Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@08:33:51 GMT

قیمت طلای جهانی 3 درصد افت کرد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۵۱۸۰

قیمت طلای جهانی 3 درصد افت کرد

خبرگزاری آریا - با افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا و وضعیت راکد دلار، قیمت طلا افت کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، روز جمعه طلا طی بدترین ماه خود از نوامبر 2016 ، 3 درصد سقوط کرد و به پایین ترین سطح هشت ماهه رسید در حالی که دلار قوی تر شده و بازده خزانه داری آمریکا افزایش یافت.
هر اونس طلای اسپات 2.5 درصد کاهش یافت و به 1726.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

31 دلار رسید. شمش تاکنون در ماه جاری 6.4 درصد کاهش داشته است. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 2.6 درصد کاهش به 1728.80 دلار رسید.
بازده 10 ساله خزانه داری ایالات متحده نزدیک به بالاترین میزان خود در بیش از یک سال گذشته بود، در حالی که شاخص دلار نیز جهش داشت. افزایش انتظارات تورمی، عملکرد خزانه داری ایالات متحده را تاکنون در سال جاری بیش از 70 واحد پایه افزایش داده و وضعیت طلا را به عنوان حفاظ تورمی از بین می برد و به فرصتی بهتر برای نگهداری این فلز گرانبها تبدیل می شود.
به گفته یک تحلیل گر، طلا یک بار دیگر دچار مشکل شده و چشم انداز کوتاه مدت برای این فلز زرد چندان مناسب نیست. افزایش بازده و جهش کنونی دلار باعث فشار روی طلا شده و با جلوگیری از تغییر قیمت در بازارهای اوراق قرضه، سخت است که پیش بینی کنیم که وضعیت آن بهبود پیدا می کند.
در حالی که طبق داده ها هزینه های مصرفی ایالات متحده در ماه ژانویه طی 7 ماه بیشترین افزایش داشته است. اما این اعداد اقتصادی برخی از خریدهای امن را حذف می کند. می بایست تریلیون ها دلار (محرک) وارد سیستم شود و انتظار می رود نرخ بهره پایین بماند که به طلا و نقره کمک کند.
هر اونس نقره با افت 3.1 درصدی به 26.56 دلار رسید. پالادیوم با کاهش 2.4 درصدی به 2343.11 دلار رسید در حالی که پلاتین با 2 درصد کاهش به 1،191.60 دلار رسید. با این حال، هر دو فلز در مسیر افزایش ماهانه قرار داشتند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایالات متحده خزانه داری درصد کاهش دلار رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقره جزو فلزات گرانبها و صنعتی در جهان محسوب می‌شود کاربرد صنعتی این فلز از تمام فلزات دیگر بیشتر است دلیل اصلی صنعتی شدن نقره ویژگی رسانایی بالای آن است. گفتنی است بیشترین تقاضا و خرید برای نقره از طرف صنایع مهم مانند صنایع مرتبط با پنل‌های خورشیدی، پزشکی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و… انجام می‌گیرد.

تفاوت قیمت نقره ۹۹۹ با ۹۲۵

به طور کلی آلیاژ نقره ۹۲۵ به این معنا است که ۹۲٫۵ درصد آن فلز خالص و ۷٫۵ درصد مابقی آن فلزات دیگر می‌باشد، این ناخالصی برای استحکام و جلوگیری از باقی ماندن لکه بر روی نقره جات بکار می‌رود. ۷٫۵ درصد ناخالص را فلزاتی مانند مس، ژرمانیوم، روی، پلاتین، سیلیکون و بور تشکیل می‌دهند.

قیمت اونس نقره

قیمت لحظه‌ای: ۲۷.۳۴۶۵ دلار

بیشترین: ۲۷.۴۸۵۵ دلار

کمترین: ۲۷.۱۶۰۵ دلار

تغییر روزانه: ۰.۰۹۴ دلار

تغییر هفتگی: ۳.۲۸ درصد کاهش

تغییر ماهانه: ۱۰.۸۶ درصد کاهش

تغییر سه ماهه: ۱۹.۵۱ درصد کاهش

تغییر شش ماهه: ۱۹.۶۸ درصد کاهش

تغییر یکساله: ۱۰.۲۶ درصد کاهش

قیمت اونس پلاتین

قیمت لحظه‌ای: ۹۲۴.۵۵ دلار

بیشترین: ۹۲۵.۸۵ دلار

کمترین: ۹۱۹.۱ دلار

تغییر روزانه: ۱۱ دلار

تغییر هفتگی: ۳.۰۳ درصد کاهش

تغییر ماهانه: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییر سه ماهه: ۲.۹۹ درصد کاهش

تغییر شش ماهه: ۱.۲۶ درصد کاهش

تغییر یکساله: ۱۶. درصد کاهش

قیمت اونس پالادیوم

قیمت لحظه‌ای: ۱,۰۳۶.۷۸ دلار

بیشترین: ۱,۰۳۷.۰۳ دلار

کمترین: ۱,۰۲۳.۷۷ دلار

تغییر روزانه: ۱۰.۲۵ دلار

تغییر هفتگی: ۰.۰۲ درصد افزایش

تغییر ماهانه: ۲.۳۴ درصد افزایش

تغییر سه ماهه: ۹.۶۷ درصد افزایش

تغییر شش ماهه: ۸.۴۱ درصد افزایش

تغییر یکساله: ۲۹.۹۸ درصد افزایش

منبع: سیلوا

tags # قیمت طلا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت