Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس وزارت آموزش و پرورش را مجاز کرد،پس از تصویب هیات امناء دانشگاه فرهنگیان نسبت به کسر حداکثر بیست درصد( %۲۰) از حقوق دانشجو معلمان برای امور رفاهی آنان اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز شنبه (۹اسفند)مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰و در جزء یک بند ب تبصره ١٢ مصوب کردند، استانداران موظفند به منظور تکمیل یا احداث مجتمع‌های اداری شهرستان‌ها، پیشنهاد فروش ساختمان‌های ملکی دستگاههای اجرائی زیرمجموعه قوه مجریه مستقر در شهرستانهای استان را به استثنای انفال و موارد مندرج در اصل هشتاد و سوم (۸۳) قانون اساسی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه اجرائی مربوطه پس از تصویب موضوع در شورا مکلف به فروش اموال مذکور و واریز درآمد حاصله به ردیف درآمد عمومی ۲۱۰۲۰۱ این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور است.

براساس جزء دو بند ب تبصره ١٢ به دستگاههای اجرایی زیرمجموعه قوه مجریه در شهرستان ها اجازه داده می شود با پیشنهاد استاندار و تایید شورای برنامه ریزی استان نسبت به تهاتر املاک و ساختمان‌های ملکی خویش با املاک و اموال غیر منقول شهرداری‌ها با قیمت کارشناسی برای احداث مجتمع‌های اداری شهرستان اقدام کنند.

طبق مصوبه مجلس در ردیف ١ بند د در اجرای بند (پ) ماده (۱۰) قانون برنامه ششم توسعه، به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده می‌شود نسبت به مولدسازی دارایی‌های دولت در اختیار دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری تا سقف بیست هزار میلیارد (۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال با استفاده از انتشار انواع اوراق مالی اسلامی خارج از سقف اوراق مالی اسلامی دولت، اجاره بلندمدت حداکثر 10 ساله، توثیق با تشخیص و مجوز وزیر امور اقتصادی و دارایی اقدام و وجوه حاصله را به ردیف درآمدی ۲۱۰۲۲۰ نزد خزانه داری کل کشور واریز کند. انفال و اموال موضوع اصل هشتاد وسوم (۸۳) قانون اساسی از این موضوع مستثنی هستند.

براساس ردیف۲ بند د این تبصره به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده می‌شود تا سقف یکصد و هفتاد و شش هزار میلیارد (۱۷۶.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول و حقوق مالی مازاد دولت جمهوری اسلامی ایران (به استثنای انفال و موارد مندرج در اصل هشتادوسوم(۸۳) قانون اساسی) را بدون رعایت تشریفات مربوط به تصویب هیأت وزیران با رعایت قوانین و مقررات از طریق حراج عمومی در بورس املاک و مسکن و یا از طریق مزایده عمومی در سامانه تدارکات الکترونیک دولت با رعایت قانون تجارت الکترونیکی مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی و نیز مقررات تعیین شده در قانون برگزاری مناقصات مصوب ۱۳۸۳/۱/۲۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی به نحوی که با مزایده منطبق باشد به فروش رسانده و وجوه حاصل را به ردیف درآمدی ۲۱۰۲۲۱ واریز کند. استانداران و دستگاه‌های اجرائی مکلف به ارائه پیشنهاد فروش دارایی‌های مازاد دولت به وزارت امور اقتصادی و دارایی هستند. قوه قضائیه مجاز است اموال و دارائی‌های منقول و غیرمنقول مازاد خود را بفروش برساند.

طبق  مصوبه مجلس در جزء الحاقی ردیف ٣ به منظور تسهیل واگذاری اموال غیرمنقول دولت و شرکتهای دولتی از طریق بهادارسازی آن دارائیها، وزارت امور اقتصادی و دارائی مجاز است نسبت به تشکیل صندوق های املاک و مستغلات موضوع بند(۲۰) ماده(۱) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱ / ۹ / ۱۳۸۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی و ایجاد زمینه معاملات واحدهای این صندوق ها و واگذاری تمام یا بخشی از مالکیت صندوق های مذکور از طریق یکی از بورس های تحت نظارت بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام کند.

طبق بند الحاقی ۳ تبصره ١٢ وزارت آموزش و پرورش مجاز است پس از تصویب هیات امناء دانشگاه فرهنگیان نسبت به کسر حداکثر بیست درصد( %۲۰) از حقوق دانشجو معلمان برای امور رفاهی آنان اقدام کند.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مصوبه آموزش و پرورش مجلس امور اقتصادی و دارایی وزارت امور اقتصادی ۰۰۰ ۰۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۶۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش دهند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین رمضانی عصر دوشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش نمادی از مردمی سازی در وزارت آموزش و پرورش است و در این شورا با همکاری و همیاری همه ادارات و دستگاه‌ها، کارها پیش می‌رود و بر ادامه این امر نیز اعتقاد و اصرار داریم.

وی معلمان و دانش آموزان را از تأثیرگذار ترین اقشار جامعه دانست و گفت: آنها در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقش مهمی را ایفا می‌کنند و حضور پررنگ و پرثمری را داشته و دارند و نمونه‌های مهم این امر حضور در جنگ تحمیلی با تقدیم شهدای بسیاری به انقلاب و همچنین حضور در راهپیمایی‌ها و انتخابات مختلف بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان ارزش گذاری به آموزش فنی و حرفه‌ای را یکی از اقداماتی عنوان کرد که در آموزش و پرورش استان گیلان در حال پیگیری است، افزود: نگاه ما این است که مراکز فنی و حرفه‌ای ما در کنار کارخانه‌ها تأسیس شود تا دانش آموزان بتوانند در راستای تحصیل کار آموزی نیز داشته باشند و به فعالیت عمل نیز بپردازند.

وی ادامه داد: معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی ایران آموزش دهند تا بتوانند آینده کشور را به بهترین شکل ممکن اداره کنند و ما به بررسی و شناسایی بازماندگان از تحصیل تاکید داریم و در صورت نیاز برای یک دانش آموز در مناطق کمتر برخوردار باید یک معلم و یک فضای آموزشی تهیه شود.

مسائل آموزشی خط مقدم دولت سیزدهم است

«محمدرضا شهاب زاده» فرماندار آستارا در این جلسه با بیان اینکه مسائل آموزشی در دولت سیزدهم خط مقدم است، افزود: در این باره اقدامات خوبی انجام شده است و در شهرستان آستارا نیز بالا بردن بینش و سطح آموزشی از اولویت‌ها است.

وی ادامه داد: همه مسؤولان شهرستان آستارا در جهت تحقق اهداف آموزشی ترسیم شده گام‌های مؤثر و تأثیر گزاری را انجام داده‌اند و این اقدامات ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا ادامه داد: به رغم حمله‌های متعدد دشمنان نظام به سیستم آموزشی ما با تهاجم فرهنگی و غیره خوشبختانه در این خصوص به اهداف شوم خود نرسیده است و در این جنگ نا برابر پیروز هستیم.

برخورد با هرگونه تخلف در برگزاری امتحانات نهایی

«بیژن خالقوردی پور» رئیس اداره آموزش و پرورش آستارا نیز در این جلسه با اشاره به تأثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم بر اساس قانون از امسال نمرات پایه‌های دهم بر برخورد با هرگونه تخلف در اجرای امتحانات تاکید کرد و افزود: نمرات پایه دهم و یازدهم هم می‌تواند تأثیر خوبی را برای قبولی با درصد بالا در کنکور داشته باشد، برای همین منظور اقدامات خوب و لازمه‌ای را در نظر گرفته‌ایم و از همه دستگاه‌های مرتبط می‌خواهیم در این خصوص ما را همیاری کنند.

خالقوردی پور با اشاره به دریافت ۲۳ سند مدارس شهرستان آستارا گفت: ۳۲ سند هم در حال انجام امور مرتبط است تا بتوانیم اسناد مالکیت آن را به زودی گرفته و در اختیار مسؤولان مرتبط قرار دهیم.

کد خبر 6079356

دیگر خبرها

  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند
  • معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش دهند
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان لغو شد
  • خبر خوب برای دانشجو معلمان
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو - معلمان لغو شد
  • ابطال مجوز کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان