Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه علنی امروز (شنبه 9 اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندی از جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: پرداخت یارانه نقدی به خانوارها در حال انجام است و تعدادی از شهروندان به این درآمدها بسیار وابسته هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: باید یارانه نقدی در یک روز خاص در ماه پرداخت شود و حتی نباید یارانه نقدی با یک روز تأخیر پرداخت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع مجوزی از شورایعالی هماهنگی اقتصادی با موافقت مقام معظم رهبری گرفتیم تا اینکه از طریق اوراق و همچنین استفاده از خزانه منابع لازم را کسب کرده تا به موقع یارانه نقدی پرداخت شود منتهی تأکید نمایندگان بر این بوده که مجوز از مجلس گرفته شود و به سمت شورای دیگری برای اجازه قانونی نرویم.

نوبخت گفت: دولت‌های آینده بدانند دچار مشکل فراوانی می‌شوند که اگر نتوانند از این مجوز تنخواه استفاده کنند کما اینکه طبق این مجوز باید 2 ماه بعد تنخواه پرداخت شود. اگر این مجوز نباشد امکان پرداخت‌ها نیست؛ با این مجوز فرصتی داده می‌شود تا به وقت خود یارانه به محرومان داده شود.

وی افزود: برای دادن نظم و پرداخت به موقع یارانه نقدی ما مجوز تنخواه را از مجلس می‌خواهیم چون اگر این اتفاق نیفتد دولت بعدی دچار مشکل می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: یارانه نقدی سازمان برنامه و بودجه یارانه نقدی پرداخت شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد؛ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در ۱۴۰۲

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به میانگین مصرف بنزین در چهارساله گذشته گفت: ما در طول ۴ سال به طور متوسط ۸۴ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کردیم که هم اکنون به ۱۲۰ میلیون لیتر رسیده است. این موضوع باعث شده است که در سال قبل با توجه به عدم تولید این میزان بنزین ۲ میلیارد دلار بنزین وارد کنیم. این در حالی است که برای سال ۱۴۰۱ حدود ۹ میلیارد دلار صادرات بنزین پیشبینی شده بود.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳، بنزین همان ۱۵۰۰ تومان است و این در حالی است که در سال ۹۸ با همین بنزین ۱۵۰۰ تومان به هر عضو کمیته امداد ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شد، اما امسال با همان بنزین ۱۵۰۰ تومانی به هر عضو کمیته امداد حدود ۹۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنیم. در سال ۹۸ حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه نان میدادیم و این در حالی است که امسال حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان یارانه نان (حدود ۹ برابر) می‌دهیم.

حاجی بابایی گفت: از طرفی سال ۹۸ از این محل به مردم حدود ۴۵ هزار تومان یارانه می‌دادیم در حالیکه امسال حدود ۴۰۰ هزار تومان یارانه پرداختی می‌کنیم که حدود ۹ تا ۱۰ برابر است.

وی ادامه داد: مشخص است که در چنین شرایطی و با زیاد شدن این فاصله‌ها، تورم داریم؛ بنابراین با این شرایط احتمالا در سال جاری حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری پیش خواهیم داشت. این ۳۰۰ همت نیز یا باید از بانک تامین شود و یا با استفاده از اوراق جبران شود که هر دو مضررات خود را خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • مرحله بعدی دهک‌بندی خانوارها اعلام شد/ پرداخت یارانه طبق مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»
  • مبلغ یارانه نقدی و معیشتی ثابت ماند
  • یارانه نقدی و معیشتی در سال ۱۴۰۳ تغییر می کند؟
  • مبلغ یارانه نقدی و معیشتی ۱۴۰۳ تغییر کرد؟!
  • یارانه نقدی و معیشتی در سال 1403 ثابت ماند
  • یارانه نقدی و معیشتی ثابت ماند
  • جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
  • بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد؛ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در ۱۴۰۲
  • میزان کسری بودجه اعلام شد | رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: امسال بنزین همان ۱۵۰۰ تومان است
  • واکنش درویش به اظهارات نکونام: این حرف‌ها بچه‌بازی است