بین المللی  با قهرمانی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی جوانان عراق دوم شد و تیم ملی جوانان ازبکستان و منتخب یزد هم مشترکا در جایگاه سوم ایستادند.

علیرضا پاکدل اظهار داشت: این مسابقات توانست فضا و شرایطی برای نوجوانان و جوانان هندبالیست مهیا کند که بتوانند خود را محک بزنند و همچنین ما هم توان خود را در برگزاری مسابقات بین المللی نشان دهیم.

وی ادامه داد: اتفاق خوبی که در این رویداد افتاد این بود که ثابت کردیم که در این شرایط سخت کرونایی، در شرایطی که بسیاری از رویدادهای ورزشی جهانی و آسیایی لغو شده، می توانیم مسابقات بین المللی را در کشورمان به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه هندبال، تنها رشته ورزشی در سال 99 است که بعد از شیوع کرونا یک تورنمنت بین المللی در کشورمان برگزار کرده است، اظهار داشت: چند روز پیش مسابقات جوانان و نوجوانان قهرمانی آسیا لغو شد و  فدراسیون جهانی هندبال نیز رقابت های جوانان و نوجوانان قهرمانی جهانی را به دلیل شیوع گسترده کرونا کنسل کرد. نکته جالب توجه این است که هیچ کدام از کشورهای آسیایی در یک سال اخیر نتوانستند تورنمنتی در رده های سنی مختلف برگزار کند فقط ایران به این دستاورد رسید.

رئیس فدراسیون هندبال با بیان اینکه فکر می کنم هم استان یزد و هم همکاران بنده در فدراسیون از برگزاری و میزبانی این مسابقات سربلند بیرون آمدیم، افزود: از روز اول تا پایان مسابقات بصورت مداوم از کلیه نفرات تیم ها تست PCR گرفته شد و خوشبختانه حتی یک نفر مبتلا به کرونا در این رویداد ورزشی نداشتیم.

پاکدل بیان داشت: امیدوارم این امتحانی که هندبال ایران از آن سربلند بیرون آمد، بتواند زمینه ساز آن باشد که در آینده نزدیک بتوانیم رویدادهای بزرگتری در کشورمان میزبانی کنیم. در واقع امروز به همه ثابت شد که ایران می تواند حتی در شرایط سخت کرونایی میزبان رویدادهای بین المللی باشد.

رئیس فدراسیون هندبال ادامه داد: نقطه مثبتی که در این میزبانی رخ داد و به استاندار یزد هم عرض کردم این بود که همه تیم هایی که در این تورنمنت شرکت کرده بودند از میزبانی شهر یزد بسیار راضی بودند. شخصا هم با اعضای تیم ملی عراق و هم تیم ملی ازبکستان صحبت کردم و خوشبختانه تمامی آنها از شرایط برگزاری مسابقات، اسکان و ... بسیار راضی بودند طوری که مایل بودند در سال های آینده هم در این تورنمنت حضور پیدا کنند. ما هم همه توان و تلاش خود را خواهیم کردکه این تورنمنت را بصورت مستمر و سالیانه برگزار کنیم.

پاکدل گفت: باید از تمامی مسئولان استان یزد از جمله استاندار محترم، مدیر کل ورزش و جوانان استان، هیات هندبال استان یزد، شهرداری، گروه فولاد آلیاژی و همه عزیزانی که زحمت کشیدند این رویداد به شکل مطلوبی طی این چند روز برگزار شود، تشکر کنم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: یزد استان فدراسیون هندبال استان یزد مسابقات بین المللی استان یزد تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوب و بد هندبال ایران در سال ۱۴۰۲ از نگاه پاکدل

از نگاه رئیس فدراسیون هندبال بهترین اتفاق هندبالی سال ۱۴۰۲ راهیابی تیم نوجوانان پسر کشورمان به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جهانی بوده است. - اخبار ورزشی -

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال کشورمان در گفت‌وگویی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، از آنچه بر این فدراسیون و تیم‌هایش در سال 1402 گذشت صحبت کرد، که مشروح آن در زیر می‌آید:

تسنیم: عملکرد هندبال در سال 1402 در بخش نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
در بخش تیم‌های پایه در سال 1402 عملکرد خوبی داشتیم. با تلاش‌ها و برنامه‌هایی که داشتیم در تیم نوجوانان پسر اتفاق بزرگی رقم خورد و توانستیم در مسابقات جهانی کرواسی با حذف تیم‌های قدرتمند اروپا مثل سوئد به یک هشتم برویم که بسیار ارزشمند بود. در بخش جوانان دختر، این تیم توانست در حضور قدرت‌های آسیا دومین بار پیاپی سهمیه جهانی بگیرد و سال 1402 در قهرمانی جهان مقدونیه حضور داشته باشد. طبق برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم تیم نونهالان تشکیل و نوجوانان در قهرمانی آسیا در سال 1403 حاضر می‌شود.

در بخش بزرگسالان، بانوان در قهرمانی جهان دانمارک برای دومین بار حاضر شدند و در رشته‌های توپی بانوان این موضوع کمتر اتفاق افتاده و این حضور همراه با اولین پیروزی در تاریخ هندبال کشورمان در این مسابقات بود و نتایج بانوان نسبت به دوره قبل بهتر بود و با توجه به اینکه شرایط حضور بانوان خاص است، بانوان ما نشان دادند دختر محجبه ایرانی با پوشش کامل می‌تواند مقابل حریفان خود عرض‌اندام کند. در این مسابقات فاطمه مریخ جزو پدیده‌های جام بود.

در بخش مردان شاید از بُعد کمی‌گرایی و نتیجه خوب نبودیم و انتظاراتی که داشتیم برآورده نشد و باید بهتر عمل می‌کردیم. در هانگژو با توجه به اینکه چند بازیکن و لژیونر همراه تیم نبودند، نتوانستیم نتیجه خوبی کسب کنیم. در قهرمانی آسیا و انتخابی جهان هم از بعد اینکه فاصله خود را با قهرمانان آسیا کم کردیم و روند رو به رشد داشتیم، عملکردمان مثبت بود ولی واقعیت این بود که از نتیجه راضی نبودیم و انتظار ما کسب سهمیه بود. البته کار در رده بزرگسالان سخت است و در سال‌های گذشته هم خوب پشتوانه‌سازی نکردیم و در این مسابقات و در 21 دوره گذشته تنها دو بار (2014 و 2022) توانستیم سهمیه جهانی کسب کنیم. باید نهایت تلاش را به کار بگیریم که این اتفاق در ادوار بعد رقم بخورد.

تسنیم: در بحث بین‌الملل چه میزبانی و چه ارتباطات جهانی هم توضیح بفرمایید. چقدر جایگاه ایران در سطح بین‌المللی هندبال ارتقا داشت؟
در بحث بین‌الملل چون کرسی‌های خوبی در آسیا داریم، ارتباطات خوبی هم داریم و میزبانی مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا را داشتیم. میزبانی خوبی در اصفهان داشتیم و بعد از مدت‌ها تمامی کشورهای آسیا در ایران حضور یافتند و با پیگیری‌هایی که داشتیم پس از 18 سال در سال 1403 میزبان قهرمانی نوجوانان پسر آسیا هستیم و این میزبانی‌ها می‌تواند به توسعه هندبال ایران کمک کند و از ابعاد مختلف برای کشور مفید است. با ارتباط خوبی که با حسن مصطفی رئیس فدراسیون جهانی داریم کمک‌‌های خوبی برای هندبال ایران گرفتیم.

دوره C داوری جهانی برای اولین بار در تاریخ هندبال ایران برگزار شد که اتفاق خوبی در بحث آموزش بود. با توجه به اینکه دوره‌های پیشرفته داوری برگزار شد، دو کوبل داوری ما قاره‌ای شدند و به لیست داوران آسیا اضافه شدند. امیر و احمد قیصریان دو داور ما بعد از چند سال تلاش، جهانی شدند که اتفاق بزرگی برای داوری ایران بود. دو نفر از مربیان ما، محسن طاهری و ناصر سلیمی توانستند در دوره مولتی‌پلیر در عربستان حضور داشته باشند و بعد از علیرضا حبیبی، مدرس ارزشمند ایران در آسیا و جهان، آقای سلیمی و طاهری به لیست مدرسان آسیا  اضافه شدند. با کشورهای آسیایی و اروپایی روابط خوبی برگزار کردیم که مهمترین آن ارتباط با کشور روسیه بود که دو تیم در تورنمنت‌های کشورهای یکدیگر شرکت می‌کنند و با توجه به اینکه هندبال روسیه از کشورهای خوب اروپایی است، این موضوع برای ما مثمرثمر است.

تسنیم: بهترین اتفاق هندبالی سال 1402 از نظر شما کدام است؟
بهترین اتفاق سال 1402 صعود نوجوانان پسر به‌عنوان سرگروه به یک هشتم نهایی مسابقات جهانی بود و کسب سهمیه جوانان دختر برای دومین بار پیاپی. اجرای برنامه‌های تدوین شده فدراسیون و حرکت بر اساس برنامه‌های استراتژیک نیز از اتفاقات خوب بود. همچنین برای یک سال دیگر حامی مالی در کنار ما بود و با تعامل خوبی که داشتیم این قرارداد برای سومین سال تمدید شد. نخستین پیروزی بانوان بزرگسال در جهان نیز ارزشمند بود.

تسنیم: در کدام بخش احساس می‌کنید به برنامه‌های موردنظر در سال 1402 دست پیدا نکردید یا صد درصد محقق نشده است؟
در بخش بزرگسالان پسر به دنبال کسب سهمیه بودیم، ولی علی‌رغم تلاش‌ها این اتفاق محقق نشد و باید تلاش کنیم که در آینده این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور بازیکن جوان ایرانی در کنار ستارگان جهان در المپیک
  • بردسکن میزبان مسابقات کشتی نونهالان خراسان رضوی است
  • چهارمحال و بختیاری میزبان رویداد گردشگری در سطح ملی یا بین‌المللی باشد
  • حضور تیم ملی ووشو در بازی‌های بریکس در کازان
  • خوب و بد هندبال ایران در سال ۱۴۰۲ از نگاه پاکدل
  • ۲۴ تیم یورو ۲۰۲۴ شناخته شدند!
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی
  • 24 تیم یورو 2024 شناخته شدند!
  • گود «زینل خان» اسفراین میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش شد
  • گود زینل خان میزبان کوراش کاران داخلی و خارجی