Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیری گفت: یکی از موضوعات مهم استان گلستان خلیج گرگان است و در برنامه هفت ساله برای تالاب میانکاله و خلیج گرگان تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «اسحاق جهانگیری» صبح امروز (شنبه 9 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: استان گلستان از هر نظر ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای توسعه و پیشرفت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اول رئیس جمهور افزود: این استان از نظر نیروی انسانی ظرفیت بسیار بالایی دارد که می تواند منابع طبیعی استان و کشور را به حرکت در بیاورد.

 

وی ادامه داد: استان گلستان از نظر اقلیمی شرایط بسیار مناسب است و وجود اقلیم های مختلف در استان مثل دریا، جنگل، بیابان و غیره در توسعه استان مؤثر هستند.

 

جهانگیری با بیان اینکه گلستان از نظر امکانات گردشگری استان شرایط مساعد و طبیعت زیبایی دارد، اظهارداشت: به همین دلیل مردم از سراسر دنیا و ایران تمایل دارند از این طبیعت دیدن کنند.

 

وی با اشاره به حاصلخیزی زمین های کشاورزی استان گلستان، گفت: در ابتدای دولت تصمیم گرفته شد تا ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی دشت گلستان زهکشی شود که تا کنون ۸۰ هزار هکتار انجام شده و ۹۰ هزار هکتار در دست اجرا است.

 

معاون اول رئیس جمهور اظهارامیدواری کرد: این طرح که به عنوان یکی از  طرح های بزرگ کشاورزی کشور بعد از خوزستان در گلستان انجام شده سریع‌تر به اتمام برسد.

 

وی با بیان اینکه استان گلستان استعداد تجاری و مرزی بسیار مهمی دارد و با کشور دوست ترکمنستان هم مرز است، افزود: باید این روابط بیشتر شود.

 

جهانگیری اظهارداشت: در ابتدای دولت تصویب شد منطقه اینچه برون به منطقه آزاد تبدیل شود؛ لایحه آماده و به مجلس ارسال و بعد از تصویب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده که امیدواریم با تصویب در این مجمع سیاستی که دولت پیش گرفته نهایی شود.

 

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند قطب بزرگ توسعه استان باشد، گفت: اتصال ریلی بین ایران و ترکمنستان و اهمیت آن نشان می دهد می توان راه آهن را تا چین و غرب اتصال کرد.

 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سفر خود به گلستان، افزود: در این سفر موانع طرح‌های بزرگ بررسی می شود تا در دولت بعدی با سرعت پیش برود.

 

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم استان خلیج گرگان است و در برنامه هفت ساله برای تالاب میانکاله و خلیج گرگان تصمیم گیری خواهد شد.

 

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: خلیج گرگان منطقه آزاد اینچه برون اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور استان گلستان خلیج گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندس حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان با حضور مهندس مهیایی، معاون امور عمرانی استانداری گلستان، حجت الاسلام ولی نژاد، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن استان، اعضای محترم شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی، معاونین بنیاد مسکن استان و راه و شهرسازی استان و شهردار گرگان آیین معارفه مهندس حسینی، مدیرکل اسبق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بعنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان گلستان و تکریم مهندس ملک، مدیرکل سابق راه و شهرسازی برگزار شد.

 در این مراسم از زحمات ۲۴ ماهه مهندس ملک در طول دوران تصدی تشکر و با حکم وزیر  راه و شهرسازی، مهندس سید محمد حسینی بعنوان سرپرست راه و شهرسازی استان منصوب شد.

دیگر خبرها

  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • واکاوی طرح برقی کردن خط ریلی گرمسار-اینچه‌برون
  • چشم‌انداز گلستان؛ دروازه اوراسیا
  • مهندس حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان شد
  • چشم انداز گلستان؛ دروازه اوراسیا 
  • ضرورت طراحی و تدوین برنامه ۵ ساله شهرداری تبریز
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس