Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@13:21:10 GMT

وقتی طارمی، علیپور، علی کریمی و ... دانش‌آموز بودند

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۴۸۳۰

شاید برایتان جالب باشد که چهره چند ستاره امروز فوتبال ایران  را در دورانی که محصل بودند تماشا کنید.

به گزارش ورزش سه و به نقل از پانا، اگر چه نقصان در  چرخه استعدادیابی در فوتبال ایران همواره باعث بروز استعدادها به صورت خودجوش و پراکنده بوده و کمتر به بحث اقدامی موثر در این خصوص توجه شده اما ابقاء ساختار معاونت تربیت‌بدنی و سلامت و راه‌اندازی رسمی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی، به پرورش استعدادها کمک زیادی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


راه‌اندازی لیگ فوتسال دانش‌آموزی با بودجه‌ای 500میلیون تومانی به طور همزمان در سه سطح لیگ‌برتر، لیگ یک و دو دانش‌آموزی با حضور مسلم اولاد قباد از کوهرنگ استان لرستان، سجاد بابایی، محمد نادری از شهرستانهای تهران و ... از دل این لیگ، اکنون در تیم‌ملی فوتسال ایران، استقلال تهران و ... از دستاوردهای قابل ذکر این دوره از بستر فوتسال است.


اما توجه جدی آموزش و پرورش به انجمن فوتبال با تاکید بر جدی گرفته شدن رقابت‌های فوتبال آموزشگاهی و دستور به اعزام و حضور تیم دانش‌آموزی زیر 18سال ایران در تمامی تورنمنت‌های بین‌المللی فدراسیون فوتبال مدارس آسیا و فوتبال مدارس جهان که باعث شد تا 2500معلم ورزش متخصص فوتبال را از جمع 33هزار معلم مامور شناسایی استعدادها از دل مسابقات آموزشگاهی کرد از اقدامات بسیار مهم آموزش و پرورش در سال۸۸ تا ۹۲ است. این اعزام‌ها انگیزه‌های دانش‌آموزان علاقمند به فوتبال را دو چندان کرد.


علی اسلامی مربی تیم‌ملی دانش‌آموزی ایران در همین رابطه گفت: یکی از شروط ما برای حضور بازیکنان در اردوی تیم‌ملی دانش‌آموزی پس از تصمیمات وزارتخانه، عدم ملی‌پوش بودن و عدم حضور آنها در اردوهای تیم‌ملی پایه بود تا به این ترتیب دانش‌آموزان دعوت شده بعضا با سابقه باشگاهی پایه در کنار دانش‌آموزان استعدادیابی شده در رقابت‌های آموزشگاهی ترکیب تیم‌های ملی دانش‌آموزی را تشکیل بدهند و همه برای اینکه در ترکیب این تیم قرار بگیرند با انرژی خاصی در اردوهای ما در تهران و رامسر با هماهنگی ادارات کل استان‌ها حاضر می‌شدند.


این مربی دانش‌آموزی فوتسال ایران تاکید کرد: حضور فرشید اسماعیلی، علی کریمی، علی علیپور، مهدی طارمی، حسین مرادمند، رضا اسدی، مهدی‌پور، اخباری، امیرحسین کریمی، آرمین سهرابیان و ... در این تیم‌ها که در مسابقات آسیایی و جهانی سال88 تا 1392 آب دیده شده و به مرور نام و نشانی پیدا کردند همگی مرهون تصمیمات درست کیومرث هاشمی در آن برهه زمانی بود که تصمیمات درستی گرفته شد و این ریل‌گذاری اکنون ادامه دارد.


به گفته وی کسب میزبانی چهلمین دوره مسابقات آسیایی فوتبال دانش‌آموزان در تهران اوج هنرنمایی آموزش و پرورش در سال۹۱ بود که دانش‌آموزان ما با همین نفرات که آن روزها ستاره نبودند توانستند از سد تیم‌هایی مثل چین و تایلند و کره‌جنوبی بگذرند و ای کاش یکبار دیگر اسامی آنها برای علاقمندان به فوتبال مرور شود.

 


تیم‌ملی فوتبال دانش‌آموزی ایران
مسابقات قهرمانی دانش‌آموزان آسیا
تهران ۱۳۹۱
رضا اسدی و سعید آقایی پرسپولیس تهران

 

 


مرحله نهایی اردوی تیم‌ملی فوتبال دانش‌آموزی 
مسابقات آسیایی تایلند ۸۹
مهدی طارمی

 


تیم‌ملی فوتبال دانش‌آموزی 
مسابقات جهانی برزیل۹۰
علی علیپور موریتیمو پرتغال

 


تیم‌ملی فوتبال دانش‌آموزی ایران
مسابقات قهرمانی دانش‌آموزان آسیا
تهران ۱۳۹۱
سعید آقایی پرسپولیس تهران

 

تیم‌ملی فوتبال دانش‌آموزی ایران
مسابقات قهرمانی دانش‌آموزان آسیا
تهران ۱۳۹۱
مهدی مهدی‌پور استقلال‌ تهران

 


تیم‌ملی فوتبال دانش‌آموزی ایران
مسابقات قهرمانی دانش‌آموزان آسیا
تهران ۱۳۹۱
مهدی‌پور استقلال تهران، آرمین سهرابیان گل گهر سیرجان، سعید آقایی پرسپولیس

 

عکس یادگاری با وزیر آموزش و پرورش
قهرمانی مسابقات آسیایی دانش‌آموزان 
تهران ۱۳۹۱

 


علی علیپور و محمد دانشگر 
تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی 
مسابقات جهانی برزیل۹۰

 


تیم ملی فوتسال دانش‌آموزی ایران در مسابقات جهانی ایتالیا ۹۲
محمد نادری استقلال

 

تیم ملی فوتسال دانش‌آموزی ایران در مسابقات جهانی ایتالیا ۹۲ (کاپیتان)
محمد خرم الحسینی ماشین‌سازی

 


تیم‌ملی فوتبال دانش‌آموزی ایران
مسابقات قهرمانی دانش‌آموزان آسیا
تهران ۱۳۹۱
مهدی‌پور استقلال تهران، آرمین سهرابیان گل گهر سیرجان، سعید آقایی پرسپولیس، رضا اسدی

 


تیم ملی دانش‌آموزی سال 1390
مقام دوم مسابقات آسیایی تایلند
دانشگر و مهدی‌پور استقلال تهران

 


تیم منتخب آموزشگاه اصفهان سال 1388_1389 اراک
علی کریمی الدوحیل قطر ، حسین مرادمند استقلال

مهدی طارمی علی علیپور پورتو ماریتیمو علی کریمی الدحیل قطر

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مهدی طارمی علی علیپور پورتو ماریتیمو علی کریمی الدحیل قطر سعید آقایی پرسپولیس مهدی پور استقلال مسابقات آسیایی ملی دانش آموزی مسابقات جهانی استقلال تهران علی علیپور علی کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۴۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی

حسین ابوطالبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این ایده‌ها از شهرستان‌های مختلف استان یزد و حتی خارج از استان در ۴ مقطع دخترانه و پسرانه به دبیرخانه ارسال شده است که ۲ هزار و ۸۰۹ ایده در حوزه زیباسازی، ۸۱۱ ایده در حوزه بازی و ۸۲۷ ایده در حوزه محیط زیست است.

ابوطالبی با بیان اینکه سال گذشته قریب به ۶۰۰ ایده در این رویداد داوری شد، بیان کرد: پیش بینی برای این رویداد با توجه به روال سالهای قبل حدود هزار ایده بود ولی استقبال بیش از ۷ برابری نسبت به سال قبل ما را غافلگیر کرد و مجبور به تغییراتی در روند داوری رویداد شدیم. وی تداوم و استمرار در برگزاری رویداد و همکاری مؤثر بین شهرداری و آموزش و پرورش و همچنین افزایش تجربه تیم اجرایی را از مهمترین عوامل این استقبال عنوان کرد.

وی از جمله اقدامات برای افزایش مشارکت دانش آموزان و آشنایی هر چه بیشتر آنها با رویداد ایده شو دانش آموزی را حضور در مدارس و برگزاری کارگاه‌های معرفی، کارگاه‌های ایده پردازی و حضور دانش آموزان در قالب اردوهای شهری برای ملموس‌تر شدن نیازها در مدیریت شهر نام برد.

مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد اعلام کرد: امسال برای اولین بار ۵ اردوی دانش آموزی در سطح شهر یزد برگزار شد که دانش آموزان در این برنامه با نگاه دقیق و جستجوگرانه به محیط شهر نیازها را ارزیابی کردند تا بتوانند ایده‌های مورد نیاز و کاربردی را ارائه کنند.

وی رویکرد این رویداد را در ابتدا افزایش توجه دانش آموزان به پیرامون خود در شهر و در وهله دوم جذب ایده‌های بومی و قابل اجرا در شهر یزد عنوان کرد و افزود: در دوره‌های قبل ایده‌هایی از خارج از استان هم به دبیرخانه ارسال شد که قابلیت بومی داشت و حتی در بین برترین‌ها نیز قرار گرفت.

ابوطالبی افزود: بالاترین سطح رسالت این رویداد اجرایی شدن ایده‌های دارای قابلیت است که برخی از ایده‌های دوره‌های قبل در شهر اجرا شده است و این مساله می‌تواند بزرگترین دستاورد شهرداری در بهره مندی از مشارکت شهروندان در مدیریت شهری باشد.

کد خبر 6087872

دیگر خبرها

  • هلند هم حریف دانش‌آموزان والیبالیست ایران نشد
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • بلژیک مغلوب دانش‌آموزان ایران شد/ هلند حریف یک‌هشتم نهایی
  • بلژیک مقهور هنرنمایی دانش‌آموزان والیبالیست ایران